Spel till en 13-åring

Permalänk
Medlem

Spel till en 13-åring

Jag söker spel till en pojk på 13år.

Vi ska träffa några snart och han har precis fått en ny dator. Så tänkte jag överraska honom med ett nytt spel till datorn. Men jag vet inte riktigt vad som är bra för honom.

För våldsamma spel tror jag inte att han tycker om. Vet att han gillade spelet "pirates" väldigt mycket.

Vore snällt ifall ni kom med lite tips.

Tack på förhand.

Visa signatur

[AMD 2600+] [280 GB] [GeForce FX 5600 Ultra] [1024 Mb DDR]

http://galleri.sweclockers.com/galleri_visa.php?chassi_id=364...

Permalänk
Medlem

Hur låter World Of Warcraft? kanske lite för ung för det spelet? skulle själv inte rekommendera det spelet, men antagligen sitter väl hans kompisar med det spelet så why not?

Om han inte redan sitter och spelar det dvs.

Annars kan ju Silent Hill spelen vara något dvs dom till PC'n dvs. Frågan är dock om det kan tänkas vara för "våldsamt" det är ju inte så mycket krig och sånt dvs.

Annars kanske Monkey Island är något ?

Gillar han spel som är kluriga? Annars finns ju även Broken Sword 1-3?

Visa signatur

skönhet förfaller med åren men en vacker personlighet består hela livet..
Mer CO-OP åt folket.

Permalänk
Medlem

Age of empires 3, company of heroes kanske.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Om han gillar sport så går väl alltid Fifa och NHL spelen hem

The Sims 2 kanske :D.. Vet inte riktigt hur gammal eller ung man ska vara för att tycka om det dock..

Visa signatur

Phenom II X6 1055t @ 3,5GHz
Sleeva.se »

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Soulnut
Om han gillar sport så går väl alltid Fifa och NHL spelen hem

The Sims 2 kanske :D.. Vet inte riktigt hur gammal eller ung man ska vara för att tycka om det dock..

Det beror väl mer på personen än åldern skulle jag tro.

Permalänk
Medlem

bra tips.... World of Warcraft tror jag inte är så smart då hans föräldrar får betala vidare de sen. Då är jag nog inte så populär hos dom sen hehe
fifa och nhl har han. Company of heroes funderar jag lite på nu.

Är det våldsamt? hehe, känner mig som någon morsa...

Tror inte spel i förstaperson är så bra. Vi spelade half-life här med honom för ett tag sedan, och då hade stackarn mardrömmar i dagar efter.

men han har väl mognat lite sedan dess... men ändå, ni fattar...

Visa signatur

[AMD 2600+] [280 GB] [GeForce FX 5600 Ultra] [1024 Mb DDR]

http://galleri.sweclockers.com/galleri_visa.php?chassi_id=364...

Permalänk
Medlem

Mardrömmar av Halflife 2, hmm har en kusin på 9 tjej om det spelar någon roll som lirar CS samt GTA som en galning, jaja men annars finns väl typ "Mulle meck bygger bilar osv.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

Känner en som var 7 år när han spelade genom Halo 1 & 2 och nu Gears of War med sin bror. Fast nu är han väl 9.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

jag kanske är korkad men jag tyckte pirates va assvårt
men lite need for speed kanske han skulle gilla?

Permalänk
Medlem

det var några år sedan nu iofs. han va väl åtta eller nio då...

Så det är väl ingen fara i och för sig.

Men jag tänkte något rts eller nått. Company of heroes, är de för svårt eller?

Han har ingen jätte vana av datorer. Men jag vet att han spela något fantasy rpg med. RTS eller RPG.

Visa signatur

[AMD 2600+] [280 GB] [GeForce FX 5600 Ultra] [1024 Mb DDR]

http://galleri.sweclockers.com/galleri_visa.php?chassi_id=364...

Permalänk
Medlem

Unreal Tournament 2004 kan nog funka. C&C Generals, Act of War.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av virr3
det var några år sedan nu iofs. han va väl åtta eller nio då...

Så det är väl ingen fara i och för sig.

Men jag tänkte något rts eller nått. Company of heroes, är de för svårt eller?

Han har ingen jätte vana av datorer. Men jag vet att han spela något fantasy rpg med. RTS eller RPG.

Angående CoH så är det svårt om man ska spela mot andra på internet, men mot datorn/kampanjen på lätt skulle nog funka. Sedan våldsamheten/språk... soldaterna svär en massa, vet inte om det är ett problem men jag kan ana att hans föräldrar nog inte skulle gilla det om de är som "vanliga" föräldrar. Angående våldsammhet så flyger det kroppsdelar och grejer när soldater blir träffade av artilleri samt att det låter lite hemskt när de blir grillade av eldkastare m.m. =/
Men annars är det ett toppen spel men bra kampanj och röstskådisar samt grafik för att inte tala om spelmekaniken.

Permalänk
Medlem

postal 2? eller är det för våldsamt

nej, men kanske "rayman raving rabbids" skulle passa?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DaWoo
postal 2? eller är det för våldsamt

nej, men kanske "rayman raving rabbids" skulle passa?

Finns inte det bara till Wii?

Permalänk
Medlem

OnT:
Neverwinter nights 2 kanske?
Rätt högt upp på skalan av rpg's men så svårt behöver det inte vara bara man kan läsa ordentligt

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sweman2k
Hur låter World Of Warcraft? kanske lite för ung för det spelet? skulle själv inte rekommendera det spelet, men antagligen sitter väl hans kompisar med det spelet så why not?

Tänk på den stackars ungen... han var ju trots allt bara 13.
Han skulle få en present om jag inte misstar mig, inte en fint förpackad livsdödare
/sarkasm

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Sötast

om han gillar RPG och dess like så lär han nog älska Fable!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kappy
Finns inte det bara till Wii?

Finns också till PC

CoH är allt för blodigt.
WoW är farligt att börja spela för så unga.
CS har en otrevlig community.

Rayman Raving Rabbits är iofs. ganska barnsligt, nog siktad för yngre, men han kanske gillar det.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem

Beyond Good and Evil kanske? (dock inte ett RPG men ändå)

Permalänk
Medlem

Bah, ni tänker på honom som någon 5åring. Spelade ni själva inte "riktiga" spel när ni var 13 eller? När jag var 13 spelade jag Quake 2, Half-life och Soldier of Fortune, det är inget konstigt med det. Ge han något roligt FPS-spel! Quake 4 kanske?

Visa signatur

I distrust governments because I’ve studied history. Ask Joe this question: who does most of the killing? Who does most of the theft? Even the body-count of the worst criminals and terrorists pales in comparison to the death toll the average government inflicts on its own people. And it is not criminals who tax away 5/12ths of my income. - Eric S Raymond
http://www.css3.se

Permalänk
Medlem

Tror det är bättre att vänta med WoW tills han blir åtminstonde 15, det är ett MMO, och det absolut viktigaste i MMO's är att kunna kominusera med varandra.

Vet att när jag var runt 13 så det bästa jag viste var mer eller mindre äventyrs spel av alla slag.

Beyond Good and Evil som någon nämde är ett bra spel t.ex. Något år på nacken nu men fortfarande ett bra spel.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

haha jovisst ^^
sätt han i CS träning så är han "ELIT" vid 18

Permalänk
Medlem

Bilspel?

Visa signatur

Ledsen att jag inte kan svara på mer, men överklockning är absolut inte mitt område Vad jag förstår handlar det om att man fäster ett klockbatteri på processorn så går den snabbare, eller hur?

Permalänk
Medlem

När jag var 13 (e 14 nu) så lirade jag cs, bf2, half life, ja massor. Gta vice city, Gta san andreas.
Cs e väl inte allt för farligt? Inte mkt blod.

Permalänk
Medlem

Warcraft 3 om han inte redan har spelat det eller kanske Neverwinter Nights 2?

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk

Har alla glömt hur det är att vara 13 ffs?
Jag är förvisso "bara" 16 nu.

Jag spelade iaf alla spel, var inget "för våldsamt"

Permalänk
Medlem

Alltså, det beror helt på hur han är som person.
En del tycker om Sims, en del tycker om Postal vid 13 års ålder.

Fable, lite gammalt, men ändå mycket magi och lite action.

Kanske något allround spel? GTA Vice City, Mafia, Driver

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk
Medlem

vänta med wow?

vrf börja spela skiten överhuvudtaget!?

Permalänk
Medlem

Jag orkar inte börja tjata emot folk som har agg emot WoW jag spelar det själv och man växer ifrån det till slut.

Men spel som jag kan tänka mig är kul.

Need for speed carbon
The elder scrolls IV Oblivion
Flatout 2
Worms något av dom alla som finns
Age of empires III
Sims 2 (även jag som är 22 kan tycka att det är ganska kul)

Det är ju helt beroende på vad han gillar men bilspel brukar ju gå hem.

Permalänk
Medlem

ge grabben nån gammal klassiker.. curse of monkey island, broken sword, roller coaster tycoon kanske? finns många jävligt bra spel som inte enbart innehåller massa slakt men samtidigt kanske han inte är gammal nog att "förstå" hur bra de gamla klassikerna var

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk

Stubbs the zombie rebel without a pulse (svart humor) jag tyckte spelet va bra,skratta mycket med.
http://www.cdon.com/main.phtml?prod=556937&nav=4115&navroot=9...

Nått från need for speed serien kanske.

Dark messiah va väldigt.

Visa signatur

|i5 2500k@4ghz |Gigabyte z68X-ud3h-b3|
Gigabyte HD7970 |16GB corsair xms3 1600 mhz|HDD 2 Tb|