Flashing av SE-mobiler med Cid49 nu möjligt, har dock ett problem.

Permalänk
Medlem

Flashing av SE-mobiler med Cid49 nu möjligt, har dock ett problem.

Japp nu är det möjligt för oss med k750i att flasha våra mobiler till w800i. Enda nackdelen verakr vara att menyerna blir på engelska. Sitter själv o flashar just nu.

Guide till hur man flashar:
http://forums.se-nse.net/index.php?showtopic=6118&st=642

Rekomenderar även att ni läser dessa trådar:
http://sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=59521...
och
http://sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=61861...

-=UPDATE=-

Det finns en mycket bättre metod än den som jag länkade till, läs detta :

http://forums.se-nse.net/index.php?showtopic=6389

och

http://forums.se-nse.net/index.php?...20VKP%20Patches

Det som ändras när man flashar beror på om man även flashar filesystem eller bara main.

Main= Man får engelsk text, flightmode, walkman. Men det är fortfarande en k750.

Main och filesystem= En "ren" w800, telefonen tror alltså att den är en w800i, den kommer identifieras som w800i av datorn etc, notera att alla inställningar, sms, nummer ect raderas när ni gör detta från telefonen (sakerna på memory sticken stannar dock). Jag rekomenderar att ni tar back up först med hjälp av MyPhoneExplorer.

Svensk text går att fixa till senare. Det går även att lägga in nya kamera drivrutiner vilket gör kameran bättre ytterligare. Finns en hel drös med olika patchar.

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Medlem

Härligt, gick det bra för dig med flashen?

Blir allt på telefonen raderat när man gör detta?

Visa signatur

Är du en arrogant översittare som vet lite bättre än alla andra? Välkommen till Akademiska ämnen, arbetsliv och samhällsdebatt
☺☻☺☻☻☺☻☺
Republikanska föreningen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Triss
Härligt, gick det bra för dig med flashen?

Blir allt på telefonen raderat när man gör detta?

Jodå det gick alldeles utmärkt! Inget blir raderat, man får dock engelska menyer, men t9 e på svenska än!

Nån som vet om kameran försämras? har läst det nånstans...

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk

Härligt!

Har väntat på detta, tack för tipset! Blir att sätta sig med detta ikväll när man släpat sig hem från jobbet då :).

En fråga bara:
Vad är det som ändras, allt? Kommer jag kunna använda flightmode etc eller kommer jag bara få Walkmanfunktionerna?

Får du reda på det där om kameran kan du väl skriva det här?

Visa signatur

Lancool K56 || Intel i5 750 @ 3810 || Noctua NH-U12P || Asus P7P55D || Corsair 90GB SSD || WD 640GB 7200RPM || Gigabyte GTX 670 OC || Corsair Vengenace 1600MHz 8GB CL9 || Corsair TX 650W

Permalänk
Medlem
Citat:

En fråga bara:
Vad är det som ändras, allt? Kommer jag kunna använda flightmode etc eller kommer jag bara få Walkmanfunktionerna?

Ja

Visa signatur

Gigabyte Ga-p35-ds3, q6600@3,2 8800gt, 4gb ocz pc6400.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GBG-SKURT
Härligt!

Har väntat på detta, tack för tipset! Blir att sätta sig med detta ikväll när man släpat sig hem från jobbet då :).

En fråga bara:
Vad är det som ändras, allt? Kommer jag kunna använda flightmode etc eller kommer jag bara få Walkmanfunktionerna?

Får du reda på det där om kameran kan du väl skriva det här?

Följande ändras:

* Engelsk textning(istället för svensk som det var tidigare)
* Ny mediaspelare
* Flightmode(endast medisspelare kan vara igång i flightmode läge)

Övrigt är orört!

För mig tog flashningen ungefär 10-15min. Dock kan det ta upp till 5h.

Visa signatur

...

Permalänk

Engelsk textning, det innebär inte att T9-svensk försvinner va? Du menar bara textning i menysystemet etc. eller?

Visa signatur

Lancool K56 || Intel i5 750 @ 3810 || Noctua NH-U12P || Asus P7P55D || Corsair 90GB SSD || WD 640GB 7200RPM || Gigabyte GTX 670 OC || Corsair Vengenace 1600MHz 8GB CL9 || Corsair TX 650W

Permalänk
Medlem

Yeps, det är det han menar, hade funderingar att prova det där jag med, men iochmed att vi nu vet att svenskan inte verkar komma tillbaka när man flashar om med SE-uppdateringar så vart jag tveksam.

Dock så har jag en fråga till Red Beaver, har du kommit i kontakt med jagheterfredrik? Han borde ju, om någon veta om man kan skriva om i menysystemet och så att man fortfarande har kvar svenska som FS/MAIN-språk.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av your_azz
Yeps, det är det han menar, hade funderingar att prova det där jag med, men iochmed att vi nu vet att svenskan inte verkar komma tillbaka när man flashar om med SE-uppdateringar så vart jag tveksam.

Dock så har jag en fråga till Red Beaver, har du kommit i kontakt med jagheterfredrik? Han borde ju, om någon veta om man kan skriva om i menysystemet och så att man fortfarande har kvar svenska som FS/MAIN-språk.

Detta låter ju skumt, man måste du kunna flasha om Mainfilen med PhoneXS till k750 med svenska, sedan använda SEUS för att uppdatera till senaste firmware etc., eller har jag helt fel nu?

Visa signatur

Lancool K56 || Intel i5 750 @ 3810 || Noctua NH-U12P || Asus P7P55D || Corsair 90GB SSD || WD 640GB 7200RPM || Gigabyte GTX 670 OC || Corsair Vengenace 1600MHz 8GB CL9 || Corsair TX 650W

Permalänk
Medlem
Citat:

U Ursprungligen inskrivet av Jine i "Ändra menyikoner, menysystem och mer! (k750, w800)"
Hmm, Settings > Language > Swedish löste det för mig iaf

mippen:
Största skillnaden är just att mediaspelaren är walkmans.. OTROLIGT mycket bättre snyggare och smartare!

Det jag dock skulle vilja ha då, är just K750i på svenska, SAMT w800i's mediaspelare!

Mvh Jim

aahh, de funkar inte, de är fortfarande på engelska, finns bara altenativen "according to SIM" eller "English" och de blir engelska på båda två

har testat att uppdatera 2 gånger och det blir samma sak...

nån som vet?

Så det verkar ju lite sunkigt om man ska uppgradera till w800 för att sedan förlora de ursprungliga språk-packen. Sen har han väl redan försökt uppdatera.

Permalänk

Är det på detta vis skiter jag nog i att flasha faktiskt, är såpass kär i svenska språket :p. Dock vart jag lite intresserad av kamerauppdateringen i en av länkarna i första posten...

Visa signatur

Lancool K56 || Intel i5 750 @ 3810 || Noctua NH-U12P || Asus P7P55D || Corsair 90GB SSD || WD 640GB 7200RPM || Gigabyte GTX 670 OC || Corsair Vengenace 1600MHz 8GB CL9 || Corsair TX 650W

Permalänk
Medlem

Säger detsamma, kamera, oändligt antal sms, nytt skin och akustik-patchen är väldigt intressanta...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av your_azz
Säger detsamma, kamera, oändligt antal sms, nytt skin och akustik-patchen är väldigt intressanta...

Det finns en tråd här på sweC om att ändra skin, oändligt med sms och lite lite i
Kolla här

Visa signatur

i7 3770k, 16 DDR3, Geforce 570 GTX, 5Tb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Red Beaver
Nån som vet om kameran försämras? har läst det nånstans...

Jag tror kameran försämrats. Jag använder den inte regelbundet men den känns betydligt segare när den ska fokusera.

Någon annan som märkt av något?

Jag har inte ångrat min flashning ännu. Visst svenskt text i menyn hade varit bra men men flightmode tyngre mer. Det kommer nog en firmware snart med svenskt språk. Att flasha cid49 telefonerna är så pass nytt så det går inte att vraka i så många firmwares.

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

Efter att ha flashat till W800i och sen tillbaka till K750i upplever JAG att kameran är extremt mkt snabbare faktist.. Testade dock aldrig när jag hade w800i programvaran i..

mvh Jim

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Underworlds
Det finns en tråd här på sweC om att ändra skin, oändligt med sms och lite lite i
Kolla här

Ja, den har jag läst, dock känns den tråden väldigt utdaterad och full med CID36-dravel som man helst inte vill behöva ta del av

Får vänta på att det kommer en swe-kompatibel firmware. Dock så vet jag inte med kameran, har gått över till mobilkameran då min digitalkamera svikit mig rejält och dog i somras.

Permalänk
Medlem

Det finns en mycket bättre metod än den som jag länkade till, läs detta :

http://forums.se-nse.net/index.php?showtopic=6389

och

http://forums.se-nse.net/index.php?showtopic=6378&hl=CID49%20...

Det som ändras när man flashar beror på om man även flashar filesystem eller bara main.

Main= Man får engelsk text, flightmode, walkman.Men det är fortfarande en k750.

Main och filesystem= En "ren" w800, telefonen tror alltså att den är en w800i, den kommer identifieras som w800i av datorn etc, notera att alla inställningar, sms, nummer ect raderas när ni gör detta från telefonen (sakerna på memory sticken stannar dock). Jag rekomenderar att ni tar back up först med hjälp av MyPhoneExplorer.

Svensk text går att fixa till senare. Det går även att lägga in nya kamera drivrutiner vilket gör kameran bättre ytterligare. Finns en hel drös med olika patchar.

your_azz: Svenskan kommer tillbaka om man flashar tillbaka med Sony Ericsson update, du måste bara gå in i språkalternativen och välja svenska igen

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk

nån som vet om det går att få till svenska i menyerna nu?

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk

Hej,

Jag körde uppdaten, och när XS++ höll på att uppdatera gjorde programet en förbjuden åtgärd, och nu kan jag varken starta telefonen eller hitta den i datorn..

VAD GÖRA?

Permalänk
Medlem

daniel_se:

Jag har ingen aning, vad händer när du startar mobilen?

mvh Jim

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jine
daniel_se:

Jag har ingen aning, vad händer när du startar mobilen?

mvh Jim

Det löste sig när man tog ut och satte tillbaka batteriet.

Men nu har jag gjort hela vägen som man ska, men när jag kör XS++ så står det bara sending flashblock 1/291....sen händer inget mer!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av daniel_se
Det löste sig när man tog ut och satte tillbaka batteriet.

Men nu har jag gjort hela vägen som man ska, men när jag kör XS++ så står det bara sending flashblock 1/291....sen händer inget mer!

Du har fel "Färg" på telefonen. Sitter i samma sits och vad jag kom fram till så är det att man har en "Brun" mjukvara i telefonen som tydligen inte går att flasha om.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy
Du har fel "Färg" på telefonen. Sitter i samma sits och vad jag kom fram till så är det att man har en "Brun" mjukvara i telefonen som tydligen inte går att flasha om.

Är det sant? Jag har brown

http://forums.se-nse.net/lofiversion/index.php/t4376.html

kolla där

Permalänk
Medlem

Jävla bajs telefoner

haha.. Haha.. ha..ha
Jag vet, jag är trött.

Jag har som sakt en RÖD telefon och den funkar fint att flasha om, så jag tror nog att det är som Bi99guy säger.

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Medlem

hur vet man vilken färg man har?

Permalänk
Medlem

Temat som är orginal i telefonen, är det rött eller brunt?

Jag tror iaf det är det, jag har uppfattad det som det.

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Medlem

men går det att flasha om en som är vodafone brandad och låst till vodafone?

Permalänk
Medlem

Hej, jag följde guiden B på http://forums.se-nse.net/index.php?showtopic=6118&st=642 men nu funkar det inte att starta min K750 Hur ska jag göra för att få den att starta? Det händer inget när jag försöker starta den. Jag har testat att ta ut batteriet i 15 minuter men det funkar fortfarande inte... Hjälp mig snälla!

Visa signatur

AMD Phenom II X4 955 3,2GHz | Gigabyte GA-890GPA-UD3H | Corsair 4GB (2x2048MB) CL9 1333Mhz XMS3 + Corsair Vengeance 8GB (2 x 4GB) DDR3 1600MHz | AMD Radeon HD6850 OC 1GB | Windows 10 Pro 64-bit | BenQ G2420HDBL + Dell 1907FP | Samsung SSD Desktop 830-Series 128GB + 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ + WD Green WD20EARX 64MB 2TB

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zawaq
Hej, jag följde guiden B på http://forums.se-nse.net/index.php?showtopic=6118&st=642 men nu funkar det inte att starta min K750 Hur ska jag göra för att få den att starta? Det händer inget när jag försöker starta den. Jag har testat att ta ut batteriet i 15 minuter men det funkar fortfarande inte... Hjälp mig snälla!

Du har en tegelsten

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Jag kan både flasha (unbranda) och låsa upp SE DB2020 CID49 och få Svenskt språk på dem. Har riktig utrystning för att göra det med.