MacWorld Keynote Januari 2007 - Vad tyckte du?

Permalänk
Medlem

MacWorld Keynote Januari 2007 - Vad tyckte du?

Rösta och tyck till

Glömde tycka till själv...

Tycker själv att det var för mycket om iPhone och Apple TV, och nästan ingenting om Mac, var var Leopard, Updateringar av Mac mini? Quad Processorer i Mac Pro?

Apple TV låter bra i mina öron, medans det känns lite skummt att ge iPhone över en timmas bevakning och så kommer den inte att säljas före juni, och då enbart i USA, och dessutom med abonemang...

Men å andra sidan så visar de än en gång att de är ledande när dett gäller att skapa teknik som är smidig och snygg, så det blev bara lite missnöjd...

EDIT: la till mitt tyckande

Permalänk
Medlem

Äntligen iPhone! Mycket tuffare än väntat, och säkert dyrare än väntat med

Permalänk

inget alls om Leopard (eller OS X över huvud taget) eller Mac. Så jag är missnöjd Men som sagt, iPhone var ju grym och så... men en mobil som är nästa 1 år borta här i Europa, Apple TV (som inte intresserar mig) och inget mer imponerar inte direkt. Nice dock med John Mayer på slutet. Mannen är ett geni!

Visa signatur

ASUS P5Q Pro | Core 2 Duo E8400 | 4GB Corsair XMS2 1066Mhz CL5 | XFX GeForce GTX 260 216SP 55nm | Corsair VX450W | Intel X25-M G2 80GB Retail | 500GB Samsung Spinpoint | DVD-RW | Dell U2311H | Benq FP241W | Philips 200WP7ES | Windows 7 RTM | Samsung ML-1640

Permalänk
Medlem

Eftersom jag inte kan få telefonen, så var det bara jobbigt att se det där. Jag vill veta mer om Leopard!

Visa signatur

Brass knuckles and a 2x4

Permalänk

Är ju bara några månader kvar tills Leopard släpps, orka en till preview av det.
Ang MacWorld är jag nöjd, men är inte i extas.
Apple har ju ett väldigt begränsat antal folk och de har flera keynotes varje år, så det är väl förståligt att de inte kan komma med 20 nya produkter varje keynote.
Varje ryktessajt kommer med 5 olika rykten så helt plötsligt har vi rykten om 20 saker, och då är det lätt att bli missnöjd om det inte kommer 10 produkter.
TV och iPhone räckte för mig att bli nöjd iaf.

Permalänk

Jag får väl säga att jag är besviken, det enda jag ville höra lite om var Leopard.

Visa signatur

"to conquer others is to have power, to conquer yourself is to know the way"

Permalänk
Medlem
Citat:

So this is a phone that runs BSD and has a browser based on khtml? Is this supposed to be innovative? Weve had linux+gecko/khtml phones/pdas with memory card slots for years.

Hes making this huge deal about how it "runs OSX", as if it is compatible with all OSX apps. Jobs cant seem to be able to tell the difference between an operating system and a kernel. My router runs linux, not ubuntu. Your phone runs BSD, not OSX.

And they release a widescreen video ipod with 4/8gb of memory? What a joke. Thats not enough to hold my music, let alone my videos. Every hour of video is something like 350mb. So you can fit a movie, a couple tv shows and a few albums on it. How useless for a $500 device. Apple should stop all this bullshit of "OMGWTF look how thin it is!!" and make hardware that doesnt suck. This thing should have come with an 80gb HDD.

Finns en poäng i det han skriver...

Visa signatur

Plan9 fan. In glenda we trust.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dagle
Finns en poäng i det han skriver...

Helt klart, den är TOK-fräsch, den kommer sälja bra och apple kommer att knipa åt sig en fin bit av ytterligare en marknad, men egentligen så är ju det enda "revolutionerande" med den navigeringssystemet. 5 timmars användningstid på en telefon? jösses, det är ju typ som när 3g kom ut (och denna har då inte ens 3g)

Permalänk
Medlem

Håller helt klart med egentligen.. När man väl tänker på det från den synvinkeln.. Inte mycket att hurra för.. Även om den är snygg ändå..

Visa signatur

MacBook Pro 15.4" Retina | 2.3 GHz i7-3615QM | 16 GB DDR3L 1600 MHz | 256 GB SSD | 10.9.3 Mavericks
PowerBook 12" | 1.5 GHz PowerPC G4 | 1.25 GB DDR PC2700 | 80 GB Toshiba | 10.5.8 Leopard

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dagle
Finns en poäng i det han skriver...

En artikel på Time förklarar det rätt bra.

Citat:

It's not quite right to call the iPhone revolutionary. It won't create a new market, or change the entertainment industry, the way the iPod did. When you get right down to it, the device doesn't even have that many new features—it's not like Jobs invented voicemail, or text messaging, or conference calling, or mobile Web browsing. He just noticed that they were broken, and he fixed them.

http://www.time.com/time/nation/article/0,8599,1575410-1,00.h...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
En artikel på Time förklarar det rätt bra.

http://www.time.com/time/nation/article/0,8599,1575410-1,00.h...

Håller med. Styrkan i iPhone ligger inte så mycket i innehållet som i utförandet.

Jag är ganska nöjd. Skönt att veta att iPhone kommer, och vad man kan vänta sig. Något för dyr för mina behov dock, så jag skippar nog den. Förhoppningsvis kommer det iPhone Mini/Nano efter tag med mer human prissättning.
Det är nog rätt väg för Apple att gå i alla fall. Allt mer integreras i mobilen, och på lång sikt kan man fråga sig om folk kommer att köpa separata mp3-spelare.

Apple TV verkar riktigt trevlig. Kostar lika mycket som en Squeezebox, men kan även visa video och bilder. Dessutom har den inbyggd hårddisk.
Om inte TV:n stod 2 meter från datorn skulle denna vara väldigt intressant.

Synd att det var så tyst på Mac-fronten. Vill veta mer om Leopard, iWork, iLife etc. Ny hårdvara är alltid kul också, även om det kanske inte behövs för tillfället.

Permalänk
Medlem

Det låg någonting i vad han sa, alldeles för lite minne i den. Vi får hoppas på en uppgradering av den!

Jag är ganska nöjd med keynoten, jag saknade Leopard och lite datorer men det vi fick se var verkligen fina grejer.