Permalänk
Medlem

Bildskärmskontakt

Hej! Har köpt mig en ny acers-skärm till min dator, men har stött på ett problem. Sladden från skärmen till datorn har nämligen två kontaktändar som passar i skärmen, men ingen som passar i datorn. Båda ändarna har "pinnar" och inte "hål" som behövs eftersom datorkontakten har "pinnar", om ni förstår vad jag menar.
Jag vet att min gamla dator hade en slags extrakontakt som man satte på bildskärmskontakten för att den skulle passa, men någon sådan följde inte med skärmen, och eftersom jag inte har någon susning om vad något av detta kallas går det inget vidare att googla eller kolla på nätsidor (komplett, datorbutiken etc.)

Är det någon som vet vad jag söker? Ett namn skulle hjälpa i jakten efter en.

Permalänk

VGA-kontakten är alltid hona i både skärm och PC. Det innebär att din kabel passar. Du är väl inte och pillar i COM-portarna på datorn...?

Visa signatur

MIN DATA! P200MMX | 64MB | vet ej HDD | fett graffe | modekort: inbyggt | 600W agg | Grymma temps

Permalänk
Medlem

Nej nej, det är med 110% säkerhet bildskärmsuttaget i datorn som jag vill stoppa in VGA-kabeln i (sitter redan i skärmen i ena änden). Jag kollade på min gamla dator, och det är samma sak där. Uttaget i datorn har pinnar, och eftersom VGA-kabeln är hona i båda ändarna (dvs. pinnar), så har jag satt dit en liten plastgrej med två uttag (hål för båda) som sitter i datorns VGA-out för att man ska kunna sätta dit VGA-kabeln.

Permalänk
Medlem

Asså du har inte en DVI kabel? eller är det en VGA?
ta en bild och lägg upp på graffekortet och sladden så blir det enklare