Formatering - windows 98 -> XP upgraddering

Permalänk
Medlem

Formatering - windows 98 -> XP upgraddering

Hej! Jag ska formatera om datorn för att få bort allt skräp som samlats i burken under året som gått, men har stött på ett minst sagt besynnerligt problem. Det är nämligen så att det OS jag använder är ett XP som kom som uppgradering till Windows 98, och när jag trycker in boot floppyn och cd-romen med setupfilerna på så vägrar tangentbordet svara på några som helst kommandon.
Jag har provat med två tangentbord (båda USB, var av ett trådlöst), och när jag ska acceptera setup med ENTER så händer ingenting.

Jag har fått för mig att det är nåt problem med att tangentborden kopplas in via USB (de fungerar felfritt annars), och ska därför imorgon köpa ett standard logitech-tangentbord med PS/2/ istället.

Sen kom jag på att det antagligen är bäst att skriva och kolla här först. Många här har varit otroligt hjälpsamma förut, och har jag tur vet någon var problemet ligger (alternativt kan någon stödja min teori om USB).

Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

aktivera usb-tangentbord i bios svårare än så är det inte

Permalänk
Medlem

åh! Ok, vart i BIOS finns de alternativen? Är inte helt van att rota runt där inne.

EDIT - Hittade alternativet i BIOS. Tack för hjälpen!