Permalänk
Medlem

Hemmabiopaket

Tja!
jag har tänkt uppgradera mig på ljudfronten för jag är j-vligt trött på mina Logitech 5.1 datorhögtalare i 700kr klassen, där dessutom subbasen glappar!

Jag skulle vilja höra vad ni på forumet tycker och tror om det här paketet: http://www.fynda.se/index.php3?prodid=1427

Har börjat se mycket på film och är intresserad av lite bättre högtalare som lämpar sig att ha i TV-rummet för både film och musik... Själv tycker jag paketet verkar prisvärt med bra recensioner och jag är redo att beställa, men vill höra vad andra tycker och tror...:)

Är det någon som har nått förslag till nått annat i samma prisklass?

Visa signatur

F-S Amilio Xi1546

Permalänk
Medlem

Det är inget alternativ att endast köpa förtärkare + fronter istället eller är du i stort behov att ha surround från början?
Jag hade valt att köpa stärkare + fronter istället, egentligen bara fronter faktist, men antar det alternativet är helt uppåt väggarna?=)

I den prisklassen för paket skulle jag nog köpa proson annars. Brorsan har ett prosonpaket i den prisklassen som låter väldigt bra för dom pengarna, men så har jag ingen erfarenhet av ditt paket heller.

Permalänk
Medlem

Inga förslag är uppåt väggarna, med tanke på att jag e ny i kretsarna...:)
Är nyfiken på vad folk har att säga...
Ser helst att det är ett surroundpaket eftersom jag kommer se mycket film med grejerna och då är väl det en fördel kanske...

Proson, det låter intressant, har hört eller läst nånstans att Dynavoice och Proson är i stort sett detsamma, eller är jag helt ute och cyklar?
Om det är så kanske dynavoice högtalarna också håller samma kvalité i den prisklassen. Det som får mig att titta extra på just det paketet är
Yamaha recivern. Yamaha är ju erkända för att vara bra i de sammanhangen.

Vilka högtalare har brorsan din? Libra-serien?

Visa signatur

F-S Amilio Xi1546

Permalänk
Avstängd

Jag har Dynavoice M65 och de låter väldigt bra men de är mer Hifi-inriktade i budgetklassen än bastunga. Yamaha-recievern är riktigt bra för sitt pris (har en sån med) men orkar inte driva så tunga högtalare. Numera kör jag en XTZ förstärkare istället då jag "uppgraderade" mig från 5.1 till stereo, något jag verkligen uppskattar idag. Ett bra tvåkanalsljud är minst lika bra som ett budgetalternativ inom surround. Men du kommer absolut bli nöjd med ett sådant paket som du tittat på. Köp köp