Permalänk

WoW fryser, 8800 GTS... ?

Hejsan

Jo, WoW fryser alltså och jag kan inte göra någonting alls.
När datorn vid ett tillfälle startade om sig själv så kom det upp text med blå bakgrund som jag inte hann läsa och och sedan när man kommer in i windows så säger den att "datorn startades om av ett allvarligt fel orsakat av Ge Force 8800 GTS".
Jag fattar inte varför... jag har de senaste drivrutinerna och det är bara i WoW som detta sker, WoW har också varit ominstallerat och dator formaterad....

Vore tacksam för några ider vad det kan vara, tack

MVH
/Stielzaer

Permalänk
Medlem

drivrutiner...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DarKzY
drivrutiner...

Visa signatur

---

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DarKzY
drivrutiner...

Permalänk
Medlem

Om du nu är säker på att du har de senaste drivrutinerna så kan ju nätaggregatet vara boven. Va har du för nätagg nu?

Permalänk
Medlem

Du har 8800 GTS och du kör WOW med det? Sluta plåga min själ!

Men som sagt jag skulle köra på nya drivrutiner även jag.

Permalänk

Jag har ett Epsilon 700 watt nätagg.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av DarKzY
drivrutiner...

Jag har tagit dem från Nvidia's hemsida och är inte dem de nyaste, snälla berätta vart isf.

MVH
/Stielzaer

Permalänk
Medlem

jo är det, om du inte vill testa nån beta... men det kan ju bli sämre så. fast brukar ävl kunna bli bättre.

Visa signatur

Primära datorn: Acer Swift 5 (i7)|Skärm: BenQ BL3200PT|Tillbehör: Logitech MX Master 3|Logitech Illuminated K810|HDD-docka 16TB

Permalänk
Medlem

JAg har ett 8800GTX och har vid ett fåtal tillfälle fått det problem du berättar om, men detta enbart efter att jag installerat expansionen TBC. Jag tror att det har något med det att göra och att det kommer lösas vid nästa patch.

Permalänk
Hedersmedlem

Ni som citerade utan att skriva något, gör inte så

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pagodas
JAg har ett 8800GTX och har vid ett fåtal tillfälle fått det problem du berättar om, men detta enbart efter att jag installerat expansionen TBC. Jag tror att det har något med det att göra och att det kommer lösas vid nästa patch.

Hm... ja jag vet inte vad det kan vara... störande iaf. Jag hade problemet innan TBC också... :/

/Stielzaer

Permalänk
Medlem

Testa att installera om DirectX, annars...

Finns att hämta på Microsoft's hemsida.

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Har du senaste direct x?

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Medlem

Har åxå fått bluescreen och låsningar med mitt 8800GTX men jag stängde av Vädereffekterna som det åxå står att den kan få datorn att crasha sen, dess har det funkat! Men kan ju vara ett rent tillfälle bara, stängde av vädereffekterna igår så ska hårdprova idag. Återkommer om detta...

Har även ett annat problem, tycker inte att wow flyter på som det borde göra längre med mitt 8800GTX =/ går ryckigt och konstigt... Vet inte vad det kan bro på, har provat olika drivrutiner, men samma fel....

Edit: Har senaste drivrutinerna och nyaste DX.

Visa signatur

AMD Ryzen 3950x || ASUS ROG STRIX X570-E GAMING || G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo || NEC ND-3500 Dual-Layer DVD || Chieftec BPS-950C "950W" || Lian Li O11 Dynamic XL ROG || NZXT Kraken X72 360mm || RTX 2080ti || Asus Rog Swift pg279q || Thrustmaster t300rs || Thrustmaster TH8A Shifter ||PS4, Xbox One X || Steelseries Arctis Pro wifi || Sony 4K oled 65" || VR: HTC vive, Pimax 5K XR ||

Permalänk
Medlem

Tycker även jag att mitt går "ryckigt" ibland, men jag kommer aldrig under 50 fps enligt fps-mätaren i WoW. Och enligt titanpanel så brukar jag ligga runt 59.X i medelfps.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pagodas
Tycker även jag att mitt går "ryckigt" ibland, men jag kommer aldrig under 50 fps enligt fps-mätaren i WoW. Och enligt titanpanel så brukar jag ligga runt 59.X i medelfps.

Exakt samma här ligger runt 60Fps men ändå rycker det konstigt =/
Bra irreterande, körde med 2x7800GT förut och det fanns inte tillstymelse till hack eller ryck!!

Visa signatur

AMD Ryzen 3950x || ASUS ROG STRIX X570-E GAMING || G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo || NEC ND-3500 Dual-Layer DVD || Chieftec BPS-950C "950W" || Lian Li O11 Dynamic XL ROG || NZXT Kraken X72 360mm || RTX 2080ti || Asus Rog Swift pg279q || Thrustmaster t300rs || Thrustmaster TH8A Shifter ||PS4, Xbox One X || Steelseries Arctis Pro wifi || Sony 4K oled 65" || VR: HTC vive, Pimax 5K XR ||

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pagodas
Tycker även jag att mitt går "ryckigt" ibland, men jag kommer aldrig under 50 fps enligt fps-mätaren i WoW. Och enligt titanpanel så brukar jag ligga runt 59.X i medelfps.

Jo, det är samma för mig... flyter inte riktigt som man tycker det borde. Under mina förväntning i Outland speciellt... ligger på ca 45 FPS...

Edit: Prövade att stänga av väder effekterna, stängde också av smooth shading. Startade om och 5 minuter senare blev resultatet det samma.... frös.

/Stielzaer

Permalänk
Medlem

Jag har samma problem med att datorn bara fryser på vissa ställen i TBC, å jag har också ett 8800gts. Har testat med nya druvrutiner men det verkar inte lösa problemet, nån som lyckats komma fram till vad det kan vara?

//miXion

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X | ASUS ROG Ryujin II 360mm | ASUS ROG Crosshair X670E Hero | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 FURY Beast | WD Black SN850X 2TB Gen 4 | Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart | AOC CU34G2X 144Hz |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pagodas
JAg har ett 8800GTX och har vid ett fåtal tillfälle fått det problem du berättar om, men detta enbart efter att jag installerat expansionen TBC. Jag tror att det har något med det att göra och att det kommer lösas vid nästa patch.

Ja, jag hoppas du har rätt... detta har hänt mig i BGs och i TBC... kanske blev så när de lade in TBC patchen... hoppas det fixar sig. Man får väl nöja sig att spela utanför Outland, för uppenbarligen är det bara där det hänger sig och någon enstaka gång i BGs.... :S

/Stielzaer

Permalänk
Medlem

Jag har exakt samma problem. Brukar fungera att spela kanske 20-40 min sedan hänger sig datorn.
Har just köpt ett nytt 580W nätagg och ny låda med 2 extrafläktar och trodde att det skulle lösa problemet.
Har fortfarande samma problem. Jag kör de senaste drivrutinerna.

Permalänk
Medlem

http://forums.worldofwarcraft.com/thread.html?topicId=6963942...

Här kan ni kanske finna någonting konstruktivt?

Visa signatur

#1 AMD A64 3700+ KAB2E 2,8 GHz, 7950GT 512MB @ 600/1600, Abit KN8-Ultra, 1GB PC3200, Audigy SE, 160 GB, Hiper Type-M 530W.
#2 AMD A64 3500+ LEBBE 2,6 GHz, 6800LE @ 16,5 400/900. MSI K8N Neo2 Platinum, 512 MB PC3200, 80 GB, 300 Watt Suntek

Permalänk
Medlem

Prova ta bort vädereffekterna jag spelade utan krångel alls hela kvällen igår, men FPS är fortfarande låga om man tänker på vad det är för grafikkort.

Visa signatur

AMD Ryzen 3950x || ASUS ROG STRIX X570-E GAMING || G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo || NEC ND-3500 Dual-Layer DVD || Chieftec BPS-950C "950W" || Lian Li O11 Dynamic XL ROG || NZXT Kraken X72 360mm || RTX 2080ti || Asus Rog Swift pg279q || Thrustmaster t300rs || Thrustmaster TH8A Shifter ||PS4, Xbox One X || Steelseries Arctis Pro wifi || Sony 4K oled 65" || VR: HTC vive, Pimax 5K XR ||

Permalänk

Mjo, jag testade det och massa annat, men det som Blizzard rekomenderar fungerar inte...

Men är det någon som råkat ut för detta i Battle Ground ? :Oo

/Stielzaer