Permalänk
Medlem

Hiper Type-R 730W trasig?

Tjena.

Köpte nyligen ett Hiper Type-R 730W, inför en kommande uppgradering.

Stoppade dock i nätagget i min nuvarande burk för att testa den (AMD XP +2400 , A7N8X-E DLX, Gainward 6800GT, + 2 diskar varav ena en Raptor 150)

I windows fungerar nätagget felfritt, men så fort jag spelar WoW stängs burken av ibland, den bara stendör som om man trycker på power knappen för att stänga av burken.

När den stängs av lyser fortfarande Power lampan på burken, så jag antar att det är nåt med nätagget, stoppade i mitt gamla agg och allt funkar felfritt.

Kopplade in multimetern och starta upp WoW igen och höll ett vakande öga men inget konstigt där varken när man spelar eller i windows, 12v ligger konstant på 11.70V tills allt bara dör.

Ska prova det med nya delarna imorrn så får vi se, funkar det inte lämnar jag in den.

Någon som varit med om nåt liknande med ett Hiper agg?

Permalänk
Medlem

Om du har en extra strömanslutning till ditt 6800GT kort...
Så har det även hänt den bästa att han glömt koppla i den kabeln...

Tänker på att du nämner att det funkar i Win...
Annars har jag varit med om liknande saker med inkompablitet mellan Agp port och gkort..med kassa drivisar..för du har väl agp drivisar installerade ?

Kanske du har bara tagit ut det gamla agget och satt in detta ? isåfall om det funkade innan så..

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem

Hehe jodå alla kablar sitter som dom ska och alla drivisar finns.
Grafikkortet larmar om man glömmer strömkabeln på den, omöjligt att missa för det låter som fan.

Japp plocka ur gamla agget och stoppa in Hiper agget för att testa den.

Permalänk
Medlem

Skulle snarare se över dina temperaturer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 3b0
Skulle snarare se över dina temperaturer.

Hmm mycket möjligt Grafikkortet i så fall.
Prolle och moderkort håller nästan exakt samma temp som med gamla agget.

Någon som vet om något program man kan se GFX tempen OSD medan man spelar?

Ett annat alternativ kanske Logitech G15 Tangentbords displayen, gäller bara hitta nåt som funkar

Tack för svaren!

Permalänk
Medlem

testa o kör med riva tuner i bakgrunden funkar för mig ser du max tempen under spelets gång

Visa signatur

Intel I7 4790K @ 4.9Ghz | Asus Maximus VII Hero | 4x8Gb Corsair Vengeance Pro Red 2400mhz | Asus Gtx 2080ti | Samsung 970 EVO 1tb | 1x2tb WD Red 2x3tb WD Red | Corsair AX850W | Nanoxia DS6 | 2 Dell U2715H | Logitech Z-5500 | Synology DS415+ 4x6tb WD Red |

Permalänk
Medlem

Men alltså, som jag läser det har han tagit sin nuvarande dator med nya nätagget.
Korrekt?
Sedan så bytte han nätagg bara.
Så hur tusan kan det vara drivrutins fel m.m.?
P.g.a att han bytt nätagg, tror inte det.
Skulle testa ditt hiper i en annan dator och testa där om det blir så på den också. Till att börja med.

Visa signatur

Cooler Master Cosmos S | Corsair HX 750W | Asus P7P55D Evo | Core i5 750 @ 3.89ghz | Noctua U12P SE | Asus 7970 DCII | 8GB G.skill 2133Mhz

Permalänk
Medlem

Fick hem alla nya prylar och det verkar (än så länge) fungera som det skall

Permalänk

Gissar att det var problem med 5-volts linan, eftersom dom nya nätaggen knappt har någon effekt på den. Nu för tiden används nästan 5-volts linan alls, men på äldre system används den mycket.

Visa signatur

AMD Opteron 165 (CCBBE 0615 DPMW)1800 @ 2850 MHz (1,4v) | Asus A8N-SLi Deluxe |eVGA 8800 GT @ 700/1728/900 | 2x1gb G.skill 2GBZX | FSP Epsilon 700W | 760 GB Hårddiskar

Permalänk
Medlem

Fungerar fortfarande utmärkt med ny hårdvara

Tack för alla svar! problemet verkar onekligen löst