Webservern fungerar ändast ifall jag har på min dator!

Permalänk
Medlem

Webservern fungerar ändast ifall jag har på min dator!

Hej!
Förra vecka satte jag upp en webserver på en dator hemma som ändå alltid står på. Jag hade tänkt att använda den för att komma åt filer ifrån skolan. Jag har även en FTP-server på samma dator. Denna servern fungerar jätte bra, sålänge min andra dator är på. Kan vara så att det räcker med att vilken dator i nätveket är på, det har jag inte testat. Så länge min dator är på så kommer man åt min server, även folk som inte sitter på samma (Yttre)IP. Jag kommer inte åt varken webserven eller FTPservern när min dator inte är på.

Jag använder:
DynDNS (Flytande IP)
Netgear WGT624 V3 Router
Bullet proof FTP server - Använder port 443 för att komma åt ifrån skolan
Network active webserver - port 80

Portarna är självklart inställda på serverns lokala IP. Jag har ställt in DynDNS i Routern med. Jag har updaterat routerns firmware till det senaste. Jag har testat att komma åt servern både via kompisar och guardster.com's anonyma proxy.

//Kalf

Visa signatur

//Asus S-Presso S1-P111//Intel Celeron @ 3,0 Ghtz//1024Mb RAM//ASUS V9400-X//Western digital 250Gb//
//HP NC6220 PG832EA//Pentium 4 @ 2,0Ghtz//512Mb RAM//80Gb hdd//

Permalänk
Medlem

Uppdateras ditt IP med ett program i routern? Det kan inte vara så att programmet som skickar info till DynDNS råka ligga på din datorn (den dator som måste vara på)?

Permalänk
Medlem

Jag har ställt in i routern att jag använder DynDNS, jag har angett hostname, username och password samt att jag använder wildcard(Detta vet jag inte vad det är, men det har jag agett på dynDNS's hemsida med.

Något program för DynDNS har jag inte instalerat på den datorn som måste vara på.

//Kalf

Visa signatur

//Asus S-Presso S1-P111//Intel Celeron @ 3,0 Ghtz//1024Mb RAM//ASUS V9400-X//Western digital 250Gb//
//HP NC6220 PG832EA//Pentium 4 @ 2,0Ghtz//512Mb RAM//80Gb hdd//

Permalänk
Medlem

Ok, då vet jag ej...Sorry

Ps. Med wildcard menas om du har tex: muppen.dyndns.org så kan det läggas till div saker innan domännamnet. Tex: i huvudsak till www.muppen.dyndns.org eller om man vill asdfgasdfgasdfgdasfg.muppen.dyndns.org...

Detta för att säkerställa att man hamnar rätt beroende på hur man skriver in webläsaren...