Permalänk
Medlem

bästa luftkylningen just nu

vilken e den bästa kylningen just nu. har en pentium d 820 som ska kylas och överklockas med.

Visa signatur

pentium d 820, HIS Radeon x1950 pro, 2*80 gb hd, no-name minnen 600 mhz,Scythe Infinity,Hiper 580 w,asus p5n-e sli

Permalänk
Avstängd

Tuniq tower/annan gigantisk fläns med många 120mm delta fläktar.

Permalänk
Permalänk
Avstängd

så tar han bara uppp precis de han köper! kolla lite tester ist för att skryta om dina saker! den e säkerligen inte bäst!

Jag personligen tror på någon utav scythe kylarna! mvh

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av heezflash
så tar han bara uppp precis de han köper! kolla lite tester ist för att skryta om dina saker! den e säkerligen inte bäst!

Jag personligen tror på någon utav scythe kylarna! mvh

- Hörrö? Nu får du ta och lägga av, Noctua är bland det bästa som går att köpa har du några invändningar får du ta det med försäljaren.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av heezflash
så tar han bara uppp precis de han köper! kolla lite tester ist för att skryta om dina saker! den e säkerligen inte bäst!

Jag personligen tror på någon utav scythe kylarna! mvh

Vad är det där för attityd? Hur vet du inte att de är bra? Har du testat dem? Om inte så kan du väl ta och stänga matinkastet. Noctua verkar vara en grym processorkylare och chassifläktarna verkar kraftiga och tysta.

Permalänk
Avstängd

amen ange en källa till det då kanske? tester! jäjä! du får de att låta som om det är det bästa! det är det ju inte alls! jag vet inte vilken som e bäst! men om du säjer att det är absolut bäst! så ange källa till detta!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av heezflash
amen ange en källa till det då kanske? tester! jäjä! du får de att låta som om det är det bästa! det är det ju inte alls! jag vet inte vilken som e bäst! men om du säjer att det är absolut bäst! så ange källa till detta!

Källa:
http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=326999

Rescensioner:
Recensent: Sonic Lundgren

När jag hör det där namnet väck en sval känsla inom mig.

Jag köpte en Noctua NH-U12F tillsammans med två Akasa 120mm fläktar som snurrar på i 1400RPM från Komplett tillsammans med ett Asus M2N-SLI Deluxe, för här skulle det klockas.

När jag öppnade förpackningen förstod jag hur stor den var. Den väger ju runt 800gram. Jag monterade på denna på mitt nya moderkort och monterade sedan på de två Akasa fläktarna. Mellan processorn och processorkylaren lade jag också på lite Arctic Silver 5 Kylpasta.

Jag ställde upp moderkortet på bordet för att testa innan det skulle monteras i mitt chassi.

Processor: 5200+ (87W, 2,6Ghz Stock) Temperaturen gick ALDRIG över 25C.

Processor: 5200+@3,0GHz (231FSB, 1,50V) Idle: 28C Full: Strax under 35C

När jag monterade detta i mitt chassi med mindre luftflöde steg temperaturen till:

2,6GHz Idle/full (32C/42C 3,0GHz Idle/Fyll (33C/48C)

Jag är mycket nöjd med denna kylare. Det kommer aldrig att vara processoren som kommer att bli för varm när man överklockar.

Istället är nästa steg att rikta in sig mot NB/SB (127C).

/Sonic

Recensent: Beelzebub

När jag köpte den tillsamans med aplus chassi så kom 25cm chassifläkten i väggen så jag var tvungen att montera den utanför chassit. Kylaren var lite svår att sätta dit men när allt var klart var jag glatt överaskad att min Intel Pentium D925 låg på 23 grader och då hade jag en extra 12cm fläkt på kylaren+Arctic silver kylpasta. Den här fick lika bra i test som Schyte Infinity. Ljudnivån är väldigt låg

ja, computerville hade ett exremt trevligt test där.

Permalänk

http://www.cpu3d.com/index.php?option=com_content&task=view&i...

Detta test visar att den är bättre än Scythe Ninja.
http://www.pro-clockers.com/reviews.php?id=181&page=5

Är du nöjd nu?

Permalänk
Avstängd

fett.. ja det ser bra ut, bra jobbat

Permalänk
Avstängd

Jag lägger en röst på tuniq tower.
Jag har en, men jag visste ju vad jag köpte, jag köpte den luftkylaren som jag hade kommit fram till var bäst.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frixos
Vad är det där för attityd? Hur vet du inte att de är bra? Har du testat dem? Om inte så kan du väl ta och stänga matinkastet. Noctua verkar vara en grym processorkylare och chassifläktarna verkar kraftiga och tysta.

ja det är de jag inte vet! de va jag ville ha ett test!:P men nu är det löst! urkäkta om det lät tyket ( Computerville ) inget illa menat!

Permalänk
Avstängd

eller så låter man storleken bestämma:

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk

lol, men man måste köpa fläktar till o montera?

Visa signatur

Q6600, Dominator 8500,IP35 Pro,8800GTS,Corsair 550W, Antec Ninehundred Two

Permalänk
Medlem

beror på köper du noctua fläkten NH-U12F från komplett så följer en 120mm fläkt med det finns 2 utföranden du kan köpa den tom eller med fläkt från komplett så är det med fläkt. annars så heter fläkten NH-U12 enbart då är det ingen fläkt med

Visa signatur

Asus P5B DLX - E6400@3.6Ghz - Noctua NH-U12F - Dominator pc6400 - Albatron 8800gt(@720/1782/1065)13408p 3Dmark06|| H/K 3480 - Dali Concept 8 - Dali Concept 12

Permalänk

ok, tackar

blir nog den nästa månad, ser svingrym ut o plats har jag gott om i lådan

Visa signatur

Q6600, Dominator 8500,IP35 Pro,8800GTS,Corsair 550W, Antec Ninehundred Two

Permalänk
Medlem

Om man tror att grabbarna på spcr har lite koll på vad dom säger så,
http://www.silentpcreview.com/article30-page1.html
verkar Thermalright Ultra 120 vara den man ska titta in på.

annars har grabbarna här oxå uttalat sig i saken, i 2 delar. Läser man första delen så får iaf jag det till att Ultra 120 kan rekomenderas varmt, eller ja....
Finns o köpa http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010105107

Visa signatur

Det är inte lätt när det är svårt

Permalänk
Avstängd

michael123 kan det här lyssna på honom o köp en tunic tower

moddar man fast 2st tjocka panaflow fläktar så kan man bencha på med riktig kyla

schythe infinity ser fet ut! men den har pushpins så skippa den o kör en riktigt tunic tower

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gabriel15
michael123 kan det här lyssna på honom o köp en tunic tower

moddar man fast 2st tjocka panaflow fläktar så kan man bencha på med riktig kyla

schythe infinity ser fet ut! men den har pushpins så skippa den o kör en riktigt tunic tower

- Jag har läst att många har haft problem med fästena på den eftersom den är väger så mycket och står med 90 graders luting.
Tro mig, jag gick runt i 2månader och planerade mitt köp av extrem processorkylare. Till sista så stod det bara mellan Zalman CNPS9700LED och Noctua NH-U12F där Noctua hade en överlägsen kylförmåga.

Du blir inte besiviken om du köper en Noctua NH-U12F.

Permalänk
Avstängd

vad är problemet? man skruvar fast den på moderkortet o moderkortet skruvar man fast i chassit.
så vårt är det faktiskt inte!
att den väger mycket beror på att den har stor yta och det gör bara att den kyler bättre.

han blir inte heller besviken om han köper en tunic tower heller

Permalänk
Avstängd

Min tuniqtower är grym kyler grymt har fläkten på lägsta! hör's nada zip zero!....

Men grymt stor..

Permalänk
Medlem

Mycket att tjaffsa över, det finns väl 4-5 kandidater till en bra proppkylare, är väl zalman9k serie, scythen, nocuan och tuniq tower.

Sen får man väl köpa vilken man vill efter vad man använder datorn till, lanar man mycket bör man väl kanske ta den som väger minst.

Själv hade det nog blivit en tuniq tower, om det fanns då jag köpte grejerna.

Visa signatur

Steve Jobs, 1955 - 2011

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Computerville
- Du har inte tänkt på att det kan skada moderkortet eller i värsta fall processorn?

Du kan inte bära runt på en burk med en sådan processorkylare hur som hälst om du tror det. Skaffa dig en sådan innan du börjar rekommendera den till folk som du inte känner!

"tuniqtower, användaren alltså" - Har iallafall lite erfaranhet, du har ju verkligen ingenting att gå efter så jag fattar inte vad du gör i denna tråd egentligen.

har haft en sån i över 1 år nu så jag vet hur den är

Permalänk
Medlem

Freezer 7 Pro är annars riktigt riktigt prisvärd...

Visa signatur

E6600 | Arctic Freezer 7 Pro | 7600 GT @ passiv kylning | Spinpoint 250 GB | Asus P5B | Hiper 530 @ zalman fläktstyrning | Coolermaster Mystique 631

Permalänk
Medlem

Schyte infinity ?? Kolla i sweclockers test, den är kallaste i testet Bättre än Noctuas och bättre än schyte ninja.

Permalänk
Avstängd

Man ska passa sej att bära runt för mycket på datorn med en tuniqtower då den e grymt tung och grymt stor...

Var försiktiga =).....

Permalänk
Avstängd

pcb är jävligt starkt också!

infinityn är nice men det är pushpins på den så det är lite synd men kan man nog köra m4 gängstav om man vill skruva åt den

infinity o tower120 är dom bästa även om dom är stora.

Permalänk

Jaha så Noctua är ute ur leken helt nu eller?

Permalänk
Avstängd

den är inte heller dålig men nu handlade tråden om den bästa cpu kylaren.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gabriel15
pcb är jävligt starkt också!

infinityn är nice men det är pushpins på den så det är lite synd men kan man nog köra m4 gängstav om man vill skruva åt den

infinity o tower120 är dom bästa även om dom är stora.

Men allvarligt? tuniqtower är en bortglömd asbra kylare....

har du några underlägg för dina påstående?