Minirecension: Samsung Syncmaster 225BW 22" Wide [Modemdödare]

Permalänk

Jo men den borde väl i alla fall prestera jämbördigt med min gamla TFT...minst 2 år på nacken och "noname".

Permalänk
Medlem

Vad har ni för inställningar i Magic Tune?
Håller på mixtra runt lite och behöver lite direktiv vart man ska börja.

Annars är jag nöjd med skärmen, mycket nöjd!
Dock har jag inte sett någon annan 22" skärm, men gentemot min gamla TFT skärm (19" Fujitsu-Siemens) så är denna bättre.

Permalänk
Medlem

Alla ni som har en samsung, har ni problem med att köra den i full upplösning med DVI? jag fick igår hem min och upplever det problemet. Skärmen flimmrar i svart och vitt (den tappar anslutningen, precis som att man glappar med kabeln)

Någon som känner till problemet eller har någon lösning på det?

tack på förhand

Visa signatur

/Stalpan

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stalpan
Alla ni som har en samsung, har ni problem med att köra den i full upplösning med DVI? jag fick igår hem min och upplever det problemet. Skärmen flimmrar i svart och vitt (den tappar anslutningen, precis som att man glappar med kabeln)

Någon som känner till problemet eller har någon lösning på det?

tack på förhand

Har problemet med att den klappar. och att när bilden kommer tillbaka så fungerar inte knapparna på skärmen.

Det räcker med att jag trycker lite lätt på silverramen vid knapparna så stängs den av och sätts på igen.

Har en 940BW.

Har skickat in ett garantiärende hos powermill som har hand om just
garantiärenden för Samsung.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stalpan
Alla ni som har en samsung, har ni problem med att köra den i full upplösning med DVI? jag fick igår hem min och upplever det problemet. Skärmen flimmrar i svart och vitt (den tappar anslutningen, precis som att man glappar med kabeln)

Någon som känner till problemet eller har någon lösning på det?

tack på förhand

Utan drivrutinerna så har de flesta svårt att få wide upplösningen. Så installra de. Fungerar inte skärmen felfritt, byt kabel. Funkar inte det ring till Samsung så får de bedömma om du ska skicka in skärmen på service hos powermill eller inte.

Permalänk
Medlem

Problem med upplösning.

Hej,

Köpte min 225BW igår. Måste säga att jag är väldigt nöjd. Stooor och fin är den. Men jag har ett problem. Jag kan inte ställa in högre upplösning än 1280x1024. Jag har installerat drivrutinerna till skärmen. Mitt grafikkort, ett MSI FX5600-TD256 som enligt specifikationerna på MSI's hemsida ska klara 2048x1536. Kör med näst senaste versionen utav Nvidias drivrutiner.
Är det nån som har en aning om vad jag ska göra så blir jag glad!

Cheers

Frippez

Permalänk
Medlem

Hur lång tid tar det att byta upplösning med den här skärmen?
Med min nuvarande tft skärm så tar det flera sekunder för skärmen att växla mellan två olika upplösningar, tex om jag startar ett spel eller liknande.

Permalänk
Medlem

Re: Problem med upplösning.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frippez
Hej,

Köpte min 225BW igår. Måste säga att jag är väldigt nöjd. Stooor och fin är den. Men jag har ett problem. Jag kan inte ställa in högre upplösning än 1280x1024. Jag har installerat drivrutinerna till skärmen. Mitt grafikkort, ett MSI FX5600-TD256 som enligt specifikationerna på MSI's hemsida ska klara 2048x1536. Kör med näst senaste versionen utav Nvidias drivrutiner.
Är det nån som har en aning om vad jag ska göra så blir jag glad!

Cheers

Frippez

Med MSI FX5600-TD256 är det fullt möjligt att den inte klarar högre än 1280 x 1024 med dvi. Använder du analog kommer du att kunna köra 1680 x 1050 utan problem. Det är väldigt liten sklinad mellan dvi och analog bildmässigt, så kör på analog.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Problem med upplösning.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gurrty
Med MSI FX5600-TD256 är det fullt möjligt att den inte klarar högre än 1280 x 1024 med dvi. Använder du analog kommer du att kunna köra 1680 x 1050 utan problem. Det är väldigt liten sklinad mellan dvi och analog bildmässigt, så kör på analog.

Sweet, tack för svar!

Ska testa med analogt!

Cheers

Frippez