Segt 24/1 jag vet tjatigt men jag behöver hjälp

Permalänk
Medlem

Segt 24/1 jag vet tjatigt men jag behöver hjälp

jag upgraderade mitt BBB 8/1 till 24/1 och tänkte att nu ska jag få smaskiga hastigheter. Men efter att dom hade uppgraderat min uppkopling fick jag följande resultat på tp test.

tcp : sändning högsta nådda hastighet: 719.53 kbit/s
motagning 6.88 mbit/s

udp: sänding: 762.20kbit/s
motagning 7mbit/s

tycker detta är väldigt segt då jag bor 20m från stationen. (ja det är sant ligger aldeles utanför fönstret typ) och kabeln är nydragen för ett år sedan. har ingen router ikopplad när jag gör testet och ingen brandvägg. undrar vad det kan vara för fel.
jag kommer att följa alla tips.

ps jag kommer inte vara hemma förens på söndag så då kommer jag svara på alla ev fårgor

tack på förhand

Visa signatur

Main: GA-P35-DQ6, Q6600,8800GTS, 2gig Balistik 8500
Server: "4300, 12TB Lagring

Permalänk
Medlem

säker att dom uppgraderat dig då?

Visa signatur

"Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

Permalänk
Medlem

Säker på att du har ett Adsl 2+ modem?

Visa signatur

its all just 2easy!

Permalänk

Vetefan hur man ska kunna kolla det, men när jag fick mitt 24 från telia så köpte jag ett modem. ett så kallat trippel play modem som ska klara av adsl2+ , men porblemet med just det modemet är att det var fel med mjukvaran i modemet och synkade endast upp i adsl2 och ej 2+, så det var bara och byta ut modemet till samma modem och full hastighet rådde i huset

innan modembytet hade jag 6.8mb/s - efter 15.xx mb/s

Visa signatur

KUMRIF = Kontant Utan Moms Rakt I Fickan www.soderort.com Bilduppladdnings site

Permalänk
Medlem

ja dom har uppgraderat mig ringde dom igår och då sa dom att dom hade gjort det. jag va tyvärr inte hämma så jag kunde inte kolla vilket modem jag har men jag ska kolla det i morgon. men dom sa att jag skulle ha ett modem som klarade av 2+ men ska kolla upp det. tack för svaren

Visa signatur

Main: GA-P35-DQ6, Q6600,8800GTS, 2gig Balistik 8500
Server: "4300, 12TB Lagring

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av babel haffo
Vetefan hur man ska kunna kolla det, men när jag fick mitt 24 från telia så köpte jag ett modem. ett så kallat trippel play modem som ska klara av adsl2+ , men porblemet med just det modemet är att det var fel med mjukvaran i modemet och synkade endast upp i adsl2 och ej 2+, så det var bara och byta ut modemet till samma modem och full hastighet rådde i huset

innan modembytet hade jag 6.8mb/s - efter 15.xx mb/s

Mbit

Visa signatur

Yrke: Certifierad Fibertekniker
Hi-Fi: Harman Kardon HK990 |Dynaudio Contour 1.3 | CORDA Headfive | Grado RS1 | Ultimate Ears Super fi5 EB | beyerdynamic DT770Pro 250Ohm | REL B3
HTPC: Intel Nuc Haswell | Console: XBOX One Projektor: Sony HW30ES Duk: Euroscreen Reactor III

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eckim
Mbit

Jag skrev mb/s bara för sakens skull, jag visste att det var någon som skulle störa sig på det
fast jag är säker på att folk vet exakt vad jag menar.

Visa signatur

KUMRIF = Kontant Utan Moms Rakt I Fickan www.soderort.com Bilduppladdnings site

Permalänk
Medlem

du bor för nära stationen. löd dit ett par resistorer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WarBozZ
du bor för nära stationen. löd dit ett par resistorer

skojar du ?? eller har det med det att göra ??

Visa signatur

Main: GA-P35-DQ6, Q6600,8800GTS, 2gig Balistik 8500
Server: "4300, 12TB Lagring

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av carlos25
skojar du ?? eller har det med det att göra ??

han skojar

Permalänk
Medlem

mistänkte väll det men man vet aldrig jag ska hem ikväll så då kommer jag kolla upp modemet och jag ringer BBB i morn.

ps. kan säga att jag är väldigt nöjd med BBB för övrigt tog dom 3 dagar att uppgradera och dom 5ggr jag har ringt dom om olika ärenden så har det aldrig tagit mer en 2 min i telefon kö.

nu har jag kollat vilket modem jag hade och det var ett speedtouch 510 som tydligen bara ska klara av 8 mbit så jag ringer BBB i morn och ber dom skicka ut ett nytt. tack så mycket för all hjälp

Visa signatur

Main: GA-P35-DQ6, Q6600,8800GTS, 2gig Balistik 8500
Server: "4300, 12TB Lagring

Permalänk
Medlem

jag har ett speedtouch 510 v6, den klarar upp till 28 mbit ADSL2+ modem är det kan vara jobbigt attt ställa in men man får ha tålamod!

Visa signatur

Antec P180B | Asus P5B Deluxe | Core 2 Duo E6600 | Zalman 9500LED | ASUS 8800GTS | WD SATA II 250gb | WD SATA II 320gb | Samsung SATA II 500gb | 4x1gb DDR2 PC6400 Corsair Extreme 800mhz | Zalman 600w Nätagg | Windows Vista Ultimate 32bit

Permalänk
Medlem

Jag tror nog han har fått ordning på det eftersom ingen har skrivit i tråden på 22 månader

Visa signatur

Stationär i5 12600KF + NH-D15S Chromax - TUF Gaming B660M-PLUS D4 - 32GB DDR4 3600MHz - Vega 56 /w Vega 64 bios + Morpheus II - 960 EVO 500GB - Phanteks Eclipse P400S TG - RM750x - AOC Agon AG271QX
Laptop Xeon W-10885M - 32GB DDR4 3200MHz - Quadro RTX 3000 - Samsung 1TB SSD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av carlos25
skojar du ?? eller har det med det att göra ??

Det må vara ett dåligt skämt, men är det så att du har väldigt väldigt väldigt nära till din telestation kan du faktiskt behöva en dämpare

Är väldigt ovanligt att en sådan krävs dock,

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av brsk
Det må vara ett dåligt skämt, men är det så att du har väldigt väldigt väldigt nära till din telestation kan du faktiskt behöva en dämpare

Är väldigt ovanligt att en sådan krävs dock,

inte för att göra någon ledsen men..... det har löst sig för LÄNGE sen.

Visa signatur

Main: GA-P35-DQ6, Q6600,8800GTS, 2gig Balistik 8500
Server: "4300, 12TB Lagring