Permalänk
Avstängd

Kvalité fråga. MS 3.0 Eller Logitech G5?

Min diamondback har lagt av. Nu ska jag köpa en ny mus.

Men, jag vill ha en med BRA kvalité. Alltså i ngen som börjar glappa etc efter några veckors användande.

När jag köper msös så försöker jag hålla mig till musen en längre tid eftersom jag bara blir för van, så jag vill att musen ska kunna klara drivas en längre tid.

Då kommer frågan.

3.0 Eller G5 ? Och, villken är skönast tycker du? Etc

Permalänk

3.0
helt klart.. annars så funkar budget möss för 49kr väldigt bra till och lira UT99 med iaf

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Avstängd

Varför är en 299kr mus bättre än en 700krs mus då?

F.ö ska det spelas med musen också.

Permalänk

De 3.0 jag testat (på internetcafé i Sthlm) har alla varit glappa och har kännts allmänt plastiga. Medan de Logitech jag testat håller högre standard.

Förvisso skulle jag inte välja någon av dessa då de är för stora och klumpiga för mig, men lägger min röst på Logitech G5.

Permalänk
Medlem

Har använt min G5 i några månader nu och har bara gott att säga om den. Känns som kvalité rakt igenom. Håller med Lyckotomten om att 3.0 känns mer "glappig", särskilt tumknapparna på dom jag testat.

Visa signatur

Hmm

Permalänk
Avstängd

MS har lite halvtaskig kvalite på bygget, en jävligt bra mus dock.
MEn vill du ha kvalite köper du logitech, stabila knappar till skillnad från ms3.0.
Har både nya och gammla 3.0, men även logitech möss, och skillnaden i bygget är tydligt, logitech är bra mycket bättre gjorda.

Permalänk
Medlem

Logitech har bättre kvalitet på sina möss.

Visa signatur

Steve Jobs, 1955 - 2011

Permalänk
Medlem

köpte min g5 på shg...skitnöjd! riktig bra! kommer inte ångra dig

Visa signatur

värsta tönten..lyssnar på stevie wonder just nu!

Permalänk
Medlem

Jag har en g5 och jag kan säga att jag fullständigt hatar den :). Det kan iofs vara mina händer som är missbildade (de är inte det) men musen ligger riktigt värdelöst i handen. Har en labtec mus som jag tycker är myyycket bättre :D.

Permalänk
Medlem

Har haft min 3.0:a sedan 2003 och den fungerar pefekt. Kan hålla med om att tumknapparna kan kännas lite lösa. Har även en polare som har en G5 och den gillade jag inte, men jag är väl inbiten 3.0:a användare.

Visa signatur

| Fractal Design North | MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM X | AMD Ryzen 9 7950X3D | Noctua NH-D15S | ASUS ROG Crosshair X670E Hero | G.Skill 64GB Trident Z5 Neo | Crucial T700 4TB | be quiet! Straight Power 12 Platinum 1200W |

Permalänk
Medlem

Min Logitech MX510:a är väl 2-3 år vid det här lagit, och inte ens loggan på ryggen är sliten - rent superb kvalité på det bygget måste jag säga!

Visa signatur

Workstation: i7 2600k | P8Z68-V Pro | 16 Gb RAM | MSI Radeon 390 | NEC PA241W
Portabelt: Surface Pro 3 | Samsung Galaxy S6 Edge
Fotoväska: Nikon D800E | Nikkor AF-S 24-70/2,8 G ED | Nikkor AF-S 85+50/1,8 G

Permalänk
Medlem

Logitech, absolut. Mycket bättre kvalite

Visa signatur

Obs: Ny burk sedan länge. Orkar säkert uppdatera signaturen en vacker dag.

AMD Athlon 64 3200+ @ 2,35GHz | Sparkle Geforce 6800GT @ 427/1160Mhz | 2x512Mb pc3200 400MHz
3dMark 01: 25566p | 3dMark 03: 13653p | 3dMark 05: 6036p | AquaMark3: 73,048p | SuperPI: 36s

Permalänk
Medlem

Logitech, helt klart bättre kvalla, och det är INGET snack om den saken. Däremot är 3.0 så jääävla skön

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nyrostad
Min Logitech MX510:a är väl 2-3 år vid det här lagit, och inte ens loggan på ryggen är sliten - rent superb kvalité på det bygget måste jag säga!

min logga på ryggem tappade allt, är nu bara heöt blank.. på min mx518.,och jag är ingengamer ens.

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Barry
min logga på ryggem tappade allt, är nu bara heöt blank.. på min mx518.,och jag är ingengamer ens.

Då kan jag inflika att min MX510 som börjar bli en 3 år eller nåt, inte heller har bortsliten logga på ryggen

Permalänk

3.0 utan tvekan. kvaliteten är väl sådär, knapparna rätt slappa och scrollhjulet ganska skumt. men det spelar ingen roll då den är skönast av alla möss jag testat och otroligt följsam.

Visa signatur

Holler at thy dragonmaster

Permalänk
Avstängd

Någon som kan berätta vad 3.0an har för DPI?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ShiSha_
Någon som kan berätta vad 3.0an har för DPI?

400dpi om jag inte minns fel.

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"