Permalänk
Medlem

Dc++ i Vista

Hejsan, Jag har sökt och letat efter detta problem. Och hittat många med samma problem men jag tror att detta beror mer på vista än att hublist.org är nere som det är för dom flesta andra fall jag hittat.

Det är nämligen så att jag har testat med både fuldc och dc++ och jag kan inte få någon hublist, kan inte heller connecta till en specifik adress.
Får felmsg "En befintlig anslutning tvingades stänga av fjärrdatorn" "Den begärda adressen är inte giltig i sin kontext"

Jag har stängt av windows brandväggen och jag sitter direkt ansluten till internet med BBB.

Någon som vet om det är någon annan inställning som man ska göra i Vista ??

Tack på förhand

Permalänk
Medlem

Var tvungen att stänga av worm protection i Norton för att det skulle funka.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Men problemed med hublist har inte med Os att göra ?utan att dom stängt ner massa, men finns att dl på nätet samt så kan du ju ta från andra deras eller deras favorit lista och bara lägga in.

Visa signatur

*Jag är inte dum, har bara lite otur när jag tänker*

Permalänk
Medlem

Master9: Jag har inte norton, jag kör med Nod32 och jag tror inte att det finns något i det som ska stoppa eller ?

Är det någon som har lite hublists som fungerar ?

Permalänk
Avstängd

hublist.org är nere och alla listor därifrån... ta en annan...

Permalänk
Medlem

säger samma som Danne888....massa folk har probs me hublistor..så inget fel på vista

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |