Byta skin på Windows XP?

Permalänk
Medlem

Byta skin på Windows XP?

Hej!
Jag är på jakt efter ett program där du kan byta skin på XP, alltså hur själva temat på XP ser ut.

Helst ett gratis program som inte innehåller massa spyware, och som inte saggar ner datorn för mycket!

MVH // Tobias Andersson

Visa signatur

Intel Core i5-3570K @ 3.40Ghz / 16 GB ram / 120 GB SSD / 1 TB HDD / Geforce GTX 580 / Acer s273HL 27" LED

- Windows 8? Avgå!

Permalänk

det finns redan en tråd för det, http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=4... andvänd sökfunktionen.

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jockekillen
det finns redan en tråd för det, http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=4... andvänd sökfunktionen.

nästan alla länkarna på tråden av den som skrev det första funkade inte. värdelös tråd med andra ord samtidigt som det var mjukvara man fick betala för att använda...

Visa signatur

CPU: Intel Core2Duo E6600 2,4 | Minne: 2048MB DDR2-PC6400 | Hårddisk: 2x 320GB + 250GB sata2 + extern 200GB IDE | Brännare: Samsung DVD-brännare SH-S183A SATA Black OEM | Moderkort: Gigabyte GA-965P-DS4 i965 ATX | Grafikkort: GF 7900GS | TvKort: Winfast PVR 2000 | Nätagg: 600W iPower Extreme Edition

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skyddsobjekt
nästan alla länkarna på tråden av den som skrev det första funkade inte. värdelös tråd med andra ord samtidigt som det var mjukvara man fick betala för att använda...

Värdelös tråd?
Alla länkar kanske inte fungerar men du har all info du behöver veta, eller du kanske inte kan använda Google?

Om du hade läst så hade du märkt att det finns en patch (Uxtheme) från Neowin som är GRATIS och eftersom det är en patch behövs ju inget program som körs hela tiden.

Lade upp patchen åt dig här iaf om du vill ha?

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hund-ONE
Värdelös tråd?
Alla länkar kanske inte fungerar men du har all info du behöver veta, eller du kanske inte kan använda Google?

Om du hade läst så hade du märkt att det finns en patch (Uxtheme) från Neowin som är GRATIS och eftersom det är en patch behövs ju inget program som körs hela tiden.

Lade upp patchen åt dig här iaf om du vill ha?

Aa men hur fan funkar skiten då?
Jag har installerat den, men var väljer jag tema nu då?

Visa signatur

Intel Core i5-3570K @ 3.40Ghz / 16 GB ram / 120 GB SSD / 1 TB HDD / Geforce GTX 580 / Acer s273HL 27" LED

- Windows 8? Avgå!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hemfrid
Aa men hur fan funkar skiten då?
Jag har installerat den, men var väljer jag tema nu då?

F: Vad är fördelen med att patcha uxtheme.dll?
S: När Microsoft har gjort Windows XP så har de ordnat med så att det inte går att använda andra skins än de som redan finns i Windows. För att komma runt detta kan man antingen köra ett skin program, typ Windowblinds, för att köra skins genom det eller också patchar man uxtheme.dll och sen bara lägger in det temat man vill köra i C:\Windows\Resources\Themes\. Med patchen behöver man inte använda några extra program eller liknande.

Du skulle läst FAQ'en lite bättre.

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.