Permalänk
Medlem

Gigabyte GA-965P-DS3 mått

Jag ser att moderkortet Gigabyte GA-965P-DS3 inte har atx-standardmått utan är smalare (21 cm). Hur monteras det i ett chassi designat för Micro-ATX och ATX? Köra utan distanser?

Permalänk
Medlem

Re: Gigabyte GA-965P-DS3 mått

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Oasis82
Jag ser att moderkortet Gigabyte GA-965P-DS3 inte har atx-standardmått utan är smalare (21 cm). Hur monteras det i ett chassi designat för Micro-ATX och ATX? Köra utan distanser?

jag bara stoppade in det i mitt chassi och skröv på skruvarna det funkade...alltså med distanser:D

Visa signatur

Lian Li LanCool: PC-K62 Corsair HX: 750W Gigabyte: P55-DS3 Intel Core: i5 750 @ 2.67GHz Corsair XMS3: 4x2GB 1333MHz DHX XFX Radeon HD: 5870 "XXX" 1GB Creative SB: X-Fi Fatality XtremeGamer Western Digital: VelociRaptor, Caviar Green & Caviar Green

Korwish @ TS & NH

Permalänk
Medlem

Re: Re: Gigabyte GA-965P-DS3 mått

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Korwish
jag bara stoppade in det i mitt chassi och skröv på skruvarna det funkade...alltså med distanser:D

Har du skruvar och distanser på alla ställen som är utsatta på moderkortet? Även kortsidan som är mot hårddiskarna?

Permalänk
Medlem

Jag har 6 av 7 skruvar fäst i mitt chassi.
Det sjunde hålet gick inte att fästa. Dem 2 hålen i hörnen på moderkortet närmast hårddiskarna är inte till för att skruvas i?, tror jag :).

Visa signatur

Asus P5kpl | E8500@3,8 | 4Gb | hd 4850 | P182b | Corsair 520w |

Permalänk
Medlem

hmm det et jag faktiskt inte.. jag stoppade in distanser över allt och sedan la jag moderkortet på distanserna så fick jag se vilka som skulle vara kvar och vilka som skulle bort....

Visa signatur

Lian Li LanCool: PC-K62 Corsair HX: 750W Gigabyte: P55-DS3 Intel Core: i5 750 @ 2.67GHz Corsair XMS3: 4x2GB 1333MHz DHX XFX Radeon HD: 5870 "XXX" 1GB Creative SB: X-Fi Fatality XtremeGamer Western Digital: VelociRaptor, Caviar Green & Caviar Green

Korwish @ TS & NH

Permalänk
Medlem

Det använder inte den sista raden distanser jämfört med ett fullsize. Bytte från ett MSI K8N Diamond och det var stort som satan jämfört med detta.