Permalänk
Medlem

Thermaltake Big Typhoon VX

Någon som har Thermaltake Big Typhoon VX? Sitter den fast bra? Jag är lite skeptisk till att den ska monteras med plastpinnar när den är så pass tung.

Permalänk
Medlem

Har den inte personligen men den ska fungera väldigt bra för alla som har den

Visa signatur

Det som flöt iland senast.

Permalänk
Medlem

Har TT Big Typhoon, tror iofs inte att den heter VX , men min sitter som berget.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mikx
Har TT Big Typhoon, tror iofs inte att den heter VX , men min sitter som berget.

Den gamla, som du nog har, skruvas fast med en platta om jag har förstått det rätt? Den nya VX använder sig av plastpinnar precis som Intels stockkylare. Därför är jag lite skeptiskt till om den kommer sitta stabilt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Oasis82
Den gamla, som du nog har, skruvas fast med en platta om jag har förstått det rätt? Den nya VX använder sig av plastpinnar precis som Intels stockkylare. Därför är jag lite skeptiskt till om den kommer sitta stabilt.

Hm ?? Plastpinnar ?

Tyckte det verkade osäkert med 2 st skruv som det var meningen den skulle sättas enligt manualen..såg att på andra sockets än mitt 939, så sattes den med 4 st..så jag abrovinchade så jag oxå fick 4 st skruv..

Plastpinnar ? Näver bäver.....den väger väl 7-8 hekto va?

Har den gamla Typhonen alltså.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem

Jo det gör den, är inga plastpinnar vad jag kan minnas.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Oasis82
Den gamla, som du nog har, skruvas fast med en platta om jag har förstått det rätt? Den nya VX använder sig av plastpinnar precis som Intels stockkylare. Därför är jag lite skeptiskt till om den kommer sitta stabilt.

Permalänk
Medlem

Hej. Jag har Tt BT vx och den sitter tillräckligt. Hadde även den för 939 & den satt hårdare men den skruvade man fast.

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 3900XT | Sapphire Pro Duo | Asus Prime X370-Pro | Asus BW-16D1HT | Corsair Vengeance LPX 3600MHz 2x8gb | Intel 600P 256GB | Intel 540 240GB | 2 x WD Blue SSD 500GB | EVGA Supernova G3 1000W | Noctua NH-DH14 | Dell Ultrasharp U3415w 34" | Corsair Obsidian 750D Airflow | Logitech Z-680 | Logitech G19 | Logitech MX518 | QPAD CT Medium Black | Win 10 Home |
*Det är synd om människorna* Strindberg

Permalänk
Medlem

Hej, Jag funderar på denna kyllare som ett allternativ till et par andra(Si.120 eller Tuniq) till min AMD 939'a,
Big Typhoon VX ser ut fixeras på samma sätt som stock kylaren dvs inte med en typ H-platta eller liknande på baksidan utan bara klippsas på med en bygel.

Någon som kan bekräfta, eller förklara hur de fäster en AMD 939 och blir det stabilt...kan inte läsa ut detta ur tidigare inlägg.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av spider71
Hej, Jag funderar på denna kyllare som ett allternativ till et par andra(Si.120 eller Tuniq) till min AMD 939'a,
Big Typhoon VX ser ut fixeras på samma sätt som stock kylaren dvs inte med en typ H-platta eller liknande på baksidan utan bara klippsas på med en bygel.

Någon som kan bekräfta, eller förklara hur de fäster en AMD 939 och blir det stabilt...kan inte läsa ut detta ur tidigare inlägg.

Hej. Om du läser inläggen ovan ser du att 939 skruvas fast medans AM2 använder en bygel.

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 3900XT | Sapphire Pro Duo | Asus Prime X370-Pro | Asus BW-16D1HT | Corsair Vengeance LPX 3600MHz 2x8gb | Intel 600P 256GB | Intel 540 240GB | 2 x WD Blue SSD 500GB | EVGA Supernova G3 1000W | Noctua NH-DH14 | Dell Ultrasharp U3415w 34" | Corsair Obsidian 750D Airflow | Logitech Z-680 | Logitech G19 | Logitech MX518 | QPAD CT Medium Black | Win 10 Home |
*Det är synd om människorna* Strindberg

Permalänk
Medlem

Så du hade en VX för 939'an?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av spider71
Så du hade en VX för 939'an?

Hej. Jag hadde en Tt Big Typhoon till min 939 rigg , med den hadde inte varvtalsregulator. Det är en uppgradering av samma kylare. I övrigt är det ingen skillnad. Den till 939 skruvas fast med en platta på baksidan av moderkortet

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 3900XT | Sapphire Pro Duo | Asus Prime X370-Pro | Asus BW-16D1HT | Corsair Vengeance LPX 3600MHz 2x8gb | Intel 600P 256GB | Intel 540 240GB | 2 x WD Blue SSD 500GB | EVGA Supernova G3 1000W | Noctua NH-DH14 | Dell Ultrasharp U3415w 34" | Corsair Obsidian 750D Airflow | Logitech Z-680 | Logitech G19 | Logitech MX518 | QPAD CT Medium Black | Win 10 Home |
*Det är synd om människorna* Strindberg

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kyro2
Hej. Jag hadde en Tt Big Typhoon till min 939 rigg , med den hadde inte varvtalsregulator. Det är en uppgradering av samma kylare. I övrigt är det ingen skillnad. Den till 939 skruvas fast med en platta på baksidan av moderkortet

Men ingen VX va? För på deras hemsida så står det "For K8 and latest socket AM2, tool-less clip".

Edit: Ett test: http://www.pcper.com/article.php?aid=326&type=expert&pid=1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av yogge
Men ingen VX va? För på deras hemsida så står det "For K8 and latest socket AM2, tool-less clip".

Edit: Ett test: http://www.pcper.com/article.php?aid=326&type=expert&pid=1

Jag hadde en Tt Big Typhoon till min 939 & har en Tt Big Typhoon vx till min AM2 rigg. Enda skillnaden är varvtalsregulatorn som inte fanns på 939, samt hur du fäster den på moderkortet. Annars är dom exakt lika! Vad är det du inte fattar?

Edit: Här har du bilder på Tt BT 939 utan vx.

http://www.tweakers4u.de/artikel/thermaltake_big_typhoon,,04,...

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 3900XT | Sapphire Pro Duo | Asus Prime X370-Pro | Asus BW-16D1HT | Corsair Vengeance LPX 3600MHz 2x8gb | Intel 600P 256GB | Intel 540 240GB | 2 x WD Blue SSD 500GB | EVGA Supernova G3 1000W | Noctua NH-DH14 | Dell Ultrasharp U3415w 34" | Corsair Obsidian 750D Airflow | Logitech Z-680 | Logitech G19 | Logitech MX518 | QPAD CT Medium Black | Win 10 Home |
*Det är synd om människorna* Strindberg

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kyro2
Enda skillnaden är varvtalsregulatorn som inte fanns på 939, samt hur du fäster den på moderkortet. Annars är dom exakt lika!

Jupp...fast dom har även satt på en fläkt som klarar högre vartal, tror jag.
Själva kylenheten är identisk.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem

Du skrev "Den till 939 skruvas fast med en platta på baksidan av moderkortet"

Men K8=754/939. Alltså bygeln till AM2 passa även till 939 och 754. Står då det i deras installatonshänvisningar. Står inte nått om någon backplate heller, den var bara till förra versionen. Titta hur dom monterar den på ett 754 i min länk ovan.