Permalänk

beställt ida :)

Så då va alla delar beställda på den nya datorn jag bygger
Moderkort: Asus Commando, p965
Grafikkort: ASUS 8800GTX
RAM: 2x1GiB kingmax pc6400 (800mhz)
Processor: Core 2 duo, E6600, 2,4 Ghz, 4 mb cache
Nätaggregat: Coolermaster Extreme power 600 watt
Dvd brännare: NEC AD-5170 IDE svart
Kylpasta: Artic silver 5
Chassi: Aspire X-cruiser Blue
Hårddisk: 320 GB Seagate 16 mb cache

sen använder jag mina gamla hårdiskar till osså, en 320 till en 250 o en 200= 1090 GiB

hoppas fan att jag inte missat nått nu

Permalänk

jävligt nijs, vad gick det där kalaset på?

Visa signatur

Antec P280, Intel core i5-2500k, Corsair H80, Corsair Vengeance 8GB 1600MHz CL9, Asus P8Z68-V Pro/Gen 3, MSI GTX 680, Corsair Force Series GT SDD 120GB, Western Digital Caviar Green 2TB, Asus Xonar DX, Corsair AX 750W.

Permalänk
Medlem

Najs!, beställde nästan precis samma i torsdags. "körde pb5 delux istället" Har inte fått det än "se måndag". Men borde ha dom viktigaste delarna i morgon,

datorbutiken.se är antingen bra, lr SEGT....

Permalänk

15049 kr gick de på köpte chassi o processor av datorbutiken o resten på jme data, hade köpt allt av dom om de hade haft aspire chassit i blått, men de hade ba svart :/ ^^ men jag hoppas att denna setupen kommer bli bra... satt o vägde mellan nforce 680 o p965 men va jag kunde läsa mig fram så kändes p965 stabilare, men ska man överklocka som fan så e d ju 680 som gäller

mitt system som man har nu krashar om jag har igång spel o så... misstänker att mitt strömaggregat inte orkar med av nån konstig anledning... har nu: celeron 3 ghz, gigabyte moderkort, geforce 6600 o 512 mb ram... urk! kommer bli så skönt när man fått alla delarna...

Permalänk
Medlem

Köpte väl i princip samma grejer i fredags, syns i sign.

JÄTTTEKLAD!

Visa signatur

Steve Jobs, 1955 - 2011

Permalänk

ville köpa en raptor... helst 2 st o köra i raid men de får vänta... hehe...

Permalänk
Medlem

Raptor är inte så bra att köra i raid. Dess stora fördel är den korta accesstiden och den stiger om du kör i raid. Kör vanliga 7200-diskar i raid i så fall, mer vinst där.

Permalänk
Medlem

Nice, var och handlade nya dator åt en polare idag med.
Det blev:
Intel C2D E6400
Asus P5B
Corsair 2GB - kommer inte ihåg vilka men 800MHz
Palit 8800GTS
Antec P180B
Zalman 460W
+ HDD and so on.

Fint paket, blev avundsjuk själv. Ja o sen så blev vi påkörda av en typ.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av I`m
Nice, var och handlade nya dator åt en polare idag med.
Det blev:
Intel C2D E6400
Asus P5B
Corsair 2GB - kommer inte ihåg vilka men 800MHz
Palit 8800GTS
Antec P180B
Zalman 460W
+ HDD and so on.

Fint paket, blev avundsjuk själv. Ja o sen så blev vi påkörda av en typ.

hahha... alltid nån som ska va bättre tyvärr :/ men jag hoppas nu inte leveransen dröjer för långt nu... för jag kan knappt berga mig redan nu ^^

Permalänk

Asus Commando? - Det är ju det där nya Asuskortet... DU får höra av dig och berätta hur det ser ut och fungerar xD

Permalänk
Medlem

Kom med lite info om Commando kortet, om det är värt pengarna. Ska eventuellt beställa det imorgon.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zirqua
Kom med lite info om Commando kortet, om det är värt pengarna. Ska eventuellt beställa det imorgon.

haha... till vilken nytta för när jag får de så lär du osså få de?? men visst... kan berätta om jag råka ut för nått eller om nått annat som va possitivt/negativt... kan hända att de blir lite sent de innlägget, för jag kommer ju bara dregla hela veckan när jag bara fått delarna ^^

Permalänk
Avstängd

Minns när jag skulle köpa ny dator för länge sedan, för 15lax fick man typ ett 7800gtx, x2 4200+, 2gb ram osv... Fast precis innan jag hann köpa började nyheterna om c2d och 7900 serien...
Tänk vilken skillnad!

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem

Har du beställt ida? Hon är söt.
Tror ej du missat något.

Visa signatur

| Fractal Design North | MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM X | AMD Ryzen 9 7950X3D | Noctua NH-D15S | ASUS ROG Crosshair X670E Hero | G.Skill 64GB Trident Z5 Neo | Crucial T700 4TB | be quiet! Straight Power 12 Platinum 1200W |

Permalänk

fick chassi o processor nu... lite väl segt av DB... nu e d bara att hoppas att jme levererar resten av delarna snabbt nu

Permalänk

Du har köpt en najs dator ska du veta. Gillar valet av Asus moderkortet. xD

Får snart själv ett Asus Crosshair och då...

Permalänk

Var också glad i onsdags

Fick hem

Asus P5B Delux
E4300
2Gb DDR2 Twin2X PC6400
Point Of View 8800GTX
Samsung SyncMaster 225BW 22"

17loppor gick de på med lite annat också

När jag tryckte på startknappen blev jag ledsen, tvärdött.

Har felsökt sen i onsdagskväll allt tänkbart!

Ska på måndag returnera moderkort, processor minnen och grafikkort.
Tackar db.se för snabb lösning via mejl....

//Peter

Permalänk

men så du får nya grejjer eller?

Permalänk

Jag hoppas det
Har felsökt allt som går att felsöka så db.se behöver enligt dom själva då inte kolla grejerna..

//Peter

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*

Permalänk

japp nu har jag fått alla delarna... men jag bytte graffekort för leveransen på asus:en skulle ta för långtid o ist blev de vad sweclockers rekomendera en leadtek 8800GTX, när alla va i satt så starta datorn direkt o allt stämde bra i bios, inga problem vettni :)håller på nu o lägger in alla program o sånt ASUS moderkortet var typ en dröm o jobba med får jag säga med de dära Q-connectors så slapp man en massa onödigt pill jobb... chassit va ass bra o lätt att sätta in skaerna i... man kan ta loss moderkorts stål plattan o skruva fast moderkortet utanför chassit mkt bra.