Skumt nätverksproblem

Permalänk
Medlem

Skumt nätverksproblem

När vista har startat står det att jag har begränsad anslutning till nätverket och jag kommer inte år varken internet eller andra datorer. Det fungerar inte att reparera. Något som däremot fungerar är att sätta datorn i energisparläge och gå ur det. Sen fungerar allt perfekt.

Vad kan det bero på? Förhoppningsvis är det bara att uppdatera drivrutiner för nätverkskortet när dem släpps.

Jag använder Vista Ultimate och nätverkskortet är inbyggt i moderkortet, Asrock DUAL 939 SATA2.

Edit: problemet löst! Ladda ner beta drivrutinerna (v. 352) till Asrock 939Dual-VSTA från http://www.asrock.com/mb/download.asp?Model=939Dual-VSTA

Permalänk
Medlem

Då är vi två om det. Vista hittade en ny drivrutin på windows update, efter omstart sa den att nätverkskabeln var urkopplad fastän switchen indikerade link.

I och med att jag samtidigt köpt ett gigabit nätverkskort bekymrade jag mig inte mer över det.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

Synd att det inte finns för Vista 64, sitter oxå med Asrock dual.

Visa signatur

Mvh Fisen!
CPU:Intel Core i7-3770K@4,5Ghz |Kylare: Antec Kuhler H2O 620 |Mobo: Asus Sabertooth Z77|RAM: G.Skill Ripjaws X 16GB DDR3|Grafik: Gigabyte R9 290 OC Windforce |OS:Windows 8.1 64 bit|Chassi:Fractal Design Define R3, Svart|Hårddisk SSD Samsung EVO 250 |Nättagg: Fractal Design Newton R2, 650W, modulär, 80 PLUS|Övrigt:Skärm AOC Q2963Pm - 29"|