hjälp att hitta drivrutiner till nvidia 7300go

Permalänk
Medlem

hjälp att hitta drivrutiner till nvidia 7300go

Hej var hittar man drivrutiner till Nvidia 7300 go , dom jag lyckats hitta går inte att installera när jag försöker att installera de så säger datorn att dom hittar ingen hårdvara som är kompatibel med den , snälla hjälp

MVH Mikael

Visa signatur

amd 64 3200
3D connect AWi 9800SE
ViewSonic 171s

Permalänk
Hedersmedlem
Permalänk
Medlem

De vill sig inte med den heller den börjar att installera sen kommer det upp en ruta som säger att det inte finns någon hårdvara som är kompatibel och sen avslutas installationen .
fast det står på engelska

The NVIDIA setup program could not locate any drivers that are compatible with your current hardware. setup will now exit

har googlat efter detta fenomen men inte hittat något

ska det vara så svårt med med ett par drivrutiner

MVH Mikael

Visa signatur

amd 64 3200
3D connect AWi 9800SE
ViewSonic 171s

Permalänk

Prova denna. http://www.laptopvideo2go.com/forum/index.php?showtopic=13030
Ladda ner den modifierade INF-filen också. Efter att du packat upp 10065_vista.exe så ersätter du INF-filen i den katalogen med den modifierade. Kör sedan installationen. Det borde funka.

Visa signatur

Fractal Design North Svart TG * AMD Ryzen 9 7950X3D 4.2 GHz 145MB * ASUS ROG Crosshair X670E Hero * G.Skill 128GB (4x32GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo * Crucial T700 2TB M.2 NVMe PCIe Gen 5 * ASUS ROG Ryuo III 240 A-RGB * ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4080 16GB GDDR6X OC Edition * be quiet! Dark Power 13 1000W * ASUS ProArt PA32UCX-K * Dali Mentor Menuet SE 2.0 * Windows 11 Pro x64 Canary Insider

Permalänk
Medlem

Jag har exakt samma problem men med ett geforce fx 5200 kort. Dom drivrutinerna som MustangGT länkade till skulle tydligen inte fungera med mitt kort?

Visa signatur

EPoX EP-8K9A7I | AMD Athlon XP2400+ | 2 x 256Mb pc3200 | Geforce fx 5200 128 mb | 250 Gb + 160 Gb
Mr Noujz

Permalänk
Medlem

De gick att installera drivrutinen med den moddade filen men efter omstart så kom de upp en ruta som sa att den blockerat en del drivrutinen

tuvärr har jag köpt ett uppgraderinspaken vista home premeium går ju inteatt göra en ren istallation med den kanske har med det att göra

Micke

Visa signatur

amd 64 3200
3D connect AWi 9800SE
ViewSonic 171s

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gneter
De gick att installera drivrutinen med den moddade filen men efter omstart så kom de upp en ruta som sa att den blockerat en del drivrutinen

tuvärr har jag köpt ett uppgraderinspaken vista home premeium går ju inteatt göra en ren istallation med den kanske har med det att göra

Micke

Testa en tidigare utgåva

Dubbelkolla så du har fått rätt drivisar från laptopvideo2go'

Själv har jag Vista Ultimate 64x med 7600go och det fungerade finfint

Testa dessa
http://www.laptopvideo2go.com/index.php?drivers&series=95&os=...

INF filen hittar du nog i forumet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av insats
Testa en tidigare utgåva

Dubbelkolla så du har fått rätt drivisar från laptopvideo2go'

Själv har jag Vista Ultimate 64x med 7600go och det fungerade finfint

Testa dessa
http://www.laptopvideo2go.com/index.php?drivers&series=95&os=...

INF filen hittar du nog i forumet

Jo det funkade bra att installera med den drivrutinen men efter omstart så blokeras drivrutinen kommer upp en ruta att den inte är kompatipel och att den inte kommer att köras på fullt och har inaktiverats

Visa signatur

amd 64 3200
3D connect AWi 9800SE
ViewSonic 171s

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gneter
De gick att installera drivrutinen med den moddade filen men efter omstart så kom de upp en ruta som sa att den blockerat en del drivrutinen

tuvärr har jag köpt ett uppgraderinspaken vista home premeium går ju inteatt göra en ren istallation med den kanske har med det att göra

Micke

Det ska gå att göra en "ren" installation, läs på denna länk.

Permalänk
Medlem

Tackar Henrik blir nog bäst att ge sig på en ren installation viste bara att det inte gick när man har köpt en uppgradering tack en en gång Henrik

MVH Micke

Visa signatur

amd 64 3200
3D connect AWi 9800SE
ViewSonic 171s