Permalänk
Medlem

Lacka om bärbar dator

Min flickvän skulle vilja ha en röd Macbook. Jag undrar därför om någon vet något företag eller person som åtar sig at omlackera bärbara datorer? Eftersom vi vill att det ska bli proffsigt vågar vi ej göra det själv.

Permalänk
Medlem

är väl bäst och leta upp en lokal lackeringsfirma.

blir billigare än om du ska skicka de runt halva sverige för och lackera

Permalänk
Medlem

Det finns en frima i usa som gör det. Med lite google skills så löser det sig.

Permalänk
Avstängd

Ex antal lager polyesterfärg, slipning mellan varven med 1200-2000papp och klarlack samt polering.. låter inte lockande

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

jag skulle nog lämnat in den till någon lackerare också, kan inte vara så dyrt (för att vara lackering).

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem

jag skulle tippa på 800-1000kr för lackningen på en firma ifall de inte kör svart..

Visa signatur

*Max klock* *superPI:16.422*
e6300@3500mhz 1:1
2x 1gbA-data 6400 @ fsb500

Permalänk
Medlem

Själv skulle ska strippat den själv så jag får den del jag vill ha målad fri från komponenter och resten utav datorn. Slipat ner den från 320 till 1200 våtpapper och maskerat den. Sen glider du in på en lokal billack firma och ser om dom kan ge dig ett specialpris för att slänga på en primer + färg samt klarlack... borde inte kosta mycket då du gjort allt jobbigt själv.

Tvivlar på att det finns många firmor som strippar en laptop och sedan målar den åt dig... Så pass stor är nog inte den marknaden liksom..

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hez
Själv skulle ska strippat den själv så jag får den del jag vill ha målad fri från komponenter och resten utav datorn. Slipat ner den från 320 till 1200 våtpapper och maskerat den. Sen glider du in på en lokal billack firma och ser om dom kan ge dig ett specialpris för att slänga på en primer + färg samt klarlack... borde inte kosta mycket då du gjort allt jobbigt själv.

Tvivlar på att det finns många firmor som strippar en laptop och sedan målar den åt dig... Så pass stor är nog inte den marknaden liksom..

Nja, inte primmer och dyl.
Det ska vara färg som sitter på plast, typ vinylfärg eller liknande

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Ryker inte garantin om du lackar om den ?

Visa signatur

Mom! KDE and GNOME are fighting again! And Linus is taking KDE's side!
If you kids don't shut up, you're going to go to bed without your supper!

Permalänk

Vad är problemet strippa ner den och lämna de som ska lackas åt en lackerare ;P Jo garantin ryker garanterat men de är ju också en del av tjusningen;P

Permalänk
Medlem

Tack för alla tips! Ska överväga att plocka isär datorn och lämna i den för lackning.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Nja, inte primmer och dyl.
Det ska vara färg som sitter på plast, typ vinylfärg eller liknande

Det beror väl på om man bara vill ändra färgen men ha kvar plastkänslan eller om man vill ha slitstarkt blank färg? Om man t.ex. ska använda billacker är det säkrast att använda en lämplig grundfärg/primer för att det ska sitta bra.