Behöver säkert/bra sätt att dela källkod i projkektarbete

Permalänk

Behöver säkert/bra sätt att dela källkod i projkektarbete

Jag och 2 kompisar i min klass på gymnasiet har som projektarbete att programmera ett lager/ordersystem åt ett företag..

Vi letar nu efter ett säkert sätt att dela källkoden mellan oss över internet, vi vill ha möjligheten att ladda ner den från överallt (vi arbetar med det på raster i skolan, men mest på fritiden)
Självklart ska inte vem som helst kunna ladda ner källkoden, vilket vi hittils har använt (vi har använt .rar filer med lösenordsskydd)

Vi letar nu efter något bra sätt där vi kan lägga upp källkoden, vi har tillgång till egen server där vi funderar på att lägga upp någon typ utav webbplats för delning utav källkodsfilerna...

Vi undrar mest ifall någon har något förslag på hur vi kan göra för att dela filerna på ett säkert/smidigt sätt?

Permalänk

Subversion är precis vad ni söker. Orkar inte googla åt er, men sök på svn och tortoisesvn så hittar ni det ni behöver. windows svn server är lämpliga sökord om ni vill lägga upp server på windows.

Visa signatur

Python-IRC på svenska: #python.se

Permalänk
Medlem

kör ni .net finns source safe som funkar fint med visual studio. Är inte världens bästa men behöver man bara lite versionshantering och möjlighet att _inte_ kunna ändra i en fil som någon annan just då skriver i så funkar det prima.

Visa signatur

Är det inte jag, så är det någon annan...
WGS84 Lat/Long: N 60º 23' 28.12" E 15º 40' 14.24"
RT90: X=6697030, Y=1492584

Permalänk

Vi har tänkt använda oss utav subversion, vi har egen server som vi kan köra den på..
Vi behöver ett tips på ett bra webgränssnitt, som vi kan komma åt ifrån vart som helst, där vi kan ladda upp filer också ( vi har nämligen bara hittat gränssnitt där man kan kolla, och inte ladda upp)

Tack på förhand...

Permalänk
Medlem

trac är nog den mest använda för svn.
http://trac.edgewall.org/

men ladda upp gör man via svn-klienter.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Dock fungerar ju inte trac så smidigt med svn hela tiden. Kanske är vid nyare versioner det är så. Att den ibland inte ser nya revisions.

Permalänk

En enkel FTP server?

Permalänk
Medlem

En vanlig FTPserver skulle jag inte rekommendera ifall de ska komma åt den från skolan. Skulle de vara sFTP eller liknande så skulle det nog fungera.

Permalänk
Medlem

SVN med tortoiseSVN (contextmeny-commit/update är nice). Får även slå ett slag för subclipse som är nice som fan för Eclipse (finns säkert svnplugins för andra IDE:s också).
KDiff är en nice diff-viewer istället för den inbyggda in tortoise, som dessutom klarar tre compares.

Visa signatur

Nej är också service.

Permalänk
Medlem