Dags för min första smartphone!

Permalänk
Medlem

Hoppsan! Kanske blir en P3600 eftersom glofiishen verkar vara slut överallt. Du har inget mer info om alla kommer kunna göra det och så? Eller om man måste in och pilla i telefonen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av StrydeR
Lysfiisk beställd!

Hoppas jag inte gjort bort mig nu.. Känns aldrig bra att slänga ut större summor pengar :/.

Nåja eftersom Hockert (trådskaparen) också verkar ha bestämt sig nu så tycker jag att alla ska pejsta sina två bästa länkar till WM5program-sajter här Och gärna ge förslag på det absolut bästa man kan tanka ner till sin wm5nalle!

den enda du behöver om du har frågor osv.

www.winmobile.se har ett bra forum!

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

Det blev en P3600 för mig. Orkade inte vänta på eten och nu verkar det ju som att man kommer kunna aktivera GPS i P3600 med så.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hockert
Det blev en P3600 för mig. Orkade inte vänta på eten och nu verkar det ju som att man kommer kunna aktivera GPS i P3600 med så.

Va nice! Återkom när du fått den så får vi höra Själv sitter man och småleker med x500:an titt som tätt. Har inte haft så mycket tid att pilla med den dock. Har fått GPS'en att fungera men jag är ganska så idiot på WM5 asså. Hittar inget program för GPSkartan? Vad används GPS Viewer" till?? Ser ju bara kompassen och massa sateliter där? Kartprogram? Medföljde inte det eller? Annars är den helt okej, hoppas bara batteriet håller ett bra tag bara.

En besvikelse som jag helt missade är dock den lilla teleingången (2,5mm??!) En vanlig 3,5mm (vare visst) tele (hörlurs ingång) går alltså inte in utan man tvingas använda de medföljande kassa lurarna. Eller vet någon om det finns någon sorts omvandlare? Trodde man äntligen hade sluppit den där satans skiten....

Permalänk
Inaktiv

StrydeR kartprogram finns inte inne på luren, de får du köpa själv, kostar runt 1000 lappen.

Eller så kollare du itne ipmart forum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av StrydeR
Va nice! Återkom när du fått den så får vi höra Själv sitter man och småleker med x500:an titt som tätt. Har inte haft så mycket tid att pilla med den dock. Har fått GPS'en att fungera men jag är ganska så idiot på WM5 asså. Hittar inget program för GPSkartan? Vad används GPS Viewer" till?? Ser ju bara kompassen och massa sateliter där? Kartprogram? Medföljde inte det eller? Annars är den helt okej, hoppas bara batteriet håller ett bra tag bara.

En besvikelse som jag helt missade är dock den lilla teleingången (2,5mm??!) En vanlig 2,8mm tele (hörlurs ingång) går alltså inte in utan man tvingas använda de medföljande kassa lurarna. Eller vet någon om det finns någon sorts omvandlare? Trodde man äntligen hade sluppit den där satans skiten....

jooo det är faktiskt riktigt synd att det bara är 2,5mm. 3,5mm är nog det du söker och ja det finns adaptrar från 2,5 till 3,5mm på typ clas ohlson.

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

Kartprogram medföljer inte med glofiishen, men det finns säkert något att "handla" på nätet

Permalänk
Medlem

hmm..

Skall beställa en pda om 1 vecka..
Skall sälja min pda asus a636 först bara..

står mellan x500 och p3600 om den nu har gps..

Är det någon i Sverige som lyckats låsa upp den?
Och i fall ja, hur fungerar GPS:n?

Verkar som om det blir en x500.. vill inte köpa den om jag inte vet att gpsn fungerar bra...

Permalänk
Medlem

Då kan jag säga dig att du sällan lär bli missnöjd med GPSen i x500:an. Den fungerar ypperligt bra och fasen vad skojj det är Dessutom behöver man nog inte oroa sig för buggar heller efter ROM 351 (hade 291 på den när ja köpte den). Jag har då inte haft ett enda fel efter det att jag flashat den (två veckor sedan). Det var dessutom enkelt och gick på under en kvart!

I början var telefonen tung att lära sig med alla möjligheter osv då jag aldrig haft en PDA/PPC innan. Jag tänkte faktiskt flera gånger: "Nu säljer jag sk*ten". Det var en utmaning. Men nu när man har satt sig in lite är den lätt en mästare. Det krävs helt enkelt ett intresse för den här sortens prylar om man verkligen vill ha ut det maximala ur ppc'n. Det enda jag ångrade lite med köpet var att jag snålade på ett 1GB minne istället för 2GB. Å andra sidan har jag nyligen fixat ett grymt konverteringsprogram som trycker ner en hel film i BRA kvalité på ca 150 mb.

Med rätt programvara kan man dessutom använda x500an som en förstaklassig portabel mediaspelare när man vänder på bilden och då kan hålla den som en vanlig gamepad! Knapparna för spolning/pause/(styrspak för spel) eller ja, whatever u want! faller på plats när man vänder ppc'n på den vågräta sidan.

Kort o gott: Helt underbar PPC!

Permalänk
Medlem

fan vad härligt att höra..
Skall ta och beställa en direkt.

Vart köpte du din?
Vill ha den så fort som möjligt och jag hittar ingen som har den i lager..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mitze
fan vad härligt att höra..
Skall ta och beställa en direkt.

Vart köpte du din?
Vill ha den så fort som möjligt och jag hittar ingen som har den i lager..

Jag hade tur när jag beställde min för dustinhome.se hade en på lager och jag lyckades haffa den absolut sista. Katshing hade dem några hundringar billigare men även dem hade slut på dem och jag orkade som vanligt inte vänta. Har faktiskt ingen aning när dem kan tänkas dyka upp igen :(. Men telefonen är ju relativt ny så det kanske är därför (?).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av StrydeR
Då kan jag säga dig att du sällan lär bli missnöjd med GPSen i x500:an. Den fungerar ypperligt bra och fasen vad skojj det är Dessutom behöver man nog inte oroa sig för buggar heller efter ROM 351 (hade 291 på den när ja köpte den). Jag har då inte haft ett enda fel efter det att jag flashat den (två veckor sedan). Det var dessutom enkelt och gick på under en kvart!

I början var telefonen tung att lära sig med alla möjligheter osv då jag aldrig haft en PDA/PPC innan. Jag tänkte faktiskt flera gånger: "Nu säljer jag sk*ten". Det var en utmaning. Men nu när man har satt sig in lite är den lätt en mästare. Det krävs helt enkelt ett intresse för den här sortens prylar om man verkligen vill ha ut det maximala ur ppc'n. Det enda jag ångrade lite med köpet var att jag snålade på ett 1GB minne istället för 2GB. Å andra sidan har jag nyligen fixat ett grymt konverteringsprogram som trycker ner en hel film i BRA kvalité på ca 150 mb.

Med rätt programvara kan man dessutom använda x500an som en förstaklassig portabel mediaspelare när man vänder på bilden och då kan hålla den som en vanlig gamepad! Knapparna för spolning/pause/(styrspak för spel) eller ja, whatever u want! faller på plats när man vänder ppc'n på den vågräta sidan.

Kort o gott: Helt underbar PPC!

Vad använder du för konverteringsprogram till filmer?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av soulis
Vad använder du för konverteringsprogram till filmer?

Jag använder SmartMovie Converter (http://www.lonelycatgames.com/?app=smartmovie) den har även en spelare till telefonen men jag använder Coreplayer där istället.

Permalänk
Medlem

Tack för tipset, det ska jag prova så snart jag får hem mitt minneskort.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av soulis
Tack för tipset, det ska jag prova så snart jag får hem mitt minneskort.

Så lite så, återkom gärna och säg vad du tycker

Permalänk

Samsung I600?

http://www.samsung.com/se/products/mobil/mobiltelefon/sgh_i60...