Permalänk
Medlem

Udda problem

Hej.

Jag har ett mycket udda och irriterande problem med min dator. Varje gång jag ställer mig upp ur min stol så startar åbäket om. Först trodde jag att jag råkade sparka till den eller nåt men så är inte fallet eftersom jag har nu flyttat bort den en bit. Den klarar sig ibland om jag smyger iväg så den inte märker det men så fort jag inte tänker mig för och stiger upp som vanligt bootar den om. OTROLIGT irriterande.

Tack på förhand utifall någon skulle kunna hjälpa mig.

Permalänk
Medlem

HAHAHA :oD
Tror snarare du skall in på Ghostbusters forum istället för sweclockers för det problemet...

Hoppas det löser sig..

Permalänk
Medlem

Du står ivägen för din trådlösa 220V mottagare- sändare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ekdahl
HAHAHA :oD
Tror snarare du skall in på Ghostbusters forum istället för sweclockers för det problemet...

Hoppas det löser sig..

Jag får väl göra det för det här är verkligen sjukt.

Permalänk
Medlem

Datorn är kanske inte så stötsäker!
Se till så att inte dina luftvågor rör om din dator för mycket.

Permalänk
Medlem

Skruva isär din PC tills du har chassit endast, sedan skruvar du ihop allt igen.
Det ska nog fixa Problemen. ANNARS GHOST's

Permalänk
Medlem

ESD... statisk elektisitet.
Kolla så att allt är ordentligt jordat.

När du ställer dig upp kan du ladda upp dig till väldigt höga antal volt beroende på materialet i stolen, golvet och dina kläder. Runt 10000 volt är inte ovanligt.

Detta bör dock inte påverka datorn på det här sättet om det inte sker en urladdning samtidigt... skumt låter det men i det här fallet låter faktiskt mest troligt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Madmore
ESD... statisk elektisitet.
Kolla så att allt är ordentligt jordat.

När du ställer dig upp kan du ladda upp dig till väldigt höga antal volt beroende på materialet i stolen, golvet och dina kläder. Runt 10000 volt är inte ovanligt.

Detta bör dock inte påverka datorn på det här sättet om det inte sker en urladdning samtidigt... skumt låter det men i det här fallet låter faktiskt mest troligt.

Hmm det låter troligt. jag köpte en ny stol förra veckan. Jag har heller inget jordat uttag där jag har min dator tyvärr. Man får väl helt enkelt bostätta sig i stolen då.

Permalänk
Vila i frid
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vanka
Jag har heller inget jordat uttag där jag har min dator tyvärr.

Har du värmeelement eller annat i närheten som är jordade kan du leva farligt om du har icke-jordat uttag som driver datorn. Ba som tips...

Permalänk
Medlem

Dra in en sladd från ett annat rum från ett jordat uttag.
Om du vill kolla lite till, så lägg tex en handduk av bomull över stolen och prova att ställa dig upp... den bör inte starta om då om det är ESD problem.

Om du kollar detta vore det skoj om du kunde skriva om det löste problemet (inte för att du kanske vill ha en handduk där hela tiden.. hehe).

Lycka till.....

Permalänk
Medlem

Hej du har du kollat så att du inte har lösa kablar i datorn så när du reser dig häftigt skakar det till och bootar om?

Visa signatur

Nyfikenhet = Kunskapens Fader
Repetition = Kunskapen Moder

Permalänk
Medlem

ska testa det där med handduken. Skakningar tror jag itne det beror på eftersom det händer även när jag smyger upp.

Permalänk
Medlem

Du kanske är en spännande kille som är väldigt laddad
*hehe*