Permalänk

Kan inte connecta till min cs server.

Fick hem en burk ifrån min farmor häromdagen och jag installerade windows 2003 server på den och la in HLDS på den.
Men jag kan inte connecta till den.
Jag har skrivit allt rätt, IP, portar osv.
Datorerna är inte anslutna via hubb, switch eller router.
Jag sitter med korsad kabel mellan datorerna, provade rak först men ingen skillnad.

Den datorn jag försöker ansluta ifrån har windows XP pro.

Servern är igång och windows media player för att få 1000fps på servern.
När jag försöker ansluta till servern så står det retrying och så kommer en ruta upp att det gick att ansluta.

Inga brandväggar, mer än windows inbyggda på XP burken.

Vad gör jag för fel?

Permalänk

Om du kopplat ihop dom med korsad, hur har du gjort med ipadresser ?

antagligen måste ena datorn har en dhcp server och dela ut ip till den andra datorn eller så måste du ha fast ipadress på datorerna.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DragonOrb
Om du kopplat ihop dom med korsad, hur har du gjort med ipadresser ?

antagligen måste ena datorn har en dhcp server och dela ut ip till den andra datorn eller så måste du ha fast ipadress på datorerna.

Jag har ställt in så att serverdatorn har 192.168.0.1 och den andra datorn har 192.168.0.2

Permalänk

Prova med att pinga för att vara hundra på att de har kontakt med varandra.

För att pinga tryck "start" sedan "kör" skriv in cmd och tryck ok. Sedan när du är inne i cmd skriver du ping 192.168.0.1 eller en annan ip adress du vill pinga till.

Visa signatur

Intel Core i7 860 3,6 GHz | Corsair 6GB DDR3 1600MHz | 580 GTX | Asrock P55 Deluxe3
Förra Gaming datorn Media datorn

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av subaru_impreza
Prova med att pinga för att vara hundra på att de har kontakt med varandra.

För att pinga tryck "start" sedan "kör" skriv in cmd och tryck ok. Sedan när du är inne i cmd skriver du ping 192.168.0.1 eller en annan ip adress du vill pinga till.

Tack, men jag löste det. Vettefan hur
Använde fjärrskrivbordet och sedan gav jag mig själv (192.168.0.2) fulla rättigheter och så startade jag en vanlig HLDS (GUI). Och då fungerade det

Nu har jag installerat Remote Admin så jag ska väl leka lite med det

Tack för alla svar