Permalänk

vindiesel_89, diggarn

Tackar

en liten update har pillat lite mer med isoleringen och med agget och så har jag börjat fått lite hårdvaruproblem men inget som jag löser till helgen iaf
ser rörigt ut men testar lite hur det är tänkt att det ska bli
Undra hur många olika moderkort jag haft i nu

Obs samma bilder i projektloggen

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

gooodis ser lika bra ut som vanligt hoppas det kommer mer bilder på lördag (lördagsgodis )

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk

har pillat ihop en liten kabel

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=2...

Har inte testat kablen ännu .. farsans radeon kort "något" fick jag inte o funka eller så ställde jag in inställningarna fel

ska ta och testa med 9250 som sitter i burken någon dag iaf

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Tittade förbi sweclockers lite o kolla hur de går..

ser skitfint ut!

använder du inte dom gröna fläktarna längre ?

Visa signatur

TRöTT På iNGET TRöTT På ALLT

Permalänk
Medlem

Update snart?

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk

Klart det kommer en UPDATE

Har det lite körigt i skolan plus att jag precis var och köpte en bil för mindre än 10 min sedan

Köpte en profil-skena som oftast används i elskåp;)

Tog och målade den i grundfärg och funderar på och måla med svart igen men det kanske förstör ännu mer?

Resterande är lite kort på U3an och U4an med lite smådragningar och sånt dock långt ifrån klart och det är säkert en bild som ligger i fel ordning

skriv vad ni tycker

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Ser bra ut

Visa signatur

Tjejer fejkar orgasm, killar fejkar hela förhållande!

Jag har alla svaren, Det är frågorna jag inte förstår!

Permalänk
Inaktiv

Skitnice! Simpel men funktionellt HD-rack, där får du plats med skitmånga ju. Detta tar sig verkligen, jobba på nu och köp någrta skruttiga ful-hårddiskar å fyll racket så vi får se hur de ser ut;) Menb bra jobb, I like.

Permalänk
Medlem

Hur går det?

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk

Tackar

KlavKalashj:
Funktionen och simpelheten var det bästa jag kunde hitta som faktist passade in redigt bra med diskarna och i lådorna.
Får väl ta och göra en till ställning för den andra lådan
kostnanden för profil-skenan kostade mig 25kr plus lite soppa för att köra o hämta den då;) men det var det värt

Diskarna som sitter i är helt blandat nu sålänge men flera är över 20gb om nästan alla iaf. ska ta och fixa en bra kabeldragning för molexkontakterna så det kvittar ju hur stora diskarna är för att kontakten sitter på samma ställe ändå

MyRus: Jo det går ju framåt som synes :rolleyes:, har det lite körigt i skolan jsut nu .. ingen som vill göra ett matteprov?

som synes på föregåendeinlägg av mig så ser man knappt några sladdar alls ilådorna men jag har mycket kabeldragning kvar för att ha många diskar i som det är tänkt så kan ide kablarförstöra det rätt bra
få somamr jobba lite och köpa sata diskar för hela pengen

blir gö bra med alla diskarna har skruvat fast de lite bättre efterråt kortettogs
om någon antyder så hade jag kanske fått in en disk ill men isf hade molexkontaktern och ide anslutningarna hamnat lite här var och det ville jag inte men jag tror det räcker med diskar nu annars kan jag köpa mer profilskenaså

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Ja tur att du sätter ljudisolering iaf

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk

Efter ett litet upphåll och en tidsletande fick jag idag tag på en 15" tft för 450pix

har lite mer på G

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Ser framemot update. Blir sugen på att modda/bygga lite själv nu.

Visa signatur

Desktop|i5 3570k(@4,4GHz)|Asus P8Z77-V|AMD 6950|12GB RAM|Crucial BX500 480GB|Manjaro|
Laptop|Lenovo T440s|i7|8GB RAM|Debian Jessie|
Server|Fujitsu Primergy TX1310|G1820|8GB RAM|15TB|Unraid|
Ring, lånad mail

Permalänk
Medlem

Ja det var ett tag sen Men roligt att se att du fortsatt och inte lagt det på is iaf!

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem

Ser mycket fint ut

En fråga bara, var har du köpt profilskenorna?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av panGa
Ser mycket fint ut

En fråga bara, var har du köpt profilskenorna?

Jag köpte de faktist på NEA (elföretag) är igentlugen till för elcentraler. men 25kr för 2m är billigt.. tror att de flesta bygg eller elföretag har någon form av sånt iaf

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Fräck gammal låda. Men en sak förvånar mig lite. Kan den där timräknaren verkligen stämma? Verkar vara lite väl för många år:P

Permalänk

riktigt nice väntar på nästa uppdate

Visa signatur

håll klafen jag är dyslektiker
- egva 780i sli - q6600 + TRUE @ 3,5GHZ(Max 4.4GHZ med SS) - 2x8800gt SLI - OCZ SLI PC6400 4096MB - Fractal Design Newton 650W - Lian LI PC-A05B -
HP 2020 tablet pc

Permalänk

Nu är jag lessen.
Hade pillat sönder särken efter att köpt mindre mejslar men så ser jag nu att det går kopparbanor på platremsor både på vertikalt och horisontelt så att lägga den på en overhead ger en bild förlust på ca 20% om inte mer plus att det skulle bli jobbigt o fixa en ställning isf.
så förtillfället jag har jag pillat ihop den igen, dock så ska jag se om elfa har någon form av fölängare för den plastremsan så att man kanske kan böja undan kretskortet som hamnar i vägen.

surt som fan. har lite bilder på det men är ju inte så värt och visa när det sket sig

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

mm det ser bra ut så länge, redigt med hårddiskar ;). kan förstå att man e lessen när saker som man tänkt sig går sönder. men lycka till ska fortsätta följa bygget.

Permalänk

Det är inga monsterdiskar, antar jag?
Känner igen två Maxtor och en IBM-disk. IBM-disken har jag en likadan av, och den ligger på 8 GB

Men se till att uppdatera lite nu!

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av donic1989
mm det ser bra ut så länge, redigt med hårddiskar ;). kan förstå att man e lessen när saker som man tänkt sig går sönder. men lycka till ska fortsätta följa bygget.

Japp, hde faktist tänkt fortsätta så har legat på latsidan men samtidigt har jag haft fullt upp med annat så ^^ bygget måste bli klart nu snart då jag har dessa som projekarbete så

Citat:

Ursprungligen inskrivet av blomqvist
Det är inga monsterdiskar, antar jag?
Känner igen två Maxtor och en IBM-disk. IBM-disken har jag en likadan av, och den ligger på 8 GB

Men se till att uppdatera lite nu!

Mja flesta är 40 o större fast ska planera ett lite större inköpa av monsterdiskar frem emot jul så

Updatering kommer i dagarna
Jag lovar

KUL att ni inte glömt det iaf

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Funderar på hur det går för dig... Väntar forfarande med spänning.

Visa signatur

"If anyone ask why I fight another man's war, I say nothing. Because they dont want to understand..."

Permalänk

jag med kom igen kämpa.

Permalänk

Får ta och ursäkta att bygget mer eller mindre stått still.
Har tappat intresset lite för datorer. men detta ska fullföljas ligger jag i så är jag nog klar innan jul iaf

Har dock inte gjort spec mycket. ska ta och inhandla lite mera hårdvara om en månad tror jag.

Funderar på

CPU
MK
PSU
RAM
HDD
och ett tvkort.

Jag ska även köpa ett 19" stativ. Ligger en annons i tidningen imorgon om att så
Ska ta och bestämma mig vad jag behöver så

Har gjort lite små prylar dock så har bilen kommit ivägen för det mesta och att jag inte känt mig på humör att sätta mig ner och ta tag i saker och ting.

Gjorde sen tidigare en Winampcontroller.
4 knappar och en comport i ena änden

Dock så tyckte jag att kablen jag använde var både ful och ville inte ligga så man lagt den så jag funderade lite till

Så jag nosade tag i några sådanna här.

Används i patcpaneler och i uttag på kontor osv. finns flera olikamodeller men uppgiften är den samma.
Här var det ju tänkt o köra med en redigt Tpkabel i ändrana. Men genom att bara tänka lite och plasera kablarna på rätt plats på bägge sidor så fick jag en funktion som möjliggör att jag kan välja min längde på kablen själv
Har testat och resultatet fungerar på 120m som jag hade kablar till. en bit över Standaden än vad lokalanätverks ska hålla till.

Men detta kan jag även koppla in ena änden i com porten på en dator och sedan har kontakterna någonannans stans i huset.
Perfekt o sitta o stänga av / byta låt sov för någon som sitter på en dator i huset

Vet att bilderna är suddiga som fan skyller på min w800i och en allmänt snurrig nisse

Få börja sätta mig in i det hela lite mer. kommer väl en större uppdate om ett tag då jag ska försöka ha fixat ett rack och en liten låda som ska inhysa lite saker

Så ni få ha det bra !

Tack.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Mycket gott! Jobba på!

Visa signatur

"If anyone ask why I fight another man's war, I say nothing. Because they dont want to understand..."

Permalänk
Medlem

Kul att du återupptogdet ska bli spännande o se hur det ser ut när det är klart

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt, bra jobbat. Skriv gärna hur mycket tid och pengar du lagt ner sen.

Permalänk

Halloj hur går det?? mkt annat o göra eller?? väntar på en update snart iaf.

Permalänk

Kul att det fortfarande finns några som fortfarande kommer ihåg det

Bygget är lagt lite på is som sagt. Men jag tror det kan komma en hårdvaruuppdate innom kort.
Min primburk fick för sig att visa blåskärm efter den högst troligen inte gillade min musik smak:rolleyes:

Så just nu står jag utan dator så det gäller att fixa igång den rätt snarast.
Har som sagt även en bil som jag lägger ner större tid och pengar på så just därför detta är lagt på is.
Sen så har jag varit ikontakt med diverse skolor och kommunbyggnader runt om i stan och en del har inte svarar och en del har sagt att de ska återkomma.
Så man kanske kan får något matnyttigt därigenom.
Har blivit låvad att få ta en titt i deras skrot rumm och där kan man finna lite gott

Sen om någon har en 15" tft fungerande, repig eller med trasigbacklight så är det lite av intresse.
Även en kortläsare av sunkigmodell så jag den 25/12 hittade ett SD kort på 1gb på gatan.
19" rackstativ för en billig peng om jag inte kan hitta det via kommunen med så.

Ska även lägga en order på lite lysdioder, de flesta kommer dock att gå till bilen men kommer få en del över och dessa kanske får någon användning i datorn.
Ska även ta kontakt med min fabror (Kontakten är lite dålig här imellan) och se om jag kan få ta och låna hans verkstad med maskiner osv så att jag kan ta och fixa ihop någon slags hållare för min LCD display mm.

Så ni får hålla ut ett tag till.
bygget kommer att slutföras före sommaren det är mitt mål! Sen om det kommer till mera saker efter det är rätt troligt med men isf så får jag ta och säga till!

Gott nytt år förresten!

Visa signatur

I am Extrazz.