Hastighet på fläkten i Xbox? Vill gärna byta ut till tystare.

Permalänk
Medlem

Hastighet på fläkten i Xbox? Vill gärna byta ut till tystare.

Jag vill gärna veta vad det är för hastighet (rpm) på orginalfläkten i en Xbox, (inte cpu- fläkten) eller om ni vet hur mycket luft den flyttar (cfm)?
Jag måste byta ut orginalfläkten för den låter ju gräsligt.
Tack sålänge!

Visa signatur

All generalisering är dålig!

Permalänk
Medlem

känna med fingret? Jag menar du känner rätt bra hur mycket den flyttar. Finns ju vissa standader

Visa signatur

i7.

Permalänk
Medlem

har du chippat eller ochippat?

Permalänk
Medlem

Om du har chippat ditt xbox med Evox lr liknande, har ja för mig man kan kolla det nånstans.. Men annars så har den väll samma standard som en lika stor fläkt i datorn? Googlade lite, och får helt olika siffror.. :S Runt över 2000 rpm ? Själv chansade jag på 5000rpm.. :S Kolla vad dina fläktar i datorn, o försök jämföra? ;P Kanske du får ett ungefär Speedfan är ett bra program för o kolla! www.download.com (eller heter det fanspeed?)

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem

Om du har en chippad box kan du sänka hastigheten i XBMC.

Visa signatur

---------------------------------------------------------------

Permalänk
Medlem

Jag har en chippad xbox, Executer2 tror jag. Jag köpte en fläkt Everflow 80 mm 14dB 1500rpm. Började fila på den, och filade upp i boxen så att den skulle få plats, efter allt jobb så satte jag ihop den och testade köra igång boxen, katastrof.... service-skärmen kom upp på tv:n och det blinkade rött på xboxen. Jag borde alltå ha kollat innan jag började modifera xboxen och fläkten om det funkade med den fläkten, tydligen gjorde det inte det. Varvtalet var för lågt antagligen, men hur kan den känna av det? Jag tog ju bort varvtalssensorkabeln från fläkten, det var bara svart och röd som var inkopplad. Så är de när man är dum i huvet och inte tänker efter före!
Jag kan komma in i Xbox media center och ändra varvtal (%) på fläkten , men hur kommer jag in i grundinställningarna i xboxen nu när jag har chip i? Tack för tipsen!

Visa signatur

All generalisering är dålig!

Permalänk
Medlem

Stoppa tillbaka original fläkten och kolla om det funkar som det skall då. För vad jag vet så skall det inte ha nån betydelse om man har en långsam fläkt. Tippar på att det är nått annat som har gått fel. Bytade själv ut min originalfläkt härom veckan och inte var det nått som klagade då. Fast jag har dock inte originalbioset då min är tsop flashad

Visa signatur

AMD 5800X | MSI X570 Tomahawk | 4x8GB 3600CL18 | Palit 4080 OC Game Rock | Corsair AX860

Permalänk
Medlem

Jag bytte tillbaka till orginalfläkten och testade igen, då funkade allt perfekt igen... Vafan kan de va då? Usch va jobbigt de va de här, men tack för att ni hjälper till med tips!

EDIT::: Jag fick igång Xboxen nu med den nya fläkten, fråga mig inte vad som var fel tidigare när jag provade den. Nånting måste jag ha gjort fel då. Jaja, den funkar änsålänge, hoppas det håller i sig, tack för tipsen!!!

Visa signatur

All generalisering är dålig!