Permalänk
Medlem

Trojan lekar ;)

Tjenare, tänkte checka med er om vars man kan lära sig om trojaner så man själv kan göra en så man kan leka med en kompis dator te.x...
Alltså om man behöver något program, någon sida som visar hur man kan göra något kul och hur man kommer igång med de etc..

Tack på förhand

Permalänk
Medlem

Behöver man fråga det där så ska man nog inte göra en trojan själv. Mitt tips är att du ägnar dig åt litet mer konstruktiv programmering istället.

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Medlem

haha, visst men jag vill ju kunna börja någonstans!

Permalänk
Medlem

Inte bättre att börja med ett par "hello world!" script istället? Tror ingen här är så sugen på att ge dig så mycket direktlänkar till någon sådan tutorial.

Permalänk
Medlem

vadå hello world?

Och varför skulle ni inte ge tutorial?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dengen
vadå hello world?

std::cout << "Hello World!"; :).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dengen
Och varför skulle ni inte ge tutorial?

Dels för att det faktiskt är olagligt att kontrollera andras datorer utan att personen vet det, dels för att du inte skulle klara det (no offence), och dels för att det inte finns så många tutorials. Folk som gör trojaner tenderar att gömma sig, inte skrika "jag vet hur man gör trojaner".

Permalänk
Medlem

din kompis har säkert redan den medföljande trojanen, be honom aktivera den bara. (säg inte att du vill skämta bara för det,, sabbar ju skämtet givetvis)

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av You
Dels för att det faktiskt är olagligt att kontrollera andras datorer utan att personen vet det, dels för att du inte skulle klara det (no offence), och dels för att det inte finns så många tutorials. Folk som gör trojaner tenderar att gömma sig, inte skrika "jag vet hur man gör trojaner".

Jo de är väll sant, men han har gjort de på min dator och tänker inte berätta hur han gjorde så tänkte bara kolla ifall någon av er kunde hjälpa mej men de verkar ju inte gå nå vidare..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dengen
Jo de är väll sant, men han har gjort de på min dator och tänker inte berätta hur han gjorde så tänkte bara kolla ifall någon av er kunde hjälpa mej men de verkar ju inte gå nå vidare..

nää, det är lite fel ämne.

Men lär dig gärna programmera, sånt står vi med glädje till tjänst med. Så om du har intresse av att programmera (och inte bara att jävlas med din kompis) så föreslår jag att du börjar från grunden och gör något litet enkelt som inte behandlar nätverk och avancerade windowsinstruktioner.

Kanske ett litet snake eller nåt.

Om du bara är ute efter att jävlas så laddar du ner en trojan nånstans.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av totoo
nää, det är lite fel ämne.

Men lär dig gärna programmera, sånt står vi med glädje till tjänst med. Så om du har intresse av att programmera (och inte bara att jävlas med din kompis) så föreslår jag att du börjar från grunden och gör något litet enkelt som inte behandlar nätverk och avancerade windowsinstruktioner.

Kanske ett litet snake eller nåt.

Om du bara är ute efter att jävlas så laddar du ner en trojan nånstans.

Jo lätt jag vill gärna lära mej programmera!!
Men min lärare började med c++ vilket tydligen enligt programmerings folk skulle vara riktigt svårt att börja med som första språk, men iaf skulle ni då kunnde hjälpa mej med att kanske länka något program och ge mej lite info om vad jag borde kunna börja med?

Permalänk
Medlem

Förstår inte varför C++ skulle betraktas som svårt, men visst.
Vill du börja med nåt lätt så föreslår jag Ruby. Lätt och roligt programmeringsspråk.

Permalänk
Medlem

Okej, något program? Någon guide om ruby?

Permalänk
Medlem

Om du vill hitta några andra småroliga script att hämnas din kompis med:
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=4...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dengen
Okej, något program? Någon guide om ruby?

http://www.ruby-lang.org/en/

Bara att börja läsa.

Permalänk
Medlem

Hum okay tackar
Men alltså vad borde man börja med att göra då? vad vare du sa där uppe om snake? ;P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dengen
Hum okay tackar
Men alltså vad borde man börja med att göra då? vad vare du sa där uppe om snake? ;P

Gör småprogram, en texteditor... ett spel (som han sa, Snake)... eller varför inte bara nöta samma kod om och om igen... finns massa saker att göra, använd fantasin =P

Visa signatur

C#/MonoGame Fanatiker.
Pixel Artist & Game Developer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AJL
Gör småprogram, en texteditor... ett spel (som han sa, Snake)... eller varför inte bara nöta samma kod om och om igen... finns massa saker att göra, använd fantasin =P

jao visst kan jag använda fantasin men jag kan ju inte koder etc ;P Skulle ni kunna ge mej något färdigt så jag får se?

Permalänk
Medlem

Eller så kan du börja från grunden och följa nån enkel tutorial. Annars kommer du inte förstå mycket, tro mig.

Permalänk
Medlem

din kompis som gjorde det för dig kanske läser detta?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av You
Eller så kan du börja från grunden och följa nån enkel tutorial. Annars kommer du inte förstå mycket, tro mig.

Okay kan någon dra en fin länk då?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dengen
Okay kan någon dra en fin länk då?

Hett tips, www.google.se !

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dengen
Okay kan någon dra en fin länk då?

http://www.ruby-lang.org/en/documentation/

Där kan man klicka sig vidare och bland annat hitta
http://pine.fm/LearnToProgram/?Chapter=01

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lorenz
Hett tips, www.google.se !

Fin länk, tack för den hjälpen lorenz!

Permalänk

Jag kanske också skulle testa på det där ruby jag vill också lära mig programmera men har testat C++ tycker det är skitsvårt.

Permalänk
Medlem

Du kan ju alltid kolla FAQen i denna forumsdel... Där finns väldigt många länkar till många sidor som behandlar programmering. Finns antagligen mycket handledningar också.
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?threadid=5558...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dengen
Fin länk, tack för den hjälpen lorenz!

Så lite så, faktum är att google skulle kunna svara på många av dina frågor.
Tutorial är ett bra sökord, typ ruby tutorial eller java tutorial.

Som svar på din egentliga fråga har jag hört rykten om att bifrost ska vara en rätt bra trojan att fjärrstyra sina datorer med

Permalänk
Medlem

*Bitfrost
Andra som kan nämnas (om vi nu ändå gör det) är Poison Ivy och HavRAT.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av You
*Bitfrost
Andra som kan nämnas (om vi nu ändå gör det) är Poison Ivy och HavRAT.

*Bifrost

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av You
*Bitfrost
Andra som kan nämnas (om vi nu ändå gör det) är Poison Ivy och HavRAT.

Bifrost