Mumien, funkar bra?

Permalänk
Medlem

Mumien, funkar bra?

Hej!

Har fått tillfälle att köpa en Sony ERicsson W810i för 1000kr (bra pris enligt min mening) av min polare, den är dock låst.

Kollade på Mumien.se där man tydligen kan låsa upp telefonen (innan de 12 mån gått ut som telenor vill). Man ska dock skicka den på posten osv eftersom jag inte bor i Gbg.

Har någon nån erfarenhet av mumien och har någon testat att skicka telefonen via posten?

Tacksam för svar!

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | MSI B450M Mortar | Sapphire Radeon RX 7900 XT 20GB | Corsair Vengeance LPX 16GB - 3200MHz | FD Define C |

Permalänk
Inaktiv

Kan man inte låsa upp dem själv nu för tiden.. annars så får du den för samma prin NY, med comviq kompis

Permalänk
Hedersmedlem
Permalänk
Medlem

Köpte ju en sån telefon på dustin nu i dagarna, kosta 2595:- men ett 1GB minneskort till http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010093697

funkar riktigt bra faktis e välldigt nöjd med min, har dock ingen erfarenhet av att skicka iväg telefoner på upplåsning. Köper alltid obunda telefoner:P

Visa signatur

iMac 27" 2.8GHz Quad-Core Intel Core i7 - 8GB 1066MHz DDR3 SDRAM - ATI Radeon HD 4850 512MB - 2TB Serial ATA Drive - 8x double-layer SuperDrive

Permalänk
Medlem

Jag har lämnat in den på plats hos Mumien. Fick gå tillbaka då de inte låste upp den första gången, utan bara unbrandade den. Sen försvann flightmode efter omflashingen. Så näe ta ngn annan.

Permalänk
Medlem

Sisådär

Skickade min telefon till mumien fick tillbaka den efter 2-3 dar dock så var emballaget riktigt undermåligt som det skickades tillbaka i en vanlig jäkla jiffy påse.
hade nån på posten råkat trampa på brevet hade det ju vart kört.

Permalänk
Avstängd

Kolla runt om andra fixar det, själv har jag låst upp ex antal på www.chipper.se

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag lämnade in min telefon hos chipper men upptäckte senare att den inte alls var upplåst. Gick tillbaka med kvitto och så och hade med mig SIM från annan operatör och testade direkt efteråt när de fixade det och då blev den upplåst.
Men jag var personligen där båda gångerna alltså.
Så tipps är ju att verkligen kontrollera direkt att arbetet utförts.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Avstängd

http://www.wotanserver.com/en/

den absoöut bästa enligt mig....dock endast för SE

Visa signatur

Skryter inte gärna, och spelar inte känd. Men föddes till en stjärna och kommer dö som en legend!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aqualize
Jag lämnade in min telefon hos chipper men upptäckte senare att den inte alls var upplåst. Gick tillbaka med kvitto och så och hade med mig SIM från annan operatör och testade direkt efteråt när de fixade det och då blev den upplåst.
Men jag var personligen där båda gångerna alltså.
Så tipps är ju att verkligen kontrollera direkt att arbetet utförts.

Jag var i butiken med, tyvärr glömde han fixa en av telefonerna.. men jag hade med mig 6st mobiler just då och tänkte att han bara missade en.

Dock så lyckades han få liv i en LG som hade krashad mjukvara, tog bara 3tim... 7-8mil från kolsva till örebro

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xslyyx
http://www.wotanserver.com/en/

den absoöut bästa enligt mig....dock endast för SE

Funkar detta som upplåsning också eller är det bara unbranding och uppdaterad firmware?

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | MSI B450M Mortar | Sapphire Radeon RX 7900 XT 20GB | Corsair Vengeance LPX 16GB - 3200MHz | FD Define C |

Permalänk

Låste upp min på http://www.homemedia.se på 10 minuter.
Hur nöjd som helst.