Permalänk
Medlem

Grayscale till färg i Photoshop

Hej! är det någon som vet hur man göra ett svartvitt foto till en färgbild i Photoshop?

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 @3.7Ghz
Vengence LPX 4x8gb @3000Mhz
Asus RTX3070
Lagring: Samsung 860 2TB SSD

Permalänk
Permalänk
Medlem

tackar ^^ ska kolla de genast

EDIT:
men du, man måste ju veta vilka färger sm är orginal -,-

jag har en svartvit bild på en tjej jag snackar med på MSN, lite svårt att få till färgerna då^^ något annat förslag?

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 @3.7Ghz
Vengence LPX 4x8gb @3000Mhz
Asus RTX3070
Lagring: Samsung 860 2TB SSD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bust-a-gamer

jag har en svartvit bild på en tjej jag snackar med på MSN, lite svårt att få till färgerna då^^ något annat förslag?

ja. varför inte bara snacka till dig ett i färg istället?

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

En insta-klassiker vore ju att lägga upp den här och få hjälp på traven.

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av save
insta-klassiker

"jo hardu hört att bust-a-gamer har träffat en tjej på MSN, men är hon svartvit eller bara en panda?"

daBear ruller sig i grytet snart kanske..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

hahaha... så lustiga ni är
ingen som bara har ett plugin som magiskt ändrar på nå sätt^^

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 @3.7Ghz
Vengence LPX 4x8gb @3000Mhz
Asus RTX3070
Lagring: Samsung 860 2TB SSD

Permalänk
Medlem

åhh, detta ger mig lite "da_bear-vibbar"! :D:D

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bust-a-gamer
tackar ^^ ska kolla de genast

EDIT:
men du, man måste ju veta vilka färger sm är orginal -,-

jag har en svartvit bild på en tjej jag snackar med på MSN, lite svårt att få till färgerna då^^ något annat förslag?

Jag kanske är ute och snurrar lite såhär mitt i natten men jag tror inte att det du vill kan göras. Är bilden sparad i gråskala så tas all information om vilken färg en pixel hade bort.

Det enda färginformationen i bilden är vad pixlarna har för färg just nu, inte vad de hade när bilden kopierades från kameran.

...kan ju vara så att vissa format faktiskt sparar gamal färginformation, jag vet inte, men då bilden troligtvis är en jpg (eller?) så känns det kört. Blir till att färglägga manuellt, eller låta någon göra det åt dig här i tråden. Det brukar vara uppskattat

Visa signatur

Är det inte jag, så är det någon annan...
WGS84 Lat/Long: N 60º 23' 28.12" E 15º 40' 14.24"
RT90: X=6697030, Y=1492584

Permalänk
Medlem

jag vet inte om jag får lägga upp bilden
men jag har sett en tutorial där han använde 2-3 filter och ändrade lite nyanser över hela bilden, och voil... det va gjort med..*tänker* ... PS CS2 tror jag

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 @3.7Ghz
Vengence LPX 4x8gb @3000Mhz
Asus RTX3070
Lagring: Samsung 860 2TB SSD

Permalänk
Medlem

Alltså, du kan inte göra detta magiskt, du måste lägga ner lite energi. Välj typ ut lite färger, kanske hudfärg från ett annat foto eller nåt, sen gör du ett layer i photoshop (el. liknande) med "color"-overlay (tror det heter så), sen ritar du med färgen där du vill ha den färgen. Hoppas du förstod, mina förklaringar är luddiga.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bust-a-gamer
men jag har sett en tutorial där han använde 2-3 filter och ändrade lite nyanser över hela bilden, och voil... det va gjort med..*tänker* ... PS CS2 tror jag

Tror det är denna du syftar på:
http://tutorialseeker.com/forum/index.php?showtopic=1525

Permalänk
Medlem

Tack, det va inte den... men den fungerar =D
och man måste vara expert för att få det snyggt:P

men jag har sett det förut, man tröck bara några ggr... inte mycket jobb alls... vart *pip* kan jag ha sett det?

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 @3.7Ghz
Vengence LPX 4x8gb @3000Mhz
Asus RTX3070
Lagring: Samsung 860 2TB SSD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bust-a-gamer
men jag har sett det förut, man tröck bara några ggr... inte mycket jobb alls... vart *pip* kan jag ha sett det?

Det skulle jag också vilja veta. Säg till om du hittar den för det vore i sanning revolutionerande. Lite som de där härliga mjukvarorna de har på tv där man kan zooma in en lågupplöst bild hundra gånger och få knivskarp skärpa. Eller den där mjukvaran i enemy of the state som kan simulera 3d utifrån skuggor

EDIT: Kollade den där bilden, det var ju inget särskilt avancerat med den tutorialen.