Attention , allt är skrivskyddat

Permalänk
Medlem

Attention , allt är skrivskyddat

Hej gott folk min dator gick sönder och jag gick förtvivlad utan burk i ett park veckor. Beställde en ny fin från datorbutiken för åtskilliga hårt förtjänade kronor nu har jag dock ett allvarligt problem.

Datorn kom med windows vista testade detta operativsystem i högst 10 minuter och bestämde mig för att det inte var något för mig . Formaterade om med gammla hederliga xp pro , dock har nu ett problem kommit.

Det är så att varenda jävla mapp på alla hårdiskar i datorn är skrivskyddade så alla utseende inställningar vissa saker i samurize och dylika nollställs när jag startar om datorn sådana problem har jag. Jag sökte på "allt är skrivskyddat" och det finns många många trådar där folk har samma problem dock har ingen kommit på ett bra svar än .
Tex --->

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?threadid=6551...

Är problem relaterat till att hårdvaran är bunden till windows vista som någon palladium mardröm eller finns det någon enklare lösning på detta? Tacksam för all hjälp som kan fås mvh

Artone

Permalänk
Medlem

Lite mer info kanske behövs, t ex finns det flera partitioner på datorn? Fanns de i sådana fall redan från fabrik eller har du partitionerat i Vista på egen hand? Har du gjort en clean install av XP eller använt en image?