Permalänk
Medlem

Ny mus men vilken?

Hej, jag hade idag tänkt o dra och köpa ny mus? Frågan är bara vilken?

Dom 2 som jag har kollat på är :

Logitech G5 Laser

Microsoft intellimouse 3.0

Är det någon annan ni rekommenderar och vilken rekommenderar ni av dom 2 ovanstående?

Funkar tex g5 laser på denna musmattan Qpad CT 4mm, Medium, Poker eller en steelpad s&s (har båda)

Musen ni rekommenderar måste funka på dom 2 ovanstående musmattorna!

Jo en sak till, jag ska ha musen till mycket spel, surf mm

Permalänk

jag skulle rekommendera en Logitech MX518, eftersom den är billig, har hög DPI, och fungerar alldeles utmärkt till spel, surfning och liknande. dessutom ligger den bra i handen.

http://www.webhallen.com/prod.php?id=39343

Visa signatur

ASUS 8800GTS 640mb || Intel e6320 1,86Ghz @ 3,2Ghz|| Scythe Infinity || 4gb OCZ Platinum 800mhz || PSU - Hiper R 580W || Antec P182 || P5B-Deluxe || SuperPi 1MB - 14,8s || 3dMark06 -10761p

//CruZadeR

Permalänk
Medlem

Okej varför inte laser g5 isf? Kostar bara 68kr mer på www.pckungen.se som jag hade tänkt att åka in till idag (bor i göteborg)

mx518 på pckungen kostar :457 kr

Logitech g5 laser kostar : 528kr

Vilken av dom?

Permalänk
Medlem

Välj inte MS musen.. Den har lösa tumknappar och så låter scrollen ganska mycket. Har kört med en sån tidigare innan jag byte mus, till en Razer.

Visa signatur

DATOR: CM Cosmos 2 | Asus Maximus V Formula | Intel i5 3570K@4.7GHz | Corsair Vengeance PRO 8x4=32GB 1600MHz | A-Data SSD 128GB 2st | WD Black 2TB | Gainward GeForce GTX 1080 Phoenix GLH | Egen vattenkylnings loop

Permalänk
Medlem

Kan rekommendera den jag själv använder, Razer Diamondback.. oerhört trevlig och precis mus, ganska mild för plånboken också för den prestanda och kvalitét man får.

Visa signatur

Spel/Multimediaburk: Antec P182b | Gigabyte EX58-UD5 | Core i7 920 | 3x1GB Kingston HyperX 1600mhz | Asus 9600GT Silent | 3x500gb Spinpoint | Corsair VX450 | XP Pro x86 | iPhone 3GS 16gb

Permalänk
Medlem

har en mx518. extremt nöjd med den. riktigt bra mus, presterar bra, ligger bra i handen , ser bra ut (om man tycker det är viktigt)

Permalänk

Microsoft intellimouse 3.0 eller Logitech MX518.
Har själv en MX518 och den är riktigt bra tycker jag.
Det enda som gjorde att jag inte valde 3.0:an var att den har obekväma tumknappar, annars är det en ypperlig mus.

Visa signatur

|| Gigabyte GA-MA790X-UD3P || AMD Phenom II X4 955 @ 3,8 GHz || 2*2 GB Kingston HyperX PC8500 || Asus Radeon HD 5850|| Zalman ZM600-HP600W || Windows 7 64-bit ||

Permalänk
Medlem

Som många har sagt, mx518 är klockren.

G5 är inte alls bra för spel då den är lite för klumpig plus att om du spelar FPS spel (t.ex cs) och drar snabbt så åker siktet rakt upp.

Det fattas även en framåt knapp på den tycker jag som både mx510 och 518 har som är bra att ha ibland.

Visa signatur

Steve Jobs, 1955 - 2011

Permalänk

Sj skulle jag nog ha tagit logitechen pga jag har aldrig haft problem med något från logitech... Jag har haft en ms mus som jag aldrig fick att fungera (trådlös). Detta kan ju bero på otur också

Permalänk
Medlem

mx518

Visa signatur

Play : i7920@3360mhz/HD 5770 / 1,75 tb HDD
Work : Phenom2 X6 1055T/2,25 tb HDD
server : e6300@ 1,8 ghz/ 4 tb hdd

Permalänk
Medlem

Jag tycker att MX518 är bättre än G5 eftersom den har fler knappar.

Permalänk
Medlem

jag har både g5 och mx518 båda är riktigt bra möss men jag gillar g5:an mer

Permalänk
Medlem

det blev en intellimouse 3.0 testade en i butiken och den va fett skön. bra pris med (300kr) ! Jag är helnöjd än sålänge iaf!

Permalänk
Medlem

Har själv kört en 3.0:a. Sämsta skit jag haft. Plastig, klumpig och med lösa knappar. Inge kvalitet för fem öre!

Visa signatur

Livin' it up in the fast lane!

Permalänk
Medlem

hmm, jag har inte upplevt något av det! smaken är väl som baken / delad!

Permalänk
Medlem

annars kan du vänta och köpa en
http://www.bit-tech.net/news/2007/03/17/ocz_controls_games_wi...

när de kommer

Av de två du kollat på skulle jag utan tvekan tagit g5'an då alla 3.0'or jag prövat varit plastiga med allt för lösa knappar.
Annars finns ju mx518 som är formad som en g5a fast utan det skrovliga där man har tummen och en extra tummknapp

Permalänk
Medlem

jag hade mx510 (ganska snarlik mx518) ändå tills den gick sönder och skaffade då 3.0an och jag tycker att 3.0an var MKT skönare både vid smurfning och spel..

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk
Medlem

tycker att ms grejjer e skit, håller ingen kvalite alls

har känt på en 3.0a plastig, scroll som låter högt m.m usch!

Har mycket saker i logitech allt är felfritt och har aldrig strulat

har en MX1000 och en G5
Båda är toppen musar!

Permalänk
Medlem

har ju kommit en nya g5:a med två sido knappar nu.. måste vara kungen av allt.

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk

mx518!

Visa signatur

amd 6000+ x2 4 gig pc6400 4 tib Lagring, asus 790fx osv osv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Barry
har ju kommit en nya g5:a med två sido knappar nu.. måste vara kungen av allt.

Japp!
Den har en annan gått o väntat på
Blir till att köpa en efter praktiken

Visa signatur

| 4 Wheels Move Your Body, 2 Wheels Move Your Soul |

Permalänk

MX 518 lätt

Permalänk

Måste säga att MS 3.0 passar perfekt i handen på en, men sidoknapparna är bedrövliga.
Mx518 är också bra och känns skön den med.

Permalänk
Medlem

Jag kan annars rekommendera Microsoft/Razer Habu.

Visa signatur

AMD 8320, Radeon 7950 etc... | Trächassi :) |

Permalänk
Medlem

som CS-mus, MS IE3.0, jag tycker dock den känns lite "rapplig" vilket jag stör mig på så mitt val blev en MX518... mycket nöjd med den
valet av mus är ju som att välja springskor... dom dyraste är inte alltid bäst för dig utan du ska ta dom du tycker är sköna