TVU Player, Amerikanska Kanaler gratis i datorn.

Permalänk
Medlem

TVU Player, Amerikanska Kanaler gratis i datorn.

Mörrn. När jag nyligen surfade runt lite på nätet så hittade jag ett rätt så intressant program, nämnligen TVU Player. Det som är såpass intressant med det programmet är att man kan titta på amerikanska kanaler som inte går att få in i Sverige, såsom tex ABC och Comedy Central.

http://dl.tvunetworks.com/TVUPlayer.zip

Idagsläget är programmet helt gratis och fungerar rätt hyffsat. Eftersom det är P2P så blir det bara bättre ju fler som använder programmet, speciellt för oss svenskar.

En annan rätt kul grej jag såg är att man kan fånga upp strömmen i VLC, där man sedan kan applicera en bunt olika filter och liknande. Det som jag gjorde är att skapa en liten M3U fil utan det, så nu kan hela huset streama TV ifrån en enda dator, för att inte nämna att jag kan glutta på TV på handatorn, PSP:n eller min XBOX.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

Hur bra är kvaliteten? sitter bara på 0.5mbit, skulle det vara nån skillnad att ha t.e.x att ha 8mbit?

Visa signatur

Q6600 @ 2,8Ghz | 8800GT 512MB | 8gb A-data pc-6400 | GA-P35-DS4 |Antec sonata 3 | HP W2207

Permalänk
Permalänk
Medlem

fan va coolt:) ska testa nu!

Visa signatur

Yrke: Certifierad Fibertekniker
Hi-Fi: Harman Kardon HK990 |Dynaudio Contour 1.3 | CORDA Headfive | Grado RS1 | Ultimate Ears Super fi5 EB | beyerdynamic DT770Pro 250Ohm | REL B3
HTPC: Intel Nuc Haswell | Console: XBOX One Projektor: Sony HW30ES Duk: Euroscreen Reactor III

Permalänk
Hedersmedlem

Programmet krashade istället för att starta, mindre coolt.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem

mitt fungerade bra, dock var kvaliteten inge vidare:( ingen digitaltv direkt

Visa signatur

Yrke: Certifierad Fibertekniker
Hi-Fi: Harman Kardon HK990 |Dynaudio Contour 1.3 | CORDA Headfive | Grado RS1 | Ultimate Ears Super fi5 EB | beyerdynamic DT770Pro 250Ohm | REL B3
HTPC: Intel Nuc Haswell | Console: XBOX One Projektor: Sony HW30ES Duk: Euroscreen Reactor III

Permalänk
Medlem

Funkar bra här när jag konfat routern "rätt" dvs jag har satt att den när port 3940 öppnas av ett program så öppnas 3940-3952. Fick dedt inte att funka på något annat sätt men men........... Det funkar iaf och man kan se på Sci-Fi channel!

Permalänk
Medlem

Jag testade FOX, CBS, Comedy Central och Sci-Fi men inga fungerade. "Connecting" i ca 5 min och sedan "Stopped". Jag fick dock igång Nickelodeon efter några minuter men den dog efter någon minut.

Permalänk
Medlem

Sitter du bakeom en router? Isf sätt din pc i DMZ-zonen för att se om det nu funkar när routern skickar vidare trafiken utan att direkt skydda den datorn. Om det funkar så är det en konfigurationsfråga men som jag förstått det så är det port 3940 som initierar TVU-Playern och 8080 som har med själva programlistamn att göra samt 3950-3952 som är dom portar som det sänds till även om det också nämns att det strömmas via en massa andra portar?

Permalänk

Passa på att använde tjänsten så länge det går. För tillfället är det olagligt att "hosta" piratsätndningar, men det lär väl inte dröja att för länge innan tv-bolagen börjar jaga folk..

Permalänk
Medlem

Nej jag har ingen router.
Dock märkte jag att Windows brandvägg satts på vid någon uppdatering så nu funkar det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av frostfield
Passa på att använde tjänsten så länge det går. För tillfället är det olagligt att "hosta" piratsätndningar, men det lär väl inte dröja att för länge innan tv-bolagen börjar jaga folk..

????????? Olagligt att sända det ja men inte att ta emot det då du inte laddar ner något! Kanske är det du menar?

Permalänk
Medlem

coolt. någon som har problem med bilden bara? jag verkar få något codec fel så det bara blir konstiga färger

Visa signatur

Chassi: BIGTower. CPU: Intel P4 3.0Ghz @ 3,9Ghz (30% överklock). RAM 1024 MB ddram Kingston (400Mhz). Moderkort: ASUS P4P800-E Deluxe. HDD: Div. hdd:s (3,9TB ATA100-133) Grafik: ATI X850XT. Ljud: SB Live 5.1. Skärm: Samsung SyncMaster 1200NF 22"

Permalänk
Medlem
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olirc
????????? Olagligt att sända det ja men inte att ta emot det då du inte laddar ner något! Kanske är det du menar?

Precis! Det är lagligt att titta på kanalerna än så länge. Jag tror dock inte canal+ mm kommer att acceptera att folk tittar på deras kanalern gratis länge till.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olirc
Funkar bra här när jag konfat routern "rätt" dvs jag har satt att den när port 3940 öppnas av ett program så öppnas 3940-3952. Fick dedt inte att funka på något annat sätt men men........... Det funkar iaf och man kan se på Sci-Fi channel!

Trist fick det inte att funka, satte dmz, o stängde av windows brandvägg, inget hände. Hade tänkt att gotta mig med Sci-Fi...

Visa signatur

When in panic, when in doubt, run in circles, scream and shout.
*HP nx9420*C905*Div. Sunkdatorer*

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olirc
Inga problem här fast kör med betaversionen så prova den om du lagt in senaste stabila.

Har prövat båda men ändå samma problem tyvärr. såg någon som hade samma problem på deras forum men han laddade baraner någon codec som jag inte kunde hitta

Visa signatur

Chassi: BIGTower. CPU: Intel P4 3.0Ghz @ 3,9Ghz (30% överklock). RAM 1024 MB ddram Kingston (400Mhz). Moderkort: ASUS P4P800-E Deluxe. HDD: Div. hdd:s (3,9TB ATA100-133) Grafik: ATI X850XT. Ljud: SB Live 5.1. Skärm: Samsung SyncMaster 1200NF 22"

Permalänk
Medlem

Finns codec-samlingar att ladda ner men dom kan orsaka problem så om möjligt när du provar detta ta en backup först av din installation. Det jag annars kan tämka mig är att jag lagt in senaste WMP och VLC så prova med det. VLC hittar du på http://www.videolan.org/vlc/ och WMP på http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/player/11/defau...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olirc
Finns codec-samlingar att ladda ner men dom kan orsaka problem så om möjligt när du provar detta ta en backup först av din installation. Det jag annars kan tämka mig är att jag lagt in senaste WMP och VLC så prova med det. VLC hittar du på http://www.videolan.org/vlc/ och WMP på http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/player/11/defau...

Tack ska du ha! det hjälpe med wmp11 så löste sig allt o nu är jag glad igen

Visa signatur

Chassi: BIGTower. CPU: Intel P4 3.0Ghz @ 3,9Ghz (30% överklock). RAM 1024 MB ddram Kingston (400Mhz). Moderkort: ASUS P4P800-E Deluxe. HDD: Div. hdd:s (3,9TB ATA100-133) Grafik: ATI X850XT. Ljud: SB Live 5.1. Skärm: Samsung SyncMaster 1200NF 22"

Permalänk
Medlem

Re: TVU Player, Amerikanska Kanaler gratis i datorn.

Citat:

[i]
En annan rätt kul grej jag såg är att man kan fånga upp strömmen i VLC, där man sedan kan applicera en bunt olika filter och liknande. Det som jag gjorde är att skapa en liten M3U fil utan det, så nu kan hela huset streama TV ifrån en enda dator, för att inte nämna att jag kan glutta på TV på handatorn, PSP:n eller min XBOX. [/B]

Hur löste du ut det exakt? Skulle gärna vilja ha en detaljerad beskrivning hur du fick det att fungera med VLC...

Permalänk
Medlem

Helt plötsligt började det fungera... Kollar på sci-fi nu.

Visa signatur

When in panic, when in doubt, run in circles, scream and shout.
*HP nx9420*C905*Div. Sunkdatorer*

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Har alltid funkat väldigt stabilt för mig.
Brukar kolla golfen när CBS sänder.
Finns massor med liknande program.
Vill ni ha lite större utbud,installera SopCast och MaxTv med.

Visa signatur

/Joga