Datorn startar om efter felmeddelande

Permalänk
Medlem

Datorn startar om efter felmeddelande

Min dator har helt plötsligt slutat fungera. Så fort jag loggar in på XP så kommer det upp flera felmeddelande, ett av dem säger bland annat att:

En av filerna i registret kan inte återställas...

Sen startar datorn om. Vad kan man göra för att lösa detta? Det känns ju inte som om det är någon komponent som är paj eftersom att den går att starta. Den har fungerat perfekt innan...

Visa signatur

2 GHz Intel® Core™ 2 Duo | 2048 MB DDR2 | Geforce 8600M | 320 Gb | Windows Vista | Comhem |

Permalänk
Medlem

Reparera windows. In med cd-skivan, ta installera och sedan reparera. Alla inställningar blir kvar.

Permalänk
Medlem

Tänkte göra det men då kommer det upp att jag ska skriva in administratörslösenord. Mitt lösen jag har för att logga in på min adm. användare? För det funkar inte med det. Dessutom har jag små och stora bokstäver, vad gör jag åt det? Tack för hjälpen!

Visa signatur

2 GHz Intel® Core™ 2 Duo | 2048 MB DDR2 | Geforce 8600M | 320 Gb | Windows Vista | Comhem |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av t_gutten
Tänkte göra det men då kommer det upp att jag ska skriva in administratörslösenord. Mitt lösen jag har för att logga in på min adm. användare? För det funkar inte med det. Dessutom har jag små och stora bokstäver, vad gör jag åt det? Tack för hjälpen!

Du är på fel ställe, du har valt att använda dig av den inbyggda konsolen i XP och jag tror dessvärre inte att du klarar att använda den.

Visa signatur

Netgear CG3100 Cable modem Comhem-- Firmware: 3.9.21.8.V0020

Permalänk
Medlem

Ja det kom upp när jag försöker installera om. Eftersom när den försöker reparera så kommer det upp att "denna fil kan inte repareras" och så hoppar den över den...så gör den på en del filer innan det blir blått och säger att det inte går... vad har hänt med mitt windows?

Visa signatur

2 GHz Intel® Core™ 2 Duo | 2048 MB DDR2 | Geforce 8600M | 320 Gb | Windows Vista | Comhem |

Permalänk

Korrupt.

Blås burken och gör en ren ominstallation är mitt tips.

Visa signatur

Netgear CG3100 Cable modem Comhem-- Firmware: 3.9.21.8.V0020

Permalänk
Medlem

har lust att slänga ut den...

Visa signatur

2 GHz Intel® Core™ 2 Duo | 2048 MB DDR2 | Geforce 8600M | 320 Gb | Windows Vista | Comhem |