Permalänk
Medlem

8800 GTS LOAD Temp

XFX 8800 GTS 640MB @ 620/1950 blir ca. 86 grader varm vid full load. Är detta skadligt för grafikkortet?

Permalänk
Medlem

nej

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

Mitt 8800GTS var också såhär varmt tills jag höjde fläkten i RivaTurner till 100% från 60%, gör du också det, om du inte redan har gjort det!

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus ROG Strix Z270H | EVGA GeForce GTX 1080 Ti SC | Corsair Vengeance LPX 32GB 3000MHz | Corsair HX 650W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Twau
Mitt 8800GTS var också såhär varmt tills jag höjde fläkten i RivaTurner till 100% från 60%, gör du också det, om du inte redan har gjort det!

Twau, vart hittar man Rivatuner, sökte på Nvidia och hitta inget...
Har du eller möjligtvis någon annan en länk?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Vi är överallt!
Asus Maximum VII Formula | i7-4790K | Noctua NH-U14S | 16 GB G.Skill RipjawsX 2133MHz CL9 | EVGA GTX980 SC ACX 2.0 4GB | Corsair HX850i | Samsung 850 Pro 256GB SSD | 15.5 TB HDD | Eizo FlexScan S2431W |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Terniz
http://downloads.guru3d.com/download.php?det=163

Höjer denna fläktens varvtal & funkar till alla Graffen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Terniz
http://downloads.guru3d.com/download.php?det=163

Tack Terniz

Permalänk
Medlem

Vassego.

@punkbuster: Ja, du kan ändra fläktens varvtal. Mig vetligt så ska den funka till alla Nvidia kort i alla fall ( osäker på 8800 serien ), ATI har jag ingen aning om.

Visa signatur

Vi är överallt!
Asus Maximum VII Formula | i7-4790K | Noctua NH-U14S | 16 GB G.Skill RipjawsX 2133MHz CL9 | EVGA GTX980 SC ACX 2.0 4GB | Corsair HX850i | Samsung 850 Pro 256GB SSD | 15.5 TB HDD | Eizo FlexScan S2431W |

Permalänk
Medlem

Ökar ljudnivån nämnvärt om man höjer fläktens varvtal, eller är det försumbart?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HMB
Ökar ljudnivån nämnvärt om man höjer fläktens varvtal, eller är det försumbart?

Ja, ju högre fläktens varvtal är desto mer låter det. Jag kör min fläkt i 80% konstant, och tycker inte det låter mycket alls (men då är jag å andra sidan van vad Ati X19xx-seriens dammsugare till fläktar). Nu idla:r jag i 57 C och ca 77 C under full load (8800 GTS).

Permalänk
Medlem

kan man kyla 8800gts korten med de universala vattenblocken från zahlman etc?

Visa signatur

Yrke: Certifierad Fibertekniker
Hi-Fi: Harman Kardon HK990 |Dynaudio Contour 1.3 | CORDA Headfive | Grado RS1 | Ultimate Ears Super fi5 EB | beyerdynamic DT770Pro 250Ohm | REL B3
HTPC: Intel Nuc Haswell | Console: XBOX One Projektor: Sony HW30ES Duk: Euroscreen Reactor III

Permalänk

Orginalkylaren är i princip knäpptyst upp till ca 85% sen börjar det komma blåsljud för mig och det klarar att hålla mitt graffe på ca 63*c på orginal clock

Leadtek 8800gts

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

man kan ju alltid testa att byta kylpasta på kortet, tillverkarna brukar blaska på lite väl mkt ibland, hjälpte mig på min cpu(opteron 170) iallafall den blev ca 73 grader varm när jag klockat den o sista lösningen var att plocka bort IHS'en o där hade dom blaskat med lite väl mkt pasta, kanske för att coren inte hade så bra kontakt med IHS'en, men iallafall så slipade jag ned IHS'en lite grann och satte på en liten mängd AS5 efter det så ligger load tempen på ca 65 grader.
fast om man inte är van att pilla med grejerna så är det bäst att testa andra saker först som att höja fläkt hastigheten lite, eller om man har plats sätta en utblås fläkt under kortet, eller fixxa bättre flöde i lådan

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rouge of Darkness
Orginalkylaren är i princip knäpptyst upp till ca 85% sen börjar det komma blåsljud för mig och det klarar att hålla mitt graffe på ca 63*c på orginal clock

Leadtek 8800gts

Tack, precis ett sånt här svar jag var ute efter