Nytt graffekort. Installera om windows?

Permalänk
Medlem

Nytt graffekort. Installera om windows?

Ja som rubriken lyder, måste man installera om windows? Jag har för nuvarande ett 6600 nvidia. tänkte skaffa ett 7800 eller nått liknande från nvidia.
Måste jag installera om hela windows om jag vill byta? eller finns det nått annat sätt?
Jag vet att man måste installera om för andra saker som man ska byta ut (moderkort, processor osv) men om det är samma märke och dom delar samma drivrutiner måste jag verkligen det?

Tack på förhand!

Mvh // znorky

Permalänk
Medlem

nej du kör bara en driver cleaner, startar om datorn å drar i nya drivisar. klart!

Visa signatur

1: 3600x-16GB-1070ti
2: 1600x-16GB-580x
3: fx8350-16GB-1050ti

Permalänk
Medlem

najs vart kan man hitta en sån då?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av znorky87
najs vart kan man hitta en sån då?

Här söker jag på driver cleaner på google... klicka på första träffen... eller andra träffen förresten.

Du behöver förresten inte köra den utan det går bra att slänga in nya drivrutiner direkt... det är i stort sett bara när något krånglar man kan behöva köra en rensning.

Jag har bytt moderkort(Nvidia till VIA), grafikkort(ATI till nvidia) utan att ha kört en rensning.

Permalänk
Medlem

Dessutom... Det är väl ändå samma drivrutinspaket man laddar ner för 6600 och 7800 på nvidias hemsida?

Visa signatur

Jag har kvar min gamla avatar som en påminnelse om att även jag har varit ung och dum. Idag är jag, tack och lov, bara dum.

Permalänk
Avstängd

Ja det är samma

Visa signatur

Jag är en vampyr, jag suger och spyr, låt mig komma in, jag vill bli din

Permalänk
Medlem

tack för snabba svar killar