Permalänk
Medlem

Mamma drar ut nätverkssladden?

Tjenare

Jag har fett tröttnat på att morsan tar rautern vad kan jag göra? alltså vad för lösning, pratat har jag testat funkar ej utan nu funderar jag på teknisk lösning? Hur kan jag få internet

Vi har rauter, modem trådlöst internet...

Är det något mer ni behöver veta fråga men kom gärna med lösning.

Visa signatur

[i]P4:an. Asus X series. p4 2.4 ghz, socket 478 FTW | 1024 ram, . ..Ge force 6200 128 mb 400 gig hdd.
[/i]
.:[Kringutrustning]:. .: A4 Tech X7 :. .: Ruber Membran :. .: Icemat :. .: crt X2 :. .: Qpad ct large black E=mc2

Permalänk
Medlem

köp en trådlös router? sen trådlöst till din dator.

elr dra i smyg först upp internet sladden till din dator och en switch där. sen ner igen till det vanliga stället

Permalänk
Avstängd

fattar inte nåt av ditt inlägg....

tar rOutern ?

du skriver att ni har trådlöst , använd det då....

Permalänk
Medlem

Hur när hon tar routern?

Visa signatur

[i]P4:an. Asus X series. p4 2.4 ghz, socket 478 FTW | 1024 ram, . ..Ge force 6200 128 mb 400 gig hdd.
[/i]
.:[Kringutrustning]:. .: A4 Tech X7 :. .: Ruber Membran :. .: Icemat :. .: crt X2 :. .: Qpad ct large black E=mc2

Permalänk
Medlem

Ta ett snack med din morsa istället, hon har kanske en anledning till att ta routern?

Permalänk
Medlem

det här låter mer som ett fall för bris än för sweclockers

Visa signatur

Macbook pro 13" :)

Permalänk
Medlem

Hon tar antagligen routern eftersom hon inte tycker han skall sitta framför
datorn hela dagarna, utan göra läxor och gå ut i friska luften.

Klok morsa.

Permalänk

Re: Mamma drar ut nätverkssladden?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av AbjorNer
Tjenare

Jag har fett tröttnat på att morsan tar rautern vad kan jag göra? alltså vad för lösning, pratat har jag testat funkar ej utan nu funderar jag på teknisk lösning? Hur kan jag få internet

som sumimoto säger så tar hon ju garanterat rautern av en anledning och förhoppningsvis inte bara för att jävlas.

om nu fallet är så, så föreslår jag att du gör upp en deal. dvs du erbjuder dig att diska, laga mat eller whatever så länge hon håller sina klåfingriga tassar borta från rautern. låter bra?

Visa signatur

ASUS 8800GTS 640mb || Intel e6320 1,86Ghz @ 3,2Ghz|| Scythe Infinity || 4gb OCZ Platinum 800mhz || PSU - Hiper R 580W || Antec P182 || P5B-Deluxe || SuperPi 1MB - 14,8s || 3dMark06 -10761p

//CruZadeR

Permalänk
Medlem

du skall inte vara här och gnälla utan tacka vår skapare att du har en klok mor

Permalänk
Medlem

Vad du kan göra? Inte ett skit förutom att flytta hemmifrån, skaffa dig ett jobb och betala för internet själv (och allt annat).

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

håller med dom andra.. klok morsa..
gör nåt mer vettigt. .plugga å lär dig istället
eller iaf försök !!

eller som kryll2 skrev, skaffa jobb/lägenhet och betala själv

Permalänk
Medlem

Re: Re: Mamma drar ut nätverkssladden?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av GeneralCrusader
som sumimoto säger så tar hon ju garanterat rautern av en anledning och förhoppningsvis inte bara för att jävlas.

om nu fallet är så, så föreslår jag att du gör upp en deal. dvs du erbjuder dig att diska, laga mat eller whatever så länge hon håller sina klåfingriga tassar borta från rautern. låter bra?

Men hörrudu.. Det heter ju faktiskt Råuter. Det säger de på Telia-reklamen iallafall...

Permalänk
Medlem

Pinsamt att folk inte kan stava....

Permalänk
Medlem

Oh noes! snubben kan inte stava router! vem bryr sig?

Som folk sagt innan kör med trådlöst eller göm en sladd. Din relation till din morsa ska folk skita fullständigt i.

Visa signatur

MBP: 13" - M1
Stationär: Win11 - Ryzen 5900X - 128GB - GTX 4080
Server: Ubuntu - i5 4670k - 32GB - 4x5TB Raid-Z
Server: Rpi4 8GB, 1TB USB SSD

Permalänk
Medlem

Alltså störda?

Jag sköter läxor, lär mig något ni vet ingenting så snacka ej! jag gör sysslor hon ber mig jag sitter inte vid datorn hela dagarna som dom flesta ni gör .. det ändå jag vill ha svar på eh ett sätt men ni verkar vara retarded -.-

Visa signatur

[i]P4:an. Asus X series. p4 2.4 ghz, socket 478 FTW | 1024 ram, . ..Ge force 6200 128 mb 400 gig hdd.
[/i]
.:[Kringutrustning]:. .: A4 Tech X7 :. .: Ruber Membran :. .: Icemat :. .: crt X2 :. .: Qpad ct large black E=mc2

Permalänk
Medlem

tja, skaffa ett 3G kort då?

Edit: La till en retarderad länk
http://www.tre.se/templates/Broadband.aspx?id=27918

från 99kr/månaden

Visa signatur

Moderkort: Asus x570 Crosshair VIII extreme
Grafikkort: Aorus 3090 WB
Processor: Rysen 5950X
Minne: 128 GB G.Skill Trident Z Neo DDR4-3600 C16

Permalänk
Medlem

Du kan ju alltid skaffa dig 3g datakort och sätta i din dator så är du oberoende av om din mor tycker det är kul att dra ut sladden.

EDIT: kite han visst före.

Permalänk

Vafan, tänk om morsan snor 3G-kortet då. Nej, här behöver du gömma en trådlös "raouter" i nåt bortglömt utrymme, köp helst en med POE så slipper du strömsladden...

Visa signatur

MIN DATA! P200MMX | 64MB | vet ej HDD | fett graffe | modekort: inbyggt | 600W agg | Grymma temps

Permalänk

Re: Re: Re: Mamma drar ut nätverkssladden?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dunde
Men hörrudu.. Det heter ju faktiskt Råuter. Det säger de på Telia-reklamen iallafall...

jag ursäktar mig enormt om det är så att min felstavning har irriterat dig...

Visa signatur

ASUS 8800GTS 640mb || Intel e6320 1,86Ghz @ 3,2Ghz|| Scythe Infinity || 4gb OCZ Platinum 800mhz || PSU - Hiper R 580W || Antec P182 || P5B-Deluxe || SuperPi 1MB - 14,8s || 3dMark06 -10761p

//CruZadeR

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AbjorNer
Alltså störda?

Jag sköter läxor, lär mig något ni vet ingenting så snacka ej! jag gör sysslor hon ber mig jag sitter inte vid datorn hela dagarna som dom flesta ni gör .. det ändå jag vill ha svar på eh ett sätt men ni verkar vara retarded -.-

Hur vet vi det? har ju bara dina ord på det och när man är i vad jag tror din låga ålder (<15 år?) så är sanningen inte ens starka sida när man vill vinna någon fördel så nä ut i solen med dig nu när sommartiden har börjat och sitt inte inne o spela WoW hela dagarna (och nätterna

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd låst*

Gör som din mamma säger istället.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||