Externt ljudkort motsvarande Audiphile 2496?

Permalänk
Medlem

Externt ljudkort motsvarande Audiphile 2496?

Har idag ett Audiophile 2496-ljudkort, som jag är oerhört nöjd med, men nu när jag kör SLi på den stationära plockar det upp en hel del störningar från det nedre grafikkortet, och dessutom skullejag vilja ha ett musikerkort/HiFi-kort till laptopen också.

Frågan är alltså - vilka externa modeller på antingen USB eller Firewire skulle ge mig samma goda ASIO-egenskaper som mitt interna 2496, lika fina DAC:ar och stabila drivers?

Visa signatur

Workstation: i7 2600k | P8Z68-V Pro | 16 Gb RAM | MSI Radeon 390 | NEC PA241W
Portabelt: Surface Pro 3 | Samsung Galaxy S6 Edge
Fotoväska: Nikon D800E | Nikkor AF-S 24-70/2,8 G ED | Nikkor AF-S 85+50/1,8 G

Permalänk

Audiophile USB och Audiophile Firewire är M-Audio's externa motsvarigheter till Audiophile 2496.

Visa signatur

Klicka här

Permalänk
Medlem

Tack för ett snabbt och rakt svar
Vet du om hårdvaran densamma i både USB och Firewire-varianterna, eller om något mer skiljer sig?

Visa signatur

Workstation: i7 2600k | P8Z68-V Pro | 16 Gb RAM | MSI Radeon 390 | NEC PA241W
Portabelt: Surface Pro 3 | Samsung Galaxy S6 Edge
Fotoväska: Nikon D800E | Nikkor AF-S 24-70/2,8 G ED | Nikkor AF-S 85+50/1,8 G

Permalänk
Medlem

En annan fråga, var köper man detta ljudkort? Verkar inte finnas att få tag på längre.

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NAD
En annan fråga, var köper man detta ljudkort? Verkar inte finnas att få tag på längre.

Kortet går att finna på Musikbörsen, Inet, Dustin Home mfl.

Visa signatur

Klicka här

Permalänk
Medlem

Annars verkar Edirol UA-1EX vara ett bra alternativ.

Permalänk
Medlem

Kolla in dig på RME ljudkort. Oftast kan man kan hitta billiga begagnade kort på Vendolin. De har i mitt tyckte marknadens bästa drivrutiner till sina produkter.

Visa signatur

Mac, Fender och synthar...