Permalänk
Medlem

Fjärrkontroll till PC

Letar efter en fjärrkontroll som kan styra t.ex. VLC och Winamp. Har kollat på dessa;
* ATI Remote Wonder
* Logitech UltraX Media Remote
* och så hittade jag en på Clas Ohlson.

Det är alltså inte en universalfjärrkontroll jag letar efter, utan en till datorn. Utbudet verkar inte vara speciellt stort. Det är WinXP som ska styras, så Microsofts fjärr till MCE faller bort.

Någon som har erfarenhet av ovanstående? Du får gärna rekommendera andra produkter också.

Permalänk
Medlem

Om du t ex har en k750 så kan ju en Bluetooth-adapter kanske vara något? De finns från ca 150 kr och då kan du styra en del applikationer. T ex Winamp.

Permalänk
Medlem

Tyvärr, har bara en lite äldre mobil.

Permalänk
Medlem

jag skulle gärna vilja veta om jag köper en bluetooth adapter till datorn kan jag använda min sony ericsson k608i som fjärrkontroll?

Permalänk
Medlem

Köpte du någon fjärrkontroll? Vilken blev det?

Jag köpte nyss en Logitech UltraX Media Remote. Jag är besviken. Jag köpte den för att kunna spola bakåt/stega bakåt i filmer, men det går inte varken med programmet, MediaLife, som följde med eller andra spelare (Media Player Classic, Windows Media Player).

Kan inte heller hitta UltraX Media Remote på Logitechs hemsida för att se om det finns nyare drivrutiner eller något som kan hjälpa...

Visa signatur

» MacBook Pro 15", 2.3 GHz, 8GB DDR3, 512GB SSD, 750GB HDD, Radeon HD 6750M
» Dell UltraSharp U2410
» Intel Core i5 2.66Ghz, 8GB DDR3, 7.8TB, FreeBSD 8.0

Permalänk
Medlem

Det blev inte av att jag köpte någon. Tyckte utbudet var för dåligt.

Har du testat VLC som mediaspelare?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av krapnek
Det blev inte av att jag köpte någon. Tyckte utbudet var för dåligt.

Har du testat VLC som mediaspelare?

Jepp, jag har testat VLC också. Där fungerade den inte alls.

Visa signatur

» MacBook Pro 15", 2.3 GHz, 8GB DDR3, 512GB SSD, 750GB HDD, Radeon HD 6750M
» Dell UltraSharp U2410
» Intel Core i5 2.66Ghz, 8GB DDR3, 7.8TB, FreeBSD 8.0

Permalänk
Medlem

Ajdå. Då får jag i varje fall tacka dig för att jag inte behöver testa själv och bli besviken.

Permalänk
Medlem

Om jag använder MediaPortal <http://www.team-mediaportal.com/> (efter att han valt "User general device HID" under Remote i inställningarna) för att spela upp kan jag spola fram och bakåt.

Visa signatur

» MacBook Pro 15", 2.3 GHz, 8GB DDR3, 512GB SSD, 750GB HDD, Radeon HD 6750M
» Dell UltraSharp U2410
» Intel Core i5 2.66Ghz, 8GB DDR3, 7.8TB, FreeBSD 8.0

Permalänk
Medlem

jag har nån asus variant till fjärrkontroll. Funkar bra i powercinema. Alla önskvärda funktioner fungerar utom att spola tillbaka! (spola framåt går) någon som stött på samma problem?

Finns det nåt program man kan använda för att programmera fjärrkontrollen till att styra ex. funktioner i windows?

Permalänk
Medlem

creative har fjärrkontroller man kan köpa. fick med en till mitt ljudkort. Den funkade hyfsat till wmp. dock inte till media player classic. har inte prövat vlc.

Visa signatur

\\Intel P4 2.8GHz HT Northwood + Zalman 7700-CU\\1536MB PC3200\\Seagate Barracuda 80GB + Samsung Spinpoint 250GB SATAII\\Leadtek 6800 128mb 16/6 1.4V 415/855\\ASRock P4VT8+\\Iso 500W\\NEC ND-3500A\\

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dentarg
Köpte du någon fjärrkontroll? Vilken blev det?

Jag köpte nyss en Logitech UltraX Media Remote. Jag är besviken. Jag köpte den för att kunna spola bakåt/stega bakåt i filmer, men det går inte varken med programmet, MediaLife, som följde med eller andra spelare (Media Player Classic, Windows Media Player).

Kan inte heller hitta UltraX Media Remote på Logitechs hemsida för att se om det finns nyare drivrutiner eller något som kan hjälpa...

Jag har en Logitech S510 med fjärrkontroll, och den fungerar "ibland" med winamp etc. Däremot fungerar motsvarande knappar på tangentbordet alltid, jag vet inte riktigt varför?
Till min gamla K6a byggde jag en egen IRmottagare och tankade ner winlirc (och lirc till linux) +drivrutin för PS2fjärrisen, det funkade klockrent.

http://winlirc.sourceforge.net/

Visa signatur

ASUS N550-JK 4k skärm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oloff
jag har nån asus variant till fjärrkontroll. Funkar bra i powercinema. Alla önskvärda funktioner fungerar utom att spola tillbaka! (spola framåt går) någon som stött på samma problem?

Finns det nåt program man kan använda för att programmera fjärrkontrollen till att styra ex. funktioner i windows?

Program för att styra funktioner i Windows vet jag inte... men jag har hittat ännu en HTPC-mjukvara som det fungerar att spola i (fram och bakåt). Jag tycker den fungerar bättre än MediaPortal i fullskärmsläge. Den heter TVedia,
http://www.8dim.com/products/

Citat:

Ursprungligen inskrivet av LaZe
creative har fjärrkontroller man kan köpa. fick med en till mitt ljudkort. Den funkade hyfsat till wmp. dock inte till media player classic. har inte prövat vlc.

Fungerar det att spola framåt och bakåt i något av dessa program?

Visa signatur

» MacBook Pro 15", 2.3 GHz, 8GB DDR3, 512GB SSD, 750GB HDD, Radeon HD 6750M
» Dell UltraSharp U2410
» Intel Core i5 2.66Ghz, 8GB DDR3, 7.8TB, FreeBSD 8.0