Permalänk

Bärbar på flyget?

Ska på en weekend till Amsterdam och undrar
om någon vet om man får använda bärbar på flyget.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

va trevligt du ska till amsterdam. flight sk1555/6 ? :D:P...

aa man får använda laptops på flyget... bara man inte har ngn mottagare/sändare på.. likadant med mobiltelefoner

juli06 satt jag bredvid två datorsnillen som programmerade med dell laptops. och det klagade fan ingen på

Permalänk
Medlem

Det ska gå bra. När planet väl har lyft så är det bara att knäppa på. (funkar på SAS iaf)

Visa signatur

Är du en arrogant översittare som vet lite bättre än alla andra? Välkommen till Akademiska ämnen, arbetsliv och samhällsdebatt
☺☻☺☻☻☺☻☺
Republikanska föreningen

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

jaja.. om inte villkoren lr ngn annan säger nåt så funkar det bra :):)
knäpp inte på nåt förrän dom säger att du kan ta av dig bältet..

btw, semester elle träffa ngn söt tjej;) ??

Permalänk
Medlem

Inga problem med något flygbolag som jag någonsin flygit med. Enda som är viktigt är att du stänger an wlan och blåtand. Sen är det bara att tuta o köra.

Permalänk
Medlem

Ha igång allt, WLAN, bluetooth, mobil etc hela tiden...

Vissa köper triss, jag får mina kicks från annat håll

Permalänk
Medlem

Nu lär inte planet crasha om du har wlan aktiverat under flyget. Däremot mycket möjligt under take-off och landing.

Grejen är att både wlan och blåtand ger ifrån sig rf störningar vilket med otur kan blockera kanalerna som planet kommunicerar med flygledarna och därför missa viktig data.

På längre flygningar så brukar de erbjuda internet access om man flyger business class. Tror dock inte det finns till Amsterdam.

Ska själv till Amsterdam i augusti så glöm inte att tipsa om du hittar några guldkorn!

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

men va trevligt.. vad ska ni alla göra i nederländerna:D:D

aja e det sas ni flyger med ?? trevlift folk ombord måste ja säga:)
och nepp inget internet om man bara ska till amsterdam, så vitt jag vet iaf

hm augusti och nederländerna :/:/:/....<3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zazor
Nu lär inte planet crasha om du har wlan aktiverat under flyget. Däremot mycket möjligt under take-off och landing.

Grejen är att både wlan och blåtand ger ifrån sig rf störningar vilket med otur kan blockera kanalerna som planet kommunicerar med flygledarna och därför missa viktig data.

På längre flygningar så brukar de erbjuda internet access om man flyger business class. Tror dock inte det finns till Amsterdam.

Ska själv till Amsterdam i augusti så glöm inte att tipsa om du hittar några guldkorn!

Nja inte helt sant det stör inte (ut) radion utan navigeringsfunktionen.

Självklart så får man ha igång all elektronik som inte innehåller sändare eller mottagare dock ej under start och landning.

(flyger 2gr i veckan med laptop)