Söker ett bra rymdspel!!

Permalänk
Medlem

Söker ett bra rymdspel!!

Tjena
Vet någon ett spel bra rymdspel där man har varsin planet eller liknande och ska bygga upp en bra infrastruktur, försvar m.m. och sen ska man ut i rymden för att erövra och plundra.
Spelet ska vara ett 3d baserat helst med multiplayer stöd?

Är tacksam för alla slags svar. (fast svaren ska vara gällande min fråga och inget annat)

Permalänk

Är inte EVE: Online typ det?
Kan dock vara helt ute och cykla...har inte spelat det själv, bara hört en polare prata om det p:-P

Visa signatur

Asus Sabertooth | i7 950 @ stock | Corsair H70 Schythe GT 1450 RPM PnP | XFX 6970 CrossfireX | 6 GB Corsair DDR3 @ 1600MHz | Corsair Force 120GB | 1TB Samsung Spinpoint F3 | 1 TB Lacie extern | Corsair HX 850W | Win 7 64-bit | Cooler Master HAF X |

Vill du vara säker på att få svar? Använd "citera"-knappen!

Permalänk
Hedersmedlem

Jag rekommenderar visserligen EVE så ofta jag kan, men det här ser inte ut att vara rätt läge. Det låter som att du vill ha något i stil med C&C i rymden?

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

jag hade tänkt mig något liknande www.ogame.se, fast i 3d värld där man kan ha full kontroll vid attacker och liknande

Permalänk

Jag kan starkt rekomendera Freelancer!
Mycket bra spel.

Du börjar med nåt dåligt skepp och sen får du köra uppdrag, send kan du köpa nya skepp, vapen, missiler och sköldar. Mycket bra spelupplevels, enkla kontroller och enkelt att förstå.

Permalänk
Medlem

Freelancer är ju självklart
Dock lite trist grafik, men spelet har ju några år på nacken. Men ändå fantastiskt rymdlir!

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk
Medlem

tack för svaren
Men jag hade tänkt mig något lite mer rts aktigt, något i stil med Star trek andromeda (har för mig att det heter andromeda i alla fall) fast bättre och roligare

Men hur som helst tack för svaren i alla fall

Permalänk

Kanske inte är exakt det du söker, men "Masters of orion" spel är helt överlägsna när det gäller rymd strategi.

Dom är lite som Civ spelen fast rymdbaserat, man koloniserar planeter, forskar fram teknologi och krigar/leke diplomat med olika mer eller mindre fredliga raser.

Visa signatur

The enemy of my enemy is still my enemy.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BattleAngel
Kanske inte är exakt det du söker, men "Masters of orion" spel är helt överlägsna när det gäller rymd strategi.

Dom är lite som Civ spelen fast rymdbaserat, man koloniserar planeter, forskar fram teknologi och krigar/leke diplomat med olika mer eller mindre fredliga raser.

Ja nu börjar det likna något, men jag ville liksom ha ett 3d spel, fast annars såg det ut precis som det jag sökte efter

Permalänk
Medlem

Då ska du inte testa EVE iaf, nåt av det segaste MMORPG spelen som finns ute.

Du tänkte på Star Trek Armada, om du inte visste så finns en 2:a också
Annars så är Homeworld 2 väldigt bra rymd RTS. Äkta 3D där. Sen så finns massa mods till Homeworld2 med star trek eller Star Wars skepp/baser.

Freelancer är inget o ha, gammalt spel som kräver intelligensen som en 6åring. Ingen variation.

Du kan också testa Darkstar One, liknande stil som Freelancer, fast med 10 gånger bättre grafik och mer utmanande än bara klicka på samma knapp om och om. Bättre story också.

Permalänk
Medlem

Genesis Rising The Universal Crusade

^^

Det ska vara grym grafic... sen annars fick det inte så bra betyg

http://www.gamespot.com/pc/strategy/genesisrising/review.html...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mindlles
Genesis Rising The Universal Crusade

^^

Det ska vara grym grafic... sen annars fick det inte så bra betyg

http://www.gamespot.com/pc/strategy/genesisrising/review.html...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av HasseAro
Då ska du inte testa EVE iaf, nåt av det segaste MMORPG spelen som finns ute.

Du tänkte på Star Trek Armada, om du inte visste så finns en 2:a också
Annars så är Homeworld 2 väldigt bra rymd RTS. Äkta 3D där. Sen så finns massa mods till Homeworld2 med star trek eller Star Wars skepp/baser.

Freelancer är inget o ha, gammalt spel som kräver intelligensen som en 6åring. Ingen variation.

Du kan också testa Darkstar One, liknande stil som Freelancer, fast med 10 gånger bättre grafik och mer utmanande än bara klicka på samma knapp om och om. Bättre story också.

Tack för dom bra förslagen. Ska nu försöka få hem några demon eller liknande så jag kan testa dom

Permalänk
Medlem

Varför nämner inget spelet X2-The Threat? Det slår ju alla ovan tipsade

http://www.egosoft.com/games/x2/info_en.php

Visa signatur

http://wurmonline.com - Live your life like you want it.

Permalänk
Medlem

X2- The threat är mer av ekonomispel än spacebattle-RTS =P

Permalänk

Galactic Civilizations 2 kanske? http://www.galciv2.com/

Permalänk
Medlem

Homeworld?

Visa signatur

MacBook Pro 13,3" C2D 2,26Ghz 2GB 1066Mhz RAM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robfox
Varför nämner inget spelet X2-The Threat? Det slår ju alla ovan tipsade

http://www.egosoft.com/games/x2/info_en.php

Varför inte ta steget upp och nämna X3?

Visa signatur

Pang, pang!

2xMP2600+, K7D Master -L, 1 GB DDR, Radeon 9700 Pro, Adaptec 29160N, Samsung 172T

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Diceman3k
Galactic Civilizations 2 kanske? http://www.galciv2.com/

Här har du ett bra spel. Finns en expansion till det också. Dock är det, som Master of Orion, lite av ett Civ i rymden.

Annars, som nämnts tidigare, är Homeworld 1, Homeworld: Cataclysm och Homeworld 2 riktigt bra spel. Spela dem gärna i ordning också, för att få rätsida på storyn (som är förbannat bra). De är faktiskt några av de få spel jag har köpt, vilket säger en del.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem

Jag gillar inte alls Homeworld som spel, men storyn och voice acting är grymt bra. Funderade ett tag på att spela igenom på absolut lättaste svårighetsgraden

Visa signatur

OSIRIS GUITAR - youtube-kanal om elgitarrer, mixning och teknik i hemmastudio

Permalänk
Medlem

Oj oj, vad det kommer många bra förslag.
Men nu är ju problemet att jag måste testa alla dom (hmm kommer nog att ta ett tag.... )

Permalänk
Medlem

Imperium Galactica

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

Eftersom jag fatta tycke för Homeworld 2 så undrar jag om det finns något liknande spel som nyare med bättre grafik osv

Permalänk

empire at war?

Permalänk

Fragile allegiance.

3d kan du glömma, tillverkat -96

Visa signatur

Elektriska komponenter placerade i en stållåda.

Permalänk
Medlem

Någon som känner till något grymt rymdspel, inte EVE men online tack. Ej 3d, typ 2d spel som du ser ovan från, måste ha något sorts trade system, möjligen olika factions, NPC banditer och sånt.

Vet jag spelade en sånt spel för mycket längesedan, fanns allt men glömt bort namnet(bästa skeppen man kunde ha var helvita och hade samma namn som ett kylskåpsmärke lol).
Säkert närmare 8-10år sen jag spelade detta och had olika klaner, kunde ha flera skepp på sin planet, kommer ihåg att NPC banditerna hade röda skepp lite som olika insekts formade. Ifall man sköt ner någon kunde man plocka upp deras cargo, kunde åka runt hota mindre skepp ifall man var stark så man fick betalt.

Någon hjälp mig lol.

(edit) Vette fanken ifall inte "Dark Space" var uppföljaren till spelet jag nämnt ovan, "Dark Space" är 3d och inte vad jag söker efter.

Permalänk
Avstängd

StarCommand eller Star Commander.. låter som den spelet, fast en fiende såg ut som jultomtar

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

jag söker också ett vettigt 4x rymdspel, jag tyckte faktiskt Galactiv civilization va på gränsen till lite för knepigt.. finns det några fler? ett av mina absoluta favorit spel nånsin i den genren är "Ascendancy" som jag har spelat sönder sen -98

Logic factory har skrivit att dom jobbar på Ascendancy 2 man kan ju hoppas iaf

Visa signatur

anderssonm.se
samstudios.se

- Låt pajkastningen börja!

Permalänk
Medlem

Jag tycker beyond the redline verkar bli svin roligt. Grafiken är riktigt fin och alla ljud är tagna direkt ur serien (battlestar galactica) vilket spelet baseras på. Finns ett demo ute och hela spelet kommer att bli gratis. Är dock osäker på hurvida de fortfarande arbetar på det.

EDIT: Det trådskaparen beskriver låter precis som spelet sword of the stars. Testa det.

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.