Absolut bästa datorn för max 6500?

Permalänk
Avstängd

Absolut bästa datorn för max 6500?

Hej. Jag letar efter den ABSOLUT bästa bärbara datorn man kan få tag på för max 6500 lappar.

Någon som har itps? Svenska affärer/sidor såkalrt

Permalänk
Medlem

Re: Absolut bästa datorn för max 6500?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ShiSha_
Hej. Jag letar efter den ABSOLUT bästa bärbara datorn man kan få tag på för max 6500 lappar.

Någon som har itps? Svenska affärer/sidor såkalrt

Sök på prisjakt efter dom kraven du har, eller kolla begagnat.

Permalänk

ska du ha en bra dator för 6500, det får du knappast för en ny. då får du leta efter beganat.

kolla på tradera lr blocket.. där kan du hitta bra kap för din budget.

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk
Avstängd

Är det här bra för 3500kr? (begagnat)

Medion MD40100 Intel Pentium 4 2,8 GHz - Millioner Färger - 4x USB 2.0 - Nätvärkskort W-LAN - integrierte WLAN Karte Wireless - Orginal Windows XP Home 60GB HDD Ultra ATA - 512 MB DDR-RAM - 15" TFT Aktiv Matrix Färgdisplay - DVD+CD RW-Combo - GeForce FX5300 go 64 MB Grafikkort.

Eller ska jag köra på (ny) :

http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010101726

Eller finns det någon bättre dator än den jag visa på dustinhome, för pengarna? Ny alltså, men någon annan affär?

Permalänk
Medlem

Vad..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ShiSha_
Är det här bra för 3500kr? (begagnat)

Medion MD40100 Intel Pentium 4 2,8 GHz - Millioner Färger - 4x USB 2.0 - Nätvärkskort W-LAN - integrierte WLAN Karte Wireless - Orginal Windows XP Home 60GB HDD Ultra ATA - 512 MB DDR-RAM - 15" TFT Aktiv Matrix Färgdisplay - DVD+CD RW-Combo - GeForce FX5300 go 64 MB Grafikkort.

Eller ska jag köra på (ny) :

http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010101726

Eller finns det någon bättre dator än den jag visa på dustinhome, för pengarna? Ny alltså, men någon annan affär?

Vad har du tänkt dig mera specifikt att använda datorn till ?

Mvh

Team_AMD

Permalänk
Avstängd

Programmera, Film, Plugg och som tyngst spel som CS.

Inget stort altså, vill bara ha en skön dator nu när plugget börjar..

Permalänk

Acer = Skit !

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Motorola1925
Acer = Skit !

Utveckla?

Permalänk

har haft 2 acer datorer dom krånglar alltid.
höga fläktar + kvaliten på hårdvaran är inte bästa...
typ som om att gämföra en ipod mot united.
kvalite mässigt.

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk
Avstängd

OK, Är Packard bell ett bättre märke? Om det är, varför?

Permalänk

lol,, packard bell samma sak där..
Det är därför dom är så billiga för det är totalt skit datorer med skit komponenter och skit kvalite.

Ska du ha något bra som ska hålla i några år.
så ska du satsa på ibm thinkpad, toshiba, dell , asus!
compaq e hyfssat ok, finns billiga på dustinhome.se

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk
Avstängd

Ser inte ut att finnas datorer som kostar under 7000 som är bra.. De flesta har 256 ram och enkärnig prolle =/

Alltså, för plugg och programmering, är den här verkligen dålig? På villket sätt krånglar acer?

Permalänk

aha, då kan det funka, men inte till dom senaste spelen iaf.
ska du ha den till studier så kan du köpa den..

skulle iaf inte rek acer.

fortfarande skit komponenter

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk
Avstängd

Är C2D prollen dålig eller hur menar du? De har väl köpt en mä ngd från Intel och placerat de i deras datorer, så hur kan de va skit? Eller har jag missat nåt..

För C2D är bättre än Celeron och sånna där processorer?

Permalänk
Medlem

Nån som kan förklara det här med Acer och all kritik mot dem. Funderar på en Acer 5112 WLMi.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

tja enl många känns dom plastiga osv, dessutom har dom
inte i närheten av lika bra batteritid som t.ex hp och ibm har

sen får ni gärna lägga till och redigera

Permalänk
Medlem

Av kritiken mot Acer så är väl 35% sådant som faller under bebgreppet masspsykos.

Går det att leva med lite plastighet och seg support, så går det också att spara många tusenlappar om man köper en Acer.

Äger en Acer och gillar den skarpt. (mm så länge den håller iaf)

Permalänk
Medlem

Ja.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av hegamon
Av kritiken mot Acer så är väl 35% sådant som faller under bebgreppet masspsykos.

Går det att leva med lite plastighet och seg support, så går det också att spara många tusenlappar om man köper en Acer.

Äger en Acer och gillar den skarpt. (mm så länge den håller iaf)

Jag jag kan nog hålla med dig här. Jag är stark motståndare till Acer egentligen men precis som du säger, kan man leva med en dator som är och känns otroligt plastig och lite som en leksak och en sämre (enligt mig icke befintlig) support så är den säkert prisvärd.

Permalänk
Avstängd

Ok, provar från ett nytt håll.

Skit i chassit, jag menar komponenterna I datorn.

Processor, disken, minnen, är de bra eller är de också skit?

Det är det jag bryr mig om. Jag kommer inte slita på datorn, kommer inte ta med den på LAN eller något. Kommer sitta i skolskåpet och tas ut 3 timmar om veckan, men när jag väl kör något tungt vill jag veta om komponenterna stödjer det.. Så är komponenterna, som kommer med Acern, bra eller anus?

Permalänk
Avstängd

har sagt det förr, säger det igen. Kolla Blocket.se, där får du bäst valuta för dina 6500kr. (en 3mån dator, är ju som ny).

Visa signatur

|| Inspiron 9400 | T7200 2.0ghz (4mb L2-cache) | 2 x 1024mb (667mhz) | 80gb (7200rpm) | True life wxga+ | go7900gs @(600/1400) | 3dmark05: 8932 ||
|| k800i Allure Brown + HBH-DS970 (BluetoothT 2.0, auto volymjustering, DSP (Digital Signal Processing), frekvensväxling) ||

Permalänk
Avstängd

Om man vill ha ny? Studentrabatt :P, plus annat ska handlas där.. för över 35k

Permalänk

IBM + 60% studenrabatt!
Vet dock inte vilka modeller det gäller.

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Medlem

Ja..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ShiSha_
Ok, provar från ett nytt håll.

Skit i chassit, jag menar komponenterna I datorn.

Processor, disken, minnen, är de bra eller är de också skit?

Det är det jag bryr mig om. Jag kommer inte slita på datorn, kommer inte ta med den på LAN eller något. Kommer sitta i skolskåpet och tas ut 3 timmar om veckan, men när jag väl kör något tungt vill jag veta om komponenterna stödjer det.. Så är komponenterna, som kommer med Acern, bra eller anus?

Ja i det stora hela så är det nog inget fel på komponenterna i en Acer. Jag har haft totalt tre stycken och hade oturen att få fel på alla tre (en gång mitt fel), jag fick superdålig hjälp av suporten och det är därför jag inte gillar Acer, men jag hade otur, det är jag säker på. Komponentmässigt så är det nog inget fel på Acer, dom är stora och det ger en viss säkerhet.

Mvh

Team_AMD

Permalänk
Avstängd

Tack, precis det svaret jag leta efter..

Permalänk
Medlem

Själv tycker jag att det är viktigare med ordentlig kvalitet framför lite snabbare processor, använder ändå inte en bärbar till att rendera filmer etc. Det iaf jag vill ha ut av en bärbar är bra batteritid, enkel att ta med sig och schyssta komponenter som håller i helst många år.

Visa signatur

"Den sötaste användaren på sweclockers.com är defenitivt "o3w1". Han blev medlem i December 2001 och har sedan dess skrivit mycket trevliga inlägg och gjort söta kommentarer." - 118100 Svarar på allt!