Permalänk
Medlem

Ny Bärbar Dator

Hej!
Behöver hjälp att välja bland alla bärbara datorer, jag har noll koll på bärbara!
Jag ska använda datorn främst till Spel (CS:Source/BF2), Internet, Film, musik så den bör klara av några timmars spelande med tanke på värmen som lär bli?
kostnad runt 10 000 - 13 000 bör man köpa till "allrisk-försäkringen" som tex DustinHome erbjuder?
Har alltid varit inne på att nästa dator ska ha en Core 2 Duo processor, men man kan alltid ändra sig.
vilket märke ska man välja? hur är Asus, Acer osv..? Hp / Fujitsu Siemens har väl en massa förinstallerade onödiga program som bara tar upp plats och prestanda?
Windows xp eller Windows Vista? hört att Vista inte funkar bra med vissa spel?
skriv gärna vad du har för dator och vad som är Positivt - Negativt.
Ange gärna flera olika alternativ nu och inte bara ett!
tack för hjälpen

Permalänk
Medlem

Re: Ny Bärbar Dator

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loojd
Hej!
Behöver hjälp att välja bland alla bärbara datorer, jag har noll koll på bärbara!
Jag ska använda datorn främst till Spel (CS:Source/BF2), Internet, Film, musik så den bör klara av några timmars spelande med tanke på värmen som lär bli?
kostnad runt 10 000 - 13 000 bör man köpa till "allrisk-försäkringen" som tex DustinHome erbjuder?
Har alltid varit inne på att nästa dator ska ha en Core 2 Duo processor, men man kan alltid ändra sig.
vilket märke ska man välja? hur är Asus, Acer osv..? Hp / Fujitsu Siemens har väl en massa förinstallerade onödiga program som bara tar upp plats och prestanda?
Windows xp eller Windows Vista? hört att Vista inte funkar bra med vissa spel?
skriv gärna vad du har för dator och vad som är Positivt - Negativt.
Ange gärna flera olika alternativ nu och inte bara ett!
tack för hjälpen

Börja med att läsa igenom trådarna du ser här på första sidan i "bärbar" forumet så ska du se att du fått svar på 99% av dina frågor. Vad du sedan ska välja är ganska subjektivt.

Permalänk
Medlem

Mmm, har läst.. och kommit fram till att det står imellan dessa valen.
http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010105763
http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010108384
http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010101582
hur står dom sig i spel? vilken är bästa valet?

Permalänk
Medlem

Skulle...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loojd
Mmm, har läst.. och kommit fram till att det står imellan dessa valen.
http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010105763
http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010108384
http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010101582
hur står dom sig i spel? vilken är bästa valet?

Jag skulle tagit 9420 eller den andra Hp:n, inte Sonyn.

Permalänk
Avstängd

om du vill kunna lira feta spel, skulle jag defenitivt ta en FS xi1546. 10745 kr på Dustin. (Ati x1800, core 2 duo, Crystal View skärm, osv................

Visa signatur

|| Inspiron 9400 | T7200 2.0ghz (4mb L2-cache) | 2 x 1024mb (667mhz) | 80gb (7200rpm) | True life wxga+ | go7900gs @(600/1400) | 3dmark05: 8932 ||
|| k800i Allure Brown + HBH-DS970 (BluetoothT 2.0, auto volymjustering, DSP (Digital Signal Processing), frekvensväxling) ||

Permalänk
Medlem

Satt och kollade lite på en Znote 6615WD med följande Konfiguration:

15.4" WSXGA skärm 1680x1050
Onlinerabat 6615 Power
nVidia® Geforce Go 7600 512MB
6 Cell batteri
Intel® PRO/Wireless 3945ABG 54Mbit
SAMSUNG DVD-RW DL Brännare
Tangentbord Znote 6x15W Grått SE
Miljöavgift
1 års garanti (6 mån på batteri)
2.0 GHz Intel® Core™2 Duo T7200
2048MB (2x1024) DDR2 667/PC5300 SODIMM, Zepto
100GB 7200omdr SATA Harddisk Hitachi®
Microsoft® Windows® Vista Home Premium - SE

Försäkring
Znote 3 års All-risk försäkring UTAN stöldskydd

Detta skulle kosta 16.278,38 kr

Denna bärbara måste ju hålla ett bra tag prestandamässigt? är det värt pengarna till skillnad mot dom andra datorerna som jag har tittat på?
eller klarar man sig på någon utav dom andra billigare varianterna, Vill ju att den nya bärbara ska hålla ett tag framöver! Sitter nu vid en stationär slö P4 som har gjort sitt.

(Spelar Source/BF2 och liknande spel, ser på film och sitter på internet.)

Permalänk
Medlem

Kanske..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loojd
Satt och kollade lite på en Znote 6615WD med följande Konfiguration:

15.4" WSXGA skärm 1680x1050
Onlinerabat 6615 Power
nVidia® Geforce Go 7600 512MB
6 Cell batteri
Intel® PRO/Wireless 3945ABG 54Mbit
SAMSUNG DVD-RW DL Brännare
Tangentbord Znote 6x15W Grått SE
Miljöavgift
1 års garanti (6 mån på batteri)
2.0 GHz Intel® Core™2 Duo T7200
2048MB (2x1024) DDR2 667/PC5300 SODIMM, Zepto
100GB 7200omdr SATA Harddisk Hitachi®
Microsoft® Windows® Vista Home Premium - SE

Försäkring
Znote 3 års All-risk försäkring UTAN stöldskydd

Detta skulle kosta 16.278,38 kr

Denna bärbara måste ju hålla ett bra tag prestandamässigt? är det värt pengarna till skillnad mot dom andra datorerna som jag har tittat på?
eller klarar man sig på någon utav dom andra billigare varianterna, Vill ju att den nya bärbara ska hålla ett tag framöver! Sitter nu vid en stationär slö P4 som har gjort sitt.

(Spelar Source/BF2 och liknande spel, ser på film och sitter på internet.)

Kanske om du är en hardcore spelare som vill spela allt på högsta upplösningarna med grafikkortet på 512 MB men är du en vanlig snubbe som mig som kanske då och då vill spela ett spel så tycker jag inte det är värt pengarna. Skulle köpa en 9420.

Permalänk
Medlem

Nu har jag letat på forumen till förbannelse men blir inte klokare av det, snarare mer förvirrad av alla olika bärbara det finns.
så nu frågar jag er som spelar SOURCE / BF2 / WOW och liknande på sin bärbara dator med hyffsade grafikinställningar dvs, det ska flyta på BRA!
vad har ni för dator? vill ha något prisvärt, spelar ingen roll vad det är för modell, är helt grön på bärbara vill bara ha en som klarar av spel/film RIKTIGT BRA!
lägger hellre ca: 11 000:- än 17 000:-, men det blev ganska mycket övertid förra månaden, så om det är riktigt bra och "håller mer än 1 år innan man måste byta igen" så är inget omöjligt!

Löningen närmar sig och jag vill beställa!

Är mycket tacksam för hjälpen!

Permalänk
Avstängd

9400 Inspiron™ (n04946)

14765,00 kr
Inklusive moms och frakt

Intel® Core™ 2 Duo-processor T5600 (1,83 GHz, 2 MB L2 cache, 667 MHz FSB)
Äkta Windows Vista™ Home Premium - svenska
Hämt- och returservice, endast 1 år
17-tums widescreen WXGA+ TrueLife™ (har samma spec som Vaios XBright, fast snabbare. endast 6ms. Nice shit)
2048 MB 533 MHz tvåkanaligt DDR2 SDRAM-minne (2 x 1024)
120 GB (5 400 v/min) SATA-hårddisk (eller byt till en 7200rpm)
Fast intern 8X DVD+/-RW-enhet med programvara
256MB NVIDIA® GeForce™Go 7900 GS

den här behöver du inte uppgradera efter 1 år. var så säker.
--------------------------------------------------------------------------------------

eller med 1gb ram

13402,50 kr
Inklusive moms och frakt

Intel® Core™ 2 Duo-processor T5600 (1,83 GHz, 2 MB L2 cache, 667 MHz FSB)
Äkta Windows Vista™ Home Premium - svenska
Hämt- och returservice, endast 1 år
17-tums widescreen WXGA+ TrueLife™
1024 MB 533 MHz tvåkanaligt DDR2 SDRAM-minne (2 x 512)
120 GB (5 400 v/min) SATA-hårddisk
Fast intern 8X DVD+/-RW-enhet med programvara
256MB NVIDIA® GeForce™Go 7900 GS

Visa signatur

|| Inspiron 9400 | T7200 2.0ghz (4mb L2-cache) | 2 x 1024mb (667mhz) | 80gb (7200rpm) | True life wxga+ | go7900gs @(600/1400) | 3dmark05: 8932 ||
|| k800i Allure Brown + HBH-DS970 (BluetoothT 2.0, auto volymjustering, DSP (Digital Signal Processing), frekvensväxling) ||

Permalänk
Medlem

..fast det känns som att C2D är the shit idag, även om skillnaden inte är enorm.

Zepton eller vaion ser mest attraktiva ut av de du tittat på enligt mig. Spelen du vill spela flyter på ett 7300GT på min stationära. Om 7600 Go är långsammare så är ju något fel

Visa signatur

Jag tänkte skriva något klyftigt här

Permalänk
Avstängd

??????????????

han frågar efter en laptop som han främst ska ha att spela på, som t ex BF2.
då har varken Zepto eller Vaio så mycket att säga till om mot en 9400.
dessutom är som sagt 9400 inte så jäkla dyr längre.

9400 har bättre hårdvara över lag, t om skärmen är bättre en Vaios.

(BF2 & Co. flyter inte på, på ett 7300)

edit. eller som jag skrev tidigare. xi1546. den är även billigare.

Visa signatur

|| Inspiron 9400 | T7200 2.0ghz (4mb L2-cache) | 2 x 1024mb (667mhz) | 80gb (7200rpm) | True life wxga+ | go7900gs @(600/1400) | 3dmark05: 8932 ||
|| k800i Allure Brown + HBH-DS970 (BluetoothT 2.0, auto volymjustering, DSP (Digital Signal Processing), frekvensväxling) ||

Permalänk
Medlem

Yep håller med KSMB, ska du ha en spel laptop idag så köper du åtminstone en 9400 eller en XPS, allt annat är oväsentligt. Nu är visserligen XPS:en dyrare men 9400:an är inte så farligt dyr och har då fasen mycket bättre prestanda än de andra datorerna som är uppräknade här.

Visa signatur

Desktop: Core I7 2600K @ 4Ghz, 8GB Corsair XMS3 DDR3 @ 1600 MHz, GTX 680.
TV-dator: Core I7 965 @ 3.6 Ghz, 6GB Corsair XMS3 DDR3 @ 1333 MHz, EVGA GTX 680.

Dell XPS M1730, X9000 @3.4 GHz, 4GB, 9800m GTX SLI, 320GB Raid 0 SATA, AGEIA PHYSX, 1920x1200 WUXGA Screen.

Permalänk
Medlem

Re: Ny Bärbar Dator

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loojd
... bör man köpa till "allrisk-försäkringen" som tex DustinHome erbjuder? ....

Nej verkligen inte, urusla villkor... Ta som exempel den på dustin:

En dator för 14000 kr får du betala 2199 kr för all-risk försäkringen för 3 år alltså en premie på 733 kr per år. Självrisk 1000 kr. Annars ganska okej villkor, täcker det mesta...

Ta sen ett exempel från ett vanligt försäkringsbolag, t.ex. Länsförsäkringar stockholm:

En allrisk försäkring där har en premie på 375 kr per år och iof en självrisk på 1500 kr (alltså 500 kr mer)... Skillnaden mellan dom två försäkringarna är att den via dustin bara försäkrar datorn och den via länsförsäkringar försäkrar iprincip allt du äger/lånar/hyr inklusive dator... Iof förutsätter det att du även har hemförsäkringen via dom, men de flesta försäkringsbolag har allrisken runt det. (sen skiftar det lite på hur, var och med vilka du bor osv men det som sagt runt 400 spänn)...

Försäkring som försäkrar allt och är hälften så dyr eller en som bara försäkrar datorn...

Så slutsatsen är ganska lätt, dustin-"försäkringen" är inte så bra...

Permalänk

Hejs.

Æven jag sitter och klurar på att køpa ny bærbar, och har blivit intresserad av Zepto 6615WD.

Har en gammal C810 Latitude nu, nærmast vedeldad i jæmførelse med de som det tipsas om i denna tråd.

Men, KSMB har ju puttat på ordentligt før Dell 9400, men jag skulle vara glad om du æven kunde lite mer dealjerat førklara varfør 9400:an skulle vara bættre æn 6615WD. Før mig som glad amatør så ær det ju inte så sjælvklart att ett 256 7900 grafik ær bættre æn ett 512 7600. Sen var det ju det dær med blanka skærmar igen, vilket jag tror jag skulle bli tokig på. Ær Truelife helblank eller nåt mitt emellan?

En sak till, jag ær ju i førsta hand ute efter en 15,4" skærm då en 17" blir allt før klumpig att slæpa runt på flyget m.m. Och ær det då Dell 6400 som ær det man ska satsa på och varfør jæmført med t ex. 6615WD?

MVH Tony

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loojd
Nu har jag letat på forumen till förbannelse men blir inte klokare av det, snarare mer förvirrad av alla olika bärbara det finns.
så nu frågar jag er som spelar SOURCE / BF2 / WOW och liknande på sin bärbara dator med hyffsade grafikinställningar dvs, det ska flyta på BRA!
vad har ni för dator? vill ha något prisvärt, spelar ingen roll vad det är för modell, är helt grön på bärbara vill bara ha en som klarar av spel/film RIKTIGT BRA!
lägger hellre ca: 11 000:- än 17 000:-, men det blev ganska mycket övertid förra månaden, så om det är riktigt bra och "håller mer än 1 år innan man måste byta igen" så är inget omöjligt!

Löningen närmar sig och jag vill beställa!

Är mycket tacksam för hjälpen!

Köp en nx9420.

Jag lirar wow med allt maxat och 2x kantutjämning
BF2 med allt maxat (flyter hur bra som helst)
F.E.A.R standardinställning men med max upplösning (flyter klockrent)
Guildwars allt maxat flyter klockrent...
Halflife 2 allt maxat flyter klockrent ..

Den datorn är såååå prisvärd och så slipper du Vista som tar ned kapacitetn i spel med hör och häpna runt 15% i wow (jo jag mätte fps mellan operativen då wow hackade med vista)

// ta dina övertidspengar till chips och öl istället!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AlbatroN
Köp en nx9420.

Jag lirar wow med allt maxat och 2x kantutjämning
BF2 med allt maxat (flyter hur bra som helst)
F.E.A.R standardinställning men med max upplösning (flyter klockrent)
Guildwars allt maxat flyter klockrent...
Halflife 2 allt maxat flyter klockrent ..

Den datorn är såååå prisvärd och så slipper du Vista som tar ned kapacitetn i spel med hör och häpna runt 15% i wow (jo jag mätte fps mellan operativen då wow hackade med vista)

// ta dina övertidspengar till chips och öl istället!

BF2 med allt på Max med ett x1600, Sure ! (och då menar du högsta upplösningen och grafiken på Max. vad har du för FPS, 80-100 med va.....eehhh. nää va). har haft ett liknande Ati-kort, gick fasiken inte och spela BF2 i den upplösningen med allt på max. (i sånna fall med 5 i FPS och med lagg). tror även inte HL2 flyter på perfekt med allt på Max och högsta upplösningen med ett x1600.

Visa signatur

|| Inspiron 9400 | T7200 2.0ghz (4mb L2-cache) | 2 x 1024mb (667mhz) | 80gb (7200rpm) | True life wxga+ | go7900gs @(600/1400) | 3dmark05: 8932 ||
|| k800i Allure Brown + HBH-DS970 (BluetoothT 2.0, auto volymjustering, DSP (Digital Signal Processing), frekvensväxling) ||

Permalänk
Medlem

KSMB, jag vet att du älskar nvidia och tror att du vet absolut allt om datorer och grafikkort.
Hl2 med ALLT maxat 1600X1050 i upplösning flyter helt problemfritt utan minsta lagg.

Jag sitter och lirar BF2 nu med 1280x960 vilket är max jag kan ha samt ALLT på hög (det högsta) och det ser skitbra ut och flyter helt laggfritt.

Så sluta snacka så jäkla mycket skit. Jag är så in i döden trött på dina sarkastiska besservisserinlägg.

Permalänk
Avstängd

1280 x 960 är en jäkla skillnad mot 1680 x 1050.

x1600 är ett bra medelklass kort, men du målar ju upp kortet som det klarar alla spel på Max (vilket är helt jäkla fel). sen om du tycker jag är nvidia torsk, jag visst fan är jag det. Nvidia gör bättre mobila kort.

Visa signatur

|| Inspiron 9400 | T7200 2.0ghz (4mb L2-cache) | 2 x 1024mb (667mhz) | 80gb (7200rpm) | True life wxga+ | go7900gs @(600/1400) | 3dmark05: 8932 ||
|| k800i Allure Brown + HBH-DS970 (BluetoothT 2.0, auto volymjustering, DSP (Digital Signal Processing), frekvensväxling) ||

Permalänk
Medlem

Re: Re: Ny Bärbar Dator

Citat:

Ursprungligen inskrivet av savje
Nej verkligen inte, urusla villkor... Ta som exempel den på dustin:

En dator för 14000 kr får du betala 2199 kr för all-risk försäkringen för 3 år alltså en premie på 733 kr per år. Självrisk 1000 kr. Annars ganska okej villkor, täcker det mesta...

Ta sen ett exempel från ett vanligt försäkringsbolag, t.ex. Länsförsäkringar stockholm:

En allrisk försäkring där har en premie på 375 kr per år och iof en självrisk på 1500 kr (alltså 500 kr mer)... Skillnaden mellan dom två försäkringarna är att den via dustin bara försäkrar datorn och den via länsförsäkringar försäkrar iprincip allt du äger/lånar/hyr inklusive dator... Iof förutsätter det att du även har hemförsäkringen via dom, men de flesta försäkringsbolag har allrisken runt det. (sen skiftar det lite på hur, var och med vilka du bor osv men det som sagt runt 400 spänn)...

Försäkring som försäkrar allt och är hälften så dyr eller en som bara försäkrar datorn...

Så slutsatsen är ganska lätt, dustin-"försäkringen" är inte så bra...

Tror vi har någon "Drulle-Försäkring" iomed att vi har 2 hemförsäkringar så fick vi den gratis sa mitt försäkringsbolag, Folksam.. sen vad det innebär har jag inte en aning om.. får kolla upp det..

Har en annan fundering, En bärbar måste ju bli sämmre fortare med åren än en stationär? jag menar tex all värme som den måste stå ut med, allt damm å bröte som lägger sig överallt..?? det är väl inte så enkelt att byta fläktar och "städa" som på en stationär?

Men om man kollar på 9400:an klarar man sig med 1GB minne eller ska man slänga in ett 2*1GB direkt? hur stor är skillnaden igentligen?
såg att det var 2*512 minnen, det finns väl inte plats för ett minne till sen va?
15 skärm i spel? känns lite litet? är van vid 17.
Spelar ingen roll om den är "släpbar" för min del, den kanske åker med i bilen nån gång men inte mer...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KSMB
1280 x 960 är en jäkla skillnad mot 1680 x 1050.

x1600 är ett bra medelklass kort, men du målar ju upp kortet som det klarar alla spel på Max (vilket är helt jäkla fel). sen om du tycker jag är nvidia torsk, jag visst fan är jag det. Nvidia gör bättre mobila kort.

Men sluta någon gång! Ska rätta mig då du så fint påpekade (helt rätt och riktigt) att min upplösning var för låg. Jag läste helt enkelt fel, jag menade att jag lirar BF2 i 1440x1050 vilket är den högsta upplösningen som det spelet går att ställa in på. Och ja, allt flyter perfekt...

Och nej, jag målar inte upp att kortet klarar alla spel...det var inte heller det som trådskrivaren ville ha heller. Jag bara visar på att kortet klarar en hel del av de vanliga spelen och att man inte behöver lägga 15 tusen på en bärbar om man vill spela.

Varsågod att kommentera på. Jag är nöjd nu iallafall.

Permalänk
Medlem

Tror inte en bärbar med x1600 presterar så mycket bättre än min bärbara med x700 och jag kan inte spela alla nya spel så bra. Oblivion t.ex ligger jag på cirka 25fps med 1280x800 och low på de mesta.

Men ska du ha en bärbar säger jag bara en sak och de är Thinkpad.

Har aldrig haft bättre bärbar än min laptop 2 i sign men jag gav bort den idag och tänkte att fujitsun är ju bättre.

När jag kom hem ikväll nu till min FSC så hade den inte alls "rätta känslan " i knapparna och jag saknade trackpointen.

Men Thinkpads är ju så otroligt dyra så jag skulle nog satsat på KSMBs förslag eftersom enligt egen uppfattning så är Dell näst efter IBM på att göra bra bärbara.

Visa signatur

Hette tidigare Ti 4400
Dator: DFI Lanparty 790FXB-M2RS │965 BE@3,7GHz│8GB OCZ SLI 800MHZ│500GB Samsung + 2st 1TB Samsung│7950│550W Cougar
IBM X31 1.7GHz|1GB| ATi Radeon 16mb| 8GB SSD|Thinkpad X200|2.4GHz|4GB|X4500MHD|320GB Thinkpad 600X|500Mhz|320MB ram|6GB

Permalänk
Medlem

Lite OT, men tänkte se vad jag ligger på i Oblivion. Hur checkar man vad man har för FPS?

Visa signatur

Fujitsu-Siemens Xi1546 - Core 2 Duo @ 1.83GHz, 1024MB DDR2 @ 533MHz, 120GB SATA, ATI Mobility Radeon X1800
Dell XPS M1730 - Core 2 Duo @ 2.50, 4096MB DDR2 @ 667MHz, 2 x 180GB HDD, 2 x nVidia 8800M GTX SLI

Permalänk
Medlem

Skall du släpa maskinen på flyget så kommer du säkerligen tycka att en 15,4" är för stor det med, när jag köpte min dator blev det helt enkelt: antingen kör man en 14" eller mindre eller en 17".

Visa signatur

"Den sötaste användaren på sweclockers.com är defenitivt "o3w1". Han blev medlem i December 2001 och har sedan dess skrivit mycket trevliga inlägg och gjort söta kommentarer." - 118100 Svarar på allt!

Permalänk

Tack før alla svar jag fick på min fråga.....

Eller inte, før ingen brydde sig tydligen...

Får se om någon orkar eller kan svara i morgon då

MVH Tony

Permalänk
Medlem

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av Ti 4400
[B]Tror inte en bärbar med x1600 presterar så mycket bättre än min bärbara med x700 och jag kan inte spela alla nya spel så bra. Oblivion t.ex ligger jag på cirka 25fps med 1280x800 och low på de mesta.

eeh? ett x1600 är mer än 60% bättre än ett x700....
http://www.hardwaresecrets.com/article/230/7

Permalänk
Medlem

Sedan spelar det ju ingen större roll om x1600 är det vassaste på marknaden. Spelen som skall spelas har ju några år på nacken.

Visa signatur

Jag tänkte skriva något klyftigt här

Permalänk
Medlem

Här har du en jämförelse mellan Mobilitykorten och inte som i din ett x700 mot x1600xt. Mitt x700 går även att köra klockat till 450/700
http://www.gpureview.com/show_cards.php?PHPSESSID=040ff8fbb35...

Visa signatur

Hette tidigare Ti 4400
Dator: DFI Lanparty 790FXB-M2RS │965 BE@3,7GHz│8GB OCZ SLI 800MHZ│500GB Samsung + 2st 1TB Samsung│7950│550W Cougar
IBM X31 1.7GHz|1GB| ATi Radeon 16mb| 8GB SSD|Thinkpad X200|2.4GHz|4GB|X4500MHD|320GB Thinkpad 600X|500Mhz|320MB ram|6GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ti 4400
Här har du en jämförelse mellan Mobilitykorten och inte som i din ett x700 mot x1600xt. Mitt x700 går även att köra klockat till 450/700
http://www.gpureview.com/show_cards.php?PHPSESSID=040ff8fbb35...

Kanonbra sida!

Och bara så alla vet.. nej jag hävdar defenitivt inte att ett x1600 är det bästa man kan ha. Inte heller att en nx 9420 är den bästa laptopen. Jag menar bara att det är en prisvärd maskin som klarar de mesta som som normalanvändaren vill få ut av sin dator.

Jag tycker att det är tråkigt att det nästan alltid slutar med pajkastning här på forumet "mitt är bättre än ditt bla bla bla"

*snyft*

Egentligen vill ju alla ha en laptop med t7200, x1800 och 300 gigs hd plus 4 gig ram...

Permalänk
Avstängd

off topic.
vet att jag kan va en riktig pain in the ass. (hade väll betong i sandlådan när jag var liten eller nått). skämt o sido, alla här vet säkert vid det här laget att jag är
totalt Nvidia-hjärntvättad.

topic.
till trådgubben.
nu borde du fått lite hum om vilken bärbara du ska köpa. good luck

Visa signatur

|| Inspiron 9400 | T7200 2.0ghz (4mb L2-cache) | 2 x 1024mb (667mhz) | 80gb (7200rpm) | True life wxga+ | go7900gs @(600/1400) | 3dmark05: 8932 ||
|| k800i Allure Brown + HBH-DS970 (BluetoothT 2.0, auto volymjustering, DSP (Digital Signal Processing), frekvensväxling) ||

Permalänk
Medlem

Hej!
Har läst denna tråd, FAQen, och en massa annat på nätet inkl ett pc-tidningstest.
Tyvärr har detta endast gjort mig MER förvirrad! ;-P
När man inte har så god koll på vad klockfrekvenser, grafikkorts-specifikationer och annat innebär i praktiken är detta en svårgenomtränglig djungel. Hoppas därför att ni kan ha tålamod med en fråga till....

Jag ska precis köpa en bärbar och vill också kunna spela, är ingen spelgalning men det känns fånigt att köpa en dator med tokkasst grafikkort när jag väl slår till. Men mest är det en surf- och jobbdator, faktiskt. Vill lägga ca 10000.

Det finns två hp-datorer i den här tråden som verkar rekommenderade. Jag kan dock inte helt se att den dyrare skulle vara bättre.... Den billigare har ju större skärm och är inte det grafikkortet bättre? Är det mer en speldator, och i gengäld får man mindre hårddisk och lite långsammare processor? (Och XP istället för Vista)

http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010105763
http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010108384

Och: skulle ni strunta i Vista om ni köpte nu?

Sen skulle jag egentligen vilja köpa nåt annat än HP, i en Håkan Lans-inspirerad bojkott....

/Lisa

Edit: En annan viktig bit är att jag reser en del så den bör vara okej att släpa med sig samt ha bra batteritid.