Permalänk
Medlem

Hej,'

en snabb fråga bara innan jag bestämmer mig för villken dator jag ska köpa, har tänkt köpa HP NX9420

men såg att dom hade SONY VAIO FE31M på rea på dustin home när när jag skulle beställa, är den bättre? Den kostar för övrigt bara 10000 nu.

Tyckte inte att den såg nå bättre ut men den kostar ju 15000 när den inte är på rea så nått måste ju vara bättre, eller? Är det kanske för att det är en Sony?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kimboo
Hej,'

en snabb fråga bara innan jag bestämmer mig för villken dator jag ska köpa, har tänkt köpa HP NX9420

men såg att dom hade SONY VAIO FE31M på rea på dustin home när när jag skulle beställa, är den bättre? Den kostar för övrigt bara 10000 nu.

Tyckte inte att den såg nå bättre ut men den kostar ju 15000 när den inte är på rea så nått måste ju vara bättre, eller? Är det kanske för att det är en Sony?

Som jag skrev tidigare, har en själv. Är rätt nöjd och för 10990:- tycker jag det är en riktigt bra deal. Eftersom jag släpar datorn till skolan varje dag var 17" helt ute ur diskussionen, 15.4" ligger enligt mig på gränsen för vad som kan kallas bärbart..

Visst finns det datorer med bättre grafikkort, men det verkar vara en trade off mot att man blir tvungen att ha en större skärm för att få ner priset; helt enkelt betalar man för portabilitet. Alternativet kunde kanske vara en Asus A8Js, men då går priset upp med 3000. F.ö. så funkar iallafall min perfekt till t.ex. WoW, max inställningar, så jag kan inte klaga över 7600:at..

Visa signatur

TimelineX 3820tg
iAudio M3/Meizu M6/Cowon D2/Grado SR80/Beyerdynamic DT150+DT250/Audio-Techica ATH-2
I've seen things you people wouldn't believe.. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched c-beams glitter in the dark near Tannhauser Gate. All those moments will be lost in time... like tears... in the rain. Time to die.