Ska modda mitt chassi på träslöjden hadde jag tänkt

Permalänk
Medlem

Ska modda mitt chassi på träslöjden hadde jag tänkt

Tja har nu tänkt ta med mig min sidopanel från chassit till träslöjden och sätta i plexi och köpa lite fläktar mm, jag har mätt ut att jag ska kapa ut 2cm 7mm ifrån baksidan, 3cm ifrån ovan sidan, 4cm ifrån fram, och 3cm från undersidan, och så ska plexit vara 40cm bred och 35cm högt och så har jag läst att i miditower ska plexit vara hälst 8mm tjock tror jag, jag ska fråga om träsläjds lärarn kan ficksa det efterssom plexi finns ju på träslöjd, chassit är ett http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=319664 jag vet att det inte är så bra men men, här är saker jag ska köpa till tre stycken sånna här att sätta runt http://gtek.se/index.php?mode=item&id=954&session=85983171dbf...
2 stycken sånna här http://gtek.se/index.php?mode=item&id=2385&session=85983171db... för att ha som utsug en i sidopanelen och en i bak.

en sånn här för att ha som insug i fram under hårddiskarna http://gtek.se/index.php?mode=item&id=2735&session=85983171db...

en sånn här för att styra dom 2 lysande fläktarna http://gtek.se/index.php?mode=item&id=1462&session=85983171db...

en sånn här för att ha utanpå plexit så går skruvarna igenom fläktgallret sen igenom plexit sen in i fläkten
http://gtek.se/index.php?mode=item&id=2468&session=85983171db...

ochså en http://gtek.se/index.php?mode=item&id=2391&session=85983171db... för att ha i chassit.

OBS en fråga om jag tar plexi skivan och borrar hål för en 80mm fläkt och sätter ett fläktgaller framför plexit sen innanför plexit fläkten så drar jag igenom skruvarna i den här ordningen fläktgaller plexi fläkt går det eller ska jag sätta dom på ett annat sätt.

Permalänk
Medlem

http://www.gtek.se/index.php?mode=item&id=2857&session=0ab3e4...
kanske en sån också
annars finns det ju på slöjd detaljer

Permalänk
Medlem

den var lite dyr och så står det att den är på 35 db lite högt för mig.

Permalänk
Medlem

19-35 db ja.. du behöver ju inte maxa den

Visa signatur

Dator: Q9550 | TWIN2X8500C5DF 4096MB | Asus P5Q Deluxe | HIS Radeon HD4870X2

Kamera: Nikon D80 | Nikkor AF 85/1.8 D | Tamron AF 17-50mm f2,8

Permalänk
Medlem

jag tror inte jag ska ta en sånn, men finns det nått annat jag behöver för moddningen.

Permalänk
Medlem

Det viktigaste, fantasi!

Visa signatur

AMD 8320, Radeon 7950 etc... | Trächassi :) |

Permalänk

Bra verktyg, tålamod, tid och ett öga för detaljer. Det kommer man långt med

Permalänk
Medlem

har nu editat allt vill gärna ha nya svar och kommentarer, på träslöjden ska jag ta med mig mobil och ta kort på saker som jag gör.

Permalänk
Medlem

snälla ta med en digitalkamera... om du inte har en bra mobilkamera ofc
det är bara tråkigt o jobbigt med dåliga bilder

Permalänk
Medlem

Dubbel Post

Permalänk
Medlem

Du behöver knappast 8mm plexi för ett fönster, det är redigt tjock samt svindyrt.
Det räcker gott och väl med 4mm

Visa signatur

"Get your facts first, and then you can distort them as much as you please." - Mark Twain
På internet kommunicerar vi huvudsakligen i textform, så skriver du som en idiot kommer du således att uppfattas som en idiot.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Qwarkman
Du behöver knappast 8mm plexi för ett fönster, det är redigt tjock samt svindyrt.
Det räcker gott och väl med 4mm

ok men behöver jag nått annat.

EDIT:

jag undrar hur jag ska placera fläktarna, jag ska sätta en 80fläkt i fram, en 80 i sidoplåten, en 80 i bak och jag undrar hur jag ska sätta dom typ insug ifram utsug i sidoplåten och i bak, ska jag ha så eller hur ska jag placera dom, jag vill ha så bra kylning som möjligt.

Permalänk
Medlem

byt ut 80mm till en 120mm istället.. tänker då främst på ljudet, en 120mm flyttar lika mycket luft som en 80mm fast vid en lägre hastighet vilket gör att den låter mindre..

jag skulle placera en i fronten (insug), en i sidopanelen (insug) och en bak (utsug)

Visa signatur

<3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Macan
byt ut 80mm till en 120mm istället.. tänker då främst på ljudet, en 120mm flyttar lika mycket luft som en 80mm fast vid en lägre hastighet vilket gör att den låter mindre..

jag skulle placera en i fronten (insug), en i sidopanelen (insug) och en bak (utsug)

Ok men så här kan jag bara ha i bak 90 eller 80 fläkt, i fram bara 80fläkt, och i sidan vill jag ha en 80fläkt för jag har hittat ett fläktgaller som jag tycker är snyggt. vet nånn nått snyggt fläktgaller till en 120 fläkt kan ni väll skicka en länk där man kan köpa den jag gillar helst sånna där biohazard och sånna

Permalänk
Medlem

Det är väl bara att såga upp i fronten så att en 120s går dit, gjort det på flera chassin dock ej ditt.. men det brukar inte va några problem.

Bara man mätar och kollar allt först och se om hårddiskarna går in sen och sånt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shay
Det är väl bara att såga upp i fronten så att en 120s går dit, gjort det på flera chassin dock ej ditt.. men det brukar inte va några problem.

Bara man mätar och kollar allt först och se om hårddiskarna går in sen och sånt.

Ok ska kolla det men nu har jag ändrat mig lite.

Det är hör inte till vad shay skrivit:

Har tänkt nyta alla fläktar till 4st noctua, två 80 och två 120, jag har tänkt sätta en 80 i fram som insug, en 120 i nätaggregatet, en 120 i sidan som insug och en 80 som utsug.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 95anso27

jag undrar hur jag ska placera fläktarna, jag ska sätta en 80fläkt i fram, en 80 i sidoplåten, en 80 i bak och jag undrar hur jag ska sätta dom typ insug ifram utsug i sidoplåten och i bak, ska jag ha så eller hur ska jag placera dom, jag vill ha så bra kylning som möjligt.

Det ultimata sägs vara insug i fronten där nere och utblås uppe på baksidan (nätagget).

Det är vad jag hört, behöver dock inte stämma.

Visa signatur

[ Gigabyte GA-M57SLI-S4 ][ AMD Athlon 64 X2 6000+ ][ 4096 MB ][ 160 GB seagate + 2 * 250 GB spinpoint + 250 GB mybook pro ][ 22inch wide lcd, Benq ][ Creative 2.1 ][ Sennheiser HD 270 ][ steelkeys 6G ][ Razer Copperhead / intelli 3.0 (orginal) ][ Razer eXactmat + eXactrest ][ Zalman 600W HP ]
[Lånat grafikkort XD]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Glenn9
Det ultimata sägs vara insug i fronten där nere och utblås uppe på baksidan (nätagget).

Det är vad jag hört, behöver dock inte stämma.

det där behöver inte du eller nånn svara på, svara på det jag skrev innan du Glenn9 skrev ditt inlägg.

Permalänk

8mm plexi? är du dum i huvet eller.. ?

Visa signatur

TRöTT På iNGET TRöTT På ALLT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FjäskarN
8mm plexi? är du dum i huvet eller.. ?

Det är bättre om man läser hela tråden innan man skriver ett inlägg, dessutom tycker jag inte att den attityden passar på det här forumet.

Visa signatur

"Get your facts first, and then you can distort them as much as you please." - Mark Twain
På internet kommunicerar vi huvudsakligen i textform, så skriver du som en idiot kommer du således att uppfattas som en idiot.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FjäskarN
8mm plexi? är du dum i huvet eller.. ?

Vad vill du med det här inlägget egentligen? Få en varning? Bli bannad?

Lägg ner den där attityden om du inte vill ha några varningar

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 95anso27
ok men behöver jag nått annat.

EDIT:

jag undrar hur jag ska placera fläktarna, jag ska sätta en 80fläkt i fram, en 80 i sidoplåten, en 80 i bak och jag undrar hur jag ska sätta dom typ insug ifram utsug i sidoplåten och i bak, ska jag ha så eller hur ska jag placera dom, jag vill ha så bra kylning som möjligt.

om du ska köra 80mm och ha bra kylning så måste du tyvärr välja 20 dba eller liknande för att få nått blås...så ljudnivån kommer nog inte bli helt tyst men jag köpte några nexusfläktar och de är bra...men ska du ha LED så vet jag inga riktigt bra fläktar förutom de bifogade längre upp

Visa signatur

c2d e6600 @ 3.5 @ Scythe Infinity - p5w dh DLX - 2048 Corsair XMS2 pc6400 - Antec P182 - BFG 8800 GTS 640 OC2 - Acer AL1916W 19 tft Widescreen - Corsair HX520 - Itrigue 3300 2.1 - Razer Diamondback -

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av michieff
om du ska köra 80mm och ha bra kylning så måste du tyvärr välja 20 dba eller liknande för att få nått blås...så ljudnivån kommer nog inte bli helt tyst men jag köpte några nexusfläktar och de är bra...men ska du ha LED så vet jag inga riktigt bra fläktar förutom de bifogade längre upp

Det här skrev jag på en annan sida jag har glömt ändra här:

jag ska köpa nya chassifläktar och jag har valt noctua, det här är min fråga: jag ska skaffa 2 stycker noctua 80mm och 2 noctua 120, en 120 ska jag sätta i nätaggregatet ( jag har skaffat adapter så jag kan koppla in den där) och en 120 i sidan av chassit som insug, en 80 i fram som insug har ej plats för 120 där, och en 80 som utsug i bak där har jag inte heller plats för 120. tror ni det blir bra kylning i chassit.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av OSkar000
Vad vill du med det här inlägget egentligen? Få en varning? Bli bannad?

Lägg ner den där attityden om du inte vill ha några varningar

tror du inte att han fattade att jag menade att det var på tok för tjockt? Om han kollat runt. alternativt använt sökfuntionen hade han konstaterat det låångt innan han hunnit posta tråden.

Lägg ner den där attityden om du inte vill att folk ska tro att du leker ängel.

menmen oskar, bara för att du är moderator får jag väl säga förlåt.

Förlåt.

^// F.

Visa signatur

TRöTT På iNGET TRöTT På ALLT

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 95anso27
det där behöver inte du eller nånn svara på, svara på det jag skrev innan du Glenn9 skrev ditt inlägg.

Ja, ursäkta att man försöker vara till någon hjälp.

Visa signatur

[ Gigabyte GA-M57SLI-S4 ][ AMD Athlon 64 X2 6000+ ][ 4096 MB ][ 160 GB seagate + 2 * 250 GB spinpoint + 250 GB mybook pro ][ 22inch wide lcd, Benq ][ Creative 2.1 ][ Sennheiser HD 270 ][ steelkeys 6G ][ Razer Copperhead / intelli 3.0 (orginal) ][ Razer eXactmat + eXactrest ][ Zalman 600W HP ]
[Lånat grafikkort XD]

Permalänk
Medlem

Kom nu på en sak nu har vi börjat såga lite i chassit med sticksåg och jag har sett att det inte blir så fint men kan man slipa bört lite på kanten så att den inte blir taggig sen sätta eltejp som list runt om funkar det?