Nokia N95 - allt och lite till

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Str0Be

Tänkte höra med er andra... fick ni ett 128MB minneskort till?

Nej jag fick inget heller. Så vitt jag vet ska det inte ingå.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lundis68
Hej!

Min N95:a startar om 2-3 ggr per dag! Nån mer som har samma strul?
Dålig programvara?

Det gjorde min också, jag hade ett gäng omstarter varje dag.

Nu hade min också egenskapen att aldrig klara mer än c:a 16h i standbyläge (den dog sedan), så jag har min inlämnad. Ska med spänning se vad som händer när jag får tillbaka min från servicen.

Permalänk
Medlem

Jag kan inte mer än säg aatt jag är supernöjd med telefonen.
Priset på 0kr + träningsverk var den lätt värd

Jag vann den i Nokias tävling The Riddle, där även tävlingen var rolig.
Nu undrar jag om ni har tips på roliga gratis program och gratis spel man kan ladda ner till mobilen, är det spel så är multilplayer väldigt uppskattat.

Sen en fråga om telefonen, går det att använda "blixten" som vanlig ficklampa, samt finns det något program som man kan laggra koder i som sedan kryppteras?

EDIT:
Jag vet inte men tycker Nokia varit lite väl optimistiska när det gäller GPS:en.
Jag har ställt in den på att jag färdas till fots, och när jag sedan lägger in en rutt jag vill färdas. Så börjar pilen på kartan röra sig, utan att jag går, och det motsvarar 50km/h står det nere i hörnet. Kan ju ivarje fall lova att jag INTE klarar av att gå så fort
Oj, såg att jag nog valt starta simulering istället, får hoppas det har dock ingen mottagning i min bunker till rum
Kan man ändra det där typ?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Swe_clockering
ok det är ju ganska bra ändå :). Vad tycker ni om era telefoner, är ni nöjda?

Jag är nöjd! Subjektivt: (Jag har bara min gamla K750i att jämföra med)
*Användarvänlig
*tillbehören som följer med är bra (ett bra hörlurs set är kanske att begära för mkt )
*Bra inställnings möjligheter (bara man lär sig)
*Kamera/Video håller bra kvalite
*Musikspelaren duger
*Bra övriga funktioner och medföljande program!

- batteritiden - lite jobbigt med batteritiden dock. Men använder man inte GPS till vardags så kan man slå va position delen och det ska tydligen öka batteri tiden.

Visa signatur

.:: DELL S3422DWG 34", MSI GS75 Stealth, Bioboard Plutonuim / FluX AT
.:: Razer Blade '18RiP :( Razer Mice+Keyboard ofc ;)
.:: Nanna

Permalänk
Medlem

ringsignaler

Jag tror jag blir knäpp på det här. VARFÖR syns alla ens MP3'or i "MyMusic" när man ska välja ringsignal i profilerna? Detta gör ju bläddrandet efter ringsignaler olidligt långsamt och otrevligt.....

Permalänk

Beställde en N95 igår Ska bli kul o se hur den är, verkar ju väldigt fin ifall

Visa signatur

CPU: Intel extreme QX6850 // Moderkort: Asus striker extreme// Minnen: Corsair Dominator 8500C5DF 4096MB // Grafik: 2x Asus 8800gtx sli //
Power: Corsair Hx 620W // Kylning: Vatten // Chassi: Lian li

Permalänk
Medlem

Vilken skrattretande tfn, 5MP osv. men bilderna är råkassa

Permalänk
Medlem

Mpixel är inte allt, sen är ju ingen mobiltelefon kamera superbra. du kan absolut inte jämföra en 5 Mpixel mobilkamera med en 5 Mpixel digitalkamera.

skillnaden är att det ä jäkligt svårt o ringa me digitalkameran. en sådan här apparat blir alltid en kompremiss, inte bäst på gps jämfört med en riktig gps, inte bäst på bild jämfört me riktig kamera, men kan å andra sidan båda sakerna.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Betala 6k för en sån lur känns så grymt ovärt.

Permalänk
Medlem

Min N95:a funkar bättre än bäst om ni frågar mig...

ljudkvaliteten i musik-läge är för mig väldigt bra.. vill bara lyssna på musik på roslagsbanan på väg till jobbet..

GPS:en har efter nya firmwaren börjat funka snabbare.. innan funkade den kanonbra men nu får jag en fix på 15-20 sekunder.. förutsatt att jag inte är instängd i en bunker.. men sitter jag typ i bilen är allmänt "öppet" så går det fort.. sen när jag har den igång och kör bil så är den väldigt exakt.. är ju bara position eftersom jag inte betalar för navigering.. men iaf..

kameran är KANONBRA.. inte testat så mycket.. men dom utomhusbilderna jag tagit är typ bättre än vad jag nånsin kan behöva för att ta en "keep" bild.. bilderna jag tog med min gamla 1mpx nokia 6111 var ju bara för att föreviga lite bilder o ha kvar i mobilen.. men de här kan jag ha kvar som riktiga bilder för att ha som minnen..

telefonen är snabb.. lagt in lite spel och emulatorer.. allt kanonsmidigt och snabbt.. lite filmer

väldigt nöjd.. sen är den snygg.. och inte så farligt stor.. skärmen är underbar.. vilken skillnad när jag satte igång 6111:an.. kan aldrig gå bakåt i skärm och prestanda i en mobil iaf..

Visa signatur

"I would compare CS to a friday night at a gay bath house. Lots of fags getting lucky."

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jejje
Min N95:a funkar bättre än bäst om ni frågar mig...

ljudkvaliteten i musik-läge är för mig väldigt bra.. vill bara lyssna på musik på roslagsbanan på väg till jobbet..

GPS:en har efter nya firmwaren börjat funka snabbare.. innan funkade den kanonbra men nu får jag en fix på 15-20 sekunder.. förutsatt att jag inte är instängd i en bunker.. men sitter jag typ i bilen är allmänt "öppet" så går det fort.. sen när jag har den igång och kör bil så är den väldigt exakt.. är ju bara position eftersom jag inte betalar för navigering.. men iaf..

kameran är KANONBRA.. inte testat så mycket.. men dom utomhusbilderna jag tagit är typ bättre än vad jag nånsin kan behöva för att ta en "keep" bild.. bilderna jag tog med min gamla 1mpx nokia 6111 var ju bara för att föreviga lite bilder o ha kvar i mobilen.. men de här kan jag ha kvar som riktiga bilder för att ha som minnen..

här tas det i så det knakar.

MP3 ljudet enligt mig var varken superbra eller superdåligt (tycker dom flesta efter ha läst på recensioner)

kameran är heller inte den superbra eller superdålig. (dom kort vi tog, blev bara OK utomhus, man såg dessutom knappt nånn skillnad mellan min N73 och N95. vissa bilder har fortfarande färgfel, och inomhusbilderna blir riktigt dåliga. den saknar framförallt en riktig blixt. SE k800 med 3 megapixel tar fortfarande bättre bilder en N95 5 megapixel, (är inget SE fans. har en N73 själv), men sanningen är tyvärr så)

GPS (fast med senaste mjukvaran) funkade fortfarande väldigt långsammt. (åka Bil eller gå snabbt funkade dåligt)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av arne99

kameran är heller inte den superbra eller superdålig. (dom kort vi tog, blev bara OK utomhus, man såg dessutom knappt nånn skillnad mellan min N73 och N95. vissa bilder har fortfarande färgfel

Jag läste på howardsforum någonstans att man ska ställa in kameran för att få bättre bild men jag kommer inte ihåg tråden.
Det var några där som gnällde på att bilderna inte blev så bra som dom hade hoppats, och då var det någon som menade att man ska ställa in för VAD man ska fota.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
Mpixel är inte allt, sen är ju ingen mobiltelefon kamera superbra. du kan absolut inte jämföra en 5 Mpixel mobilkamera med en 5 Mpixel digitalkamera.

exakt

Citat:

Ursprungligen inskrivet av K-D][Aramis
Betala 6k för en sån lur känns så grymt ovärt.

Du kanske inte har ynka 6k ? avis? *skojjar bara!

nä seriöst, det är valfritt, man får tycka vad man vill

Men dom flesta nya elektroniska prylarna, hårdvara kontra mjukvara, kommer att ha buggar som måste fixas osv, kolla bara på Microsofts OS, MAKABERT!
Och det här är väl en av de första "batch":arna av N95, så det är givet att det är buggar, annat hade jag faktist inte väntat mig.

K750 som jag hade innan, köpte jag precis när den släpptes (k750i limited hette kampanjen) när jag hade lämnat in min 3:e telefon på 3 dagar fick jag äntligen en som fungerade tillfredställande. Och då var det fortfarande en del buggar osv. Kameran, mjukvaran blev bättre med tiden och med nya fw.

Visa signatur

.:: DELL S3422DWG 34", MSI GS75 Stealth, Bioboard Plutonuim / FluX AT
.:: Razer Blade '18RiP :( Razer Mice+Keyboard ofc ;)
.:: Nanna

Permalänk
Medlem

N95

Vilken jävla skit-mobil. Jag har haft den mindre än ett dygn, och den hakar sig så man måste ta ur batteriet för att kunna starta om, plus att den bara lägger av, mitt i ett samtal eller ett program.
Näe, den här var då inget att sukta efter.. 5 tummar ner, av 5 möjliga.....
De e väl bara att lämna tillbaks skiten....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rejsbo
Vilken jävla skit-mobil. Jag har haft den mindre än ett dygn, och den hakar sig så man måste ta ur batteriet för att kunna starta om, plus att den bara lägger av, mitt i ett samtal eller ett program.
Näe, den här var då inget att sukta efter.. 5 tummar ner, av 5 möjliga.....
De e väl bara att lämna tillbaks skiten....

Om du har svårt att acceptera att moderna high-end-mobiler kan vara defekta vid leverans så ska du nog gå tillbaka till att använda en gammal Nokia 3310 eller något istället. Det är den bistra verkligheten att många telefoner i toppskicket är inte fullt fungerande i mjukvara (och till viss del hårdvara) vid lansering.

Med ditt resonemang så skulle de senaste fem årens mobiltelefoner vara skittelefoner.

//C

Permalänk

Har nyss fått min telefon nu Verkar grym, ska leka lite med den så får man se hur den är

Visa signatur

CPU: Intel extreme QX6850 // Moderkort: Asus striker extreme// Minnen: Corsair Dominator 8500C5DF 4096MB // Grafik: 2x Asus 8800gtx sli //
Power: Corsair Hx 620W // Kylning: Vatten // Chassi: Lian li

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av arne99
här tas det i så det knakar.

MP3 ljudet enligt mig var varken superbra eller superdåligt (tycker dom flesta efter ha läst på recensioner)

kameran är heller inte den superbra eller superdålig. (dom kort vi tog, blev bara OK utomhus, man såg dessutom knappt nånn skillnad mellan min N73 och N95. vissa bilder har fortfarande färgfel, och inomhusbilderna blir riktigt dåliga. den saknar framförallt en riktig blixt. SE k800 med 3 megapixel tar fortfarande bättre bilder en N95 5 megapixel, (är inget SE fans. har en N73 själv), men sanningen är tyvärr så)

GPS (fast med senaste mjukvaran) funkade fortfarande väldigt långsammt. (åka Bil eller gå snabbt funkade dåligt)

Så vad för lurar använder du då när du lyssnar på musik? Å ställer du ens in eq på låtarna som du lyssnar på?
Själv använder jag Creative ep-635 och mina audio-technica ath-pro 5 ms camo (studiolurar) och får superljud.

Det där med bilderna: Det finns olika bildlägen du kan välja samt att Photoshop CS3 finns ju å fixa till bilderna i efterhand.

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av arne99
SE k800 med 3 megapixel tar fortfarande bättre bilder en N95 5 megapixel, (är inget SE fans. har en N73 själv), men sanningen är tyvärr så)

Det där är skitsnack. Jag hade k800 innan och jag har tagit rätt många bilder och jämfört, och kvalitén är uteslutande bättre på N95:an.

Här finns ett exempel, bara ett motiv, men det var det enda jag hittade som fanns uppe på nätet:

http://mobil.mkf.se/ArticlePages/200704/11/20070411115226_MOB...

Permalänk
Medlem

Bilder av N95 & K750i (640*480)

Nokia N95 (förminskad till 640x480)

Nokia N95 (förminskad till 640x480)

SE K750i (förminskad till 640x480)

SE K750i (förminskad till 640x480)

Ni kan ju jämföra själv...

Visa signatur

.:: DELL S3422DWG 34", MSI GS75 Stealth, Bioboard Plutonuim / FluX AT
.:: Razer Blade '18RiP :( Razer Mice+Keyboard ofc ;)
.:: Nanna

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av conio
Om du har svårt att acceptera att moderna high-end-mobiler kan vara defekta vid leverans så ska du nog gå tillbaka till att använda en gammal Nokia 3310 eller något istället. Det är den bistra verkligheten att många telefoner i toppskicket är inte fullt fungerande i mjukvara (och till viss del hårdvara) vid lansering.

Med ditt resonemang så skulle de senaste fem årens mobiltelefoner vara skittelefoner.

//C

Ja, det får nog bli så, för 3310 går iaf att ringa med, utan att den startar om mitt i ett samtal. Annars kan jag ju återgå till min N73.
Det var ungefär lika med 6680 när jag fick den, men med ny mjukvara så blev den bättre, det kanske är lika i detta fallet....?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rejsbo
men med ny mjukvara så blev den bättre, det kanske är lika i detta fallet....?

Jag kan ju inte svara för Nokia med säkerhet, men jag har en stark misstanke om att de krångel som folk har med telefonen inte är "features" 8-). Min telefon är inlämnad på grund av alla problem också, så jag förnekar inte att den är buggig som f-n.

//C

Permalänk
Medlem

Batteritiden är extremt mycket bättre om man bara använder GSM och inte 3G

Snart 3 dagar sedan laddning och jag har ringt ca 20 min, skrivit sms, kollat på lite bilder etc. 1 prick saknas från full batteri-stapel.

Visa signatur

tack o bock

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Timpa
Batteritiden är extremt mycket bättre om man bara använder GSM och inte 3G

Snart 3 dagar sedan laddning och jag har ringt ca 20 min, skrivit sms, kollat på lite bilder etc. 1 prick saknas från full batteri-stapel.

Precis, och sedan har vi ju den om rödluvan och vargen.. ^ ^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Timpa
Batteritiden är extremt mycket bättre om man bara använder GSM och inte 3G

Snart 3 dagar sedan laddning och jag har ringt ca 20 min, skrivit sms, kollat på lite bilder etc. 1 prick saknas från full batteri-stapel.

Hur slår man av 3G ?

Visa signatur

.:: DELL S3422DWG 34", MSI GS75 Stealth, Bioboard Plutonuim / FluX AT
.:: Razer Blade '18RiP :( Razer Mice+Keyboard ofc ;)
.:: Nanna

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anzy
Precis, och sedan har vi ju den om rödluvan och vargen.. ^ ^

uhhh?

Epyon: http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=733...

Visa signatur

tack o bock

Permalänk
Medlem

Vad skulle hända om jag uggraderade min telialåsta N95 till v11.0.026...?
Är det någon som vet??

Permalänk
Medlem

Beställde n95 från kKatshing idag.

Visa signatur

-Ipod Touch 8gb , Westone UM2 + custom sleeves
-Nokia N95
-Apple MacBook Pro 2.2 Ghz

Permalänk
Medlem

Har nu testat n95 och den är utan tvekan den bästa mobilkameratelefonen på marknaden! MEN tyvär så hadde jag högre förhoppningar på att rörliga bilder skulle vara bättre. Kamera slutaran (I kameraläge, från det att man trycker på knappen till att bilden faktiskt tas) är inte mycket snabbare en n73'an vilket medför att man kan gå miste om ögonblicksbilder....

Visa signatur

Apple MacBook Air
Samsung Galaxy S2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Timpa
uhhh?

Epyon: http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=733...

å fan, måste ha missat den posten..

Visa signatur

.:: DELL S3422DWG 34", MSI GS75 Stealth, Bioboard Plutonuim / FluX AT
.:: Razer Blade '18RiP :( Razer Mice+Keyboard ofc ;)
.:: Nanna

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Timpa
Batteritiden är extremt mycket bättre om man bara använder GSM och inte 3G

Snart 3 dagar sedan laddning och jag har ringt ca 20 min, skrivit sms, kollat på lite bilder etc. 1 prick saknas från full batteri-stapel.

Yes. Jag har också stängt av 3G-nätet och upplever att man minst får den tredubbla, om inte fyrdubbla, batteritiden.

Jag vet att många säkert inte kommer tro mig nu, men jag laddade min telefon i torsdags förra veckan och behövde inte ladda om den förrän i onsdagskväll, dvs 6 dagar senare!

Med 3G påslaget så får man va glad om det håller två dagar.

Permalänk
Medlem

uppgradera

Citat:

Ursprungligen inskrivet av rejsbo
Vad skulle hända om jag uggraderade min telialåsta N95 till v11.0.026...?
Är det någon som vet??

Tjena! Jag har oxo en Telia låst N95á. Hur menar du med att lägga in senaste firmware i alla fall i den. Det finns ju inte någon ny fw än till Telia låsta enligt mitt uppdaterings program?

/någon som vet när Telia FW kommer??

Mvh Rage74

Visa signatur

E8500@4Ghz- Ga-X48-Ds5 - Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF - 4096MB@1066Mhz(CL5-5-5-15) - XFXGeForce8800GTX@690*2116/1490 - X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty - 2x Raptor35Gb Raid0 - Samsung250Gb - Samsung500Gb - Nec3550 - AntecP180 - Seasonic X900w - Noctua NH-U12P - Win7-64ult :: 3dMark06 13911 :: SuperPI 1Mb 11.756s :::.

Permalänk
Medlem

Re: uppgradera

Citat:

Ursprungligen inskrivet av rage74
Tjena! Jag har oxo en Telia låst N95á. Hur menar du med att lägga in senaste firmware i alla fall i den. Det finns ju inte någon ny fw än till Telia låsta enligt mitt uppdaterings program?

/någon som vet när Telia FW kommer??

Mvh Rage74

Jadu den som det visste... varken Nokia eller Telia vet nått om det när jag mejlat dem...

Visa signatur

hej hej