Permalänk
Medlem

Favoritradio!

Vilken är din favoritradio kanal?

Själv gillar jag BanditRock 106,3 (Men kan bara lyssna via internet)

På P4 är det ofta Karlavagnen på kvällarna, men det är ganska ofta fyllbultar som ringer och gnäller
Men det är kul att lyssna på ibland

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk
Medlem

Tycker inte det finns någon radiokanal som spelar tillräckligt mycket bra musik (tyvärr?), lyssnar i princip bara på skivor.

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Avstängd

Bandit, en kanal som bara spelar rock/metal
www.bandit.se

Permalänk
Medlem

Jag lyssnar sällan på radio.
Studio 107.5 är den kanal jag lyssnar på då.

Visa signatur

Hette tidigare Ti 4400
Dator: DFI Lanparty 790FXB-M2RS │965 BE@3,7GHz│8GB OCZ SLI 800MHZ│500GB Samsung + 2st 1TB Samsung│7950│550W Cougar
IBM X31 1.7GHz|1GB| ATi Radeon 16mb| 8GB SSD|Thinkpad X200|2.4GHz|4GB|X4500MHD|320GB Thinkpad 600X|500Mhz|320MB ram|6GB

Permalänk

finns många intresseranta program på p1.

Brukar också alltid lyssna på Christer i p3.

Klart man inte lyssnar på radio för musiken, skulle heller aldrig ta i reklamradio riktigt dåligt idé att man införde det.

Permalänk
Hedersmedlem

http://www.radioseven.se/ brukar det vara som går i bakgrunden här för det mesta. Reklamfri dessutom.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk

P3 Live håller ruskigt hög klass emellanåt. Annars kommer jag inte på något. Rix FM och dylikt förtjänar att brinna. Fyfan.

Visa signatur

C2D Q6600 || Gigabyte P31-DS3L || Corsair 6400 1GB*2 || 8800GT || Audigy2

Permalänk

Lyssnar bara på radio i bilen i princip. Rix fm, möjligtvis city 106,5. Får inte in bandit här tyvärr. Brukar dock va lite halvtrist där ändå, även jämfört med t ex rix fm.

Visa signatur

My ego is my god. Given authority by the enlightenment of science, the enlightenment of the age of freedom. Freedom - the name in which we legalize all. The name in which we tolerate all.

Permalänk
Medlem

Lyssnar mest på P3 faktiskt. Dock kommer jag inte åt webradion från jobbet, så då får det bli http://www.rockklassiker.se/ istället.

Visa signatur

rm -rf *.blog

Permalänk
Medlem

Lyssnade mycket på P3 förut men nu har det blivit någon form av fjortiskanal. Ekot innehöll visst för avancerade nyheter för dagens fördummade ungdom så det försvann (förutom utvalda sändningar). Även andra program som ansågs vara riktade mot fel målgrupp fick flytta på sig. Skandal. Visst, musiken är mer varierad än hos de kommersiella alternativen men P3 har tappat väldigt mycket i mina ögon.

Visa signatur

[ Adopt, Adapt and Apply ]

Permalänk
Inaktiv

www.pandora.com lyssnade jag mycket på. Ingen riktig radio utan en webbradio. Den har dock blivit nerlagd för alla utanför USA nu.

(lätt fixat med en proxy dock)

Permalänk
Medlem

Hit FM Gold är det som gäller på jobbet. Hemma lyssnar jag aldrig på radio.

Permalänk
Medlem

www.subfm.com
spelar bara dubstep, väldigt trevligt

www.rinse.fm
lite blandad, dubstep, drum and bass, breaks.

www.bassdrive.com/v2
jättebra drum and bass radio

www.smoothbeats.com
bara hip hop, mycket fin blandning av stilar, mycket underground, mycket gammalt.

Visa signatur

MBP: 13" - M1
Stationär: Win11 - Ryzen 5900X - 128GB - GTX 4080
Server: Ubuntu - i5 4670k - 32GB - 4x5TB Raid-Z
Server: Rpi4 8GB, 1TB USB SSD

Permalänk
Medlem

P3 är alltid på när jag jobbar. Christer är helt klart ett toppenprogram. På kvällarna händer det att jag slår på P4 och lyssnar på Karlavagnen.

Annars lyssnar jag på www.di.fm när jag är på det humöret.

Permalänk
Medlem

Tänkte samtidigt tipsa om programmet "Scremer Radio"
Tanka ner det och testa, mycket bra program för internet radio!

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk

106,7(Stockholm) Rockklassiker är en given favorit i bilen. Om tjejen är med blir det iofs mest Mix Megapol...

Visa signatur

Om man tänker en tanke, så är den tanken inte den tanke man tror att man tänker. Utan det är den tanke som får en att tro att man tror den tanke man tror att man tänker.

Permalänk
Medlem

Radioseven, Groove Salad, Bassdrive.com.
Vill också tipsa om Screamer som jag lyssnar på samtliga kanaler med.

Permalänk
Medlem

Bandit eller www.di.fm Trance eller techno

Permalänk

Radio Guld! 106.6 i Sundsvalls-området.
www.guld.nu

Annars slinker gärna Bandit ner för mig också

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

106.7 Rockklassiker, Vi rockar stockholm, i all ära
och sen 106,3 Bandit rock, vi spelar vad vi vill

hm sen kanske lite voice oxå:)

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av akke
Lyssnade mycket på P3 förut men nu har det blivit någon form av fjortiskanal. Ekot innehöll visst för avancerade nyheter för dagens fördummade ungdom så det försvann (förutom utvalda sändningar). Även andra program som ansågs vara riktade mot fel målgrupp fick flytta på sig. Skandal. Visst, musiken är mer varierad än hos de kommersiella alternativen men P3 har tappat väldigt mycket i mina ögon.

Håller helt med, men det är fortfarande P3 som gäller dagtid på jobbet för mig. Väldigt synd att så många program har utgått/flyttats från P3 och ersatts av mestadels skräp.

Permalänk
Medlem

Lyssnar inte så ofta på radio men di.fm är en favorit. Hörde dock att de kanske ska stänga ner om de inte kan fixa royaltygrejen.

Visa signatur

Nej jag vill inte.

Permalänk
Medlem

(Uddevallakanalen 88,7mhz), radioseven och p3

Visa signatur

Intel Core™ 2 Duo E8600 3,33GHz//HyperX PC6400 4096MB//GeForce 9600GT//2x Samsung SpinPoint F1 1TB//Antec Sonata III (3D Mark o6 = 11477)

Permalänk

Jag är arbetslös så jag slipper lyssna på radio.
Men när jag blir tvungen så föredrar jag P3.

Permalänk
Medlem

Bara rockklassiker Schysta radiopratare och bra gammal rock musik.

Permalänk
Inaktiv

Vill bara tipsa om www.pandora.com igen, glömde nämligen skriva hur den funkar. Du skriver i ett bandnamn, säg att du gillar hårdrock så du skriver in Iron Maiden. Sen streamar den Maiden och liknande musik till dig så du får både höra låtar du gillar och låtar du kan komma att gilla!

Dock måste man som sagt använda proxy nu :/

Permalänk
Korsordsguru

Brukar lyssna på P3 99% av tiden jag lyssnar på radio. Finns inte så många alternativt här i Uppsala. Synd att Lantz har flyttat till P1. Den kanalen vågar jag inte riktigt tuna in.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

P3 är det som gäller eftersom jag inte kan få in Bandit 106-3 på jobbet.
Hemma är det en annan femma. Då kör jag Bandit Rock via kabeltv boxen

Permalänk
Medlem

Radioseven, playdio, radiofullmoon, psyradio. Enda gångerna jag lyssnar på mer kommersiell radio är på gymet och det är hemskt, samma låtar spelas varje pass.

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk

Om jag har access till webradio brukar det bli bandit.
Vid vanlig radio så blir det P3, dock kan jag inte förstå varför det spelas en massa HipHop och RnB?! De har ju tom fått en egen radiokanal (Din Gata).

Visa signatur

Elektriska komponenter placerade i en stållåda.