Permalänk
Robot

Nintedo Projektet

Vårt skoluppdrag som bestod av att bygga ett dator chassie för max 1500kr. Den består av Lexan glas och och är lackad med sprayburkar. Total 50 timmar nedlagt.
En projektlog finns för den som vill se fler bilder.
http://www.foxure.com/pjnintendo/

Nintedo Projektet

Permalänk
Medlem

Coolt bygge, men det känns som att det hade gått att göra mycket mindre.

Permalänk
Medlem

Håller med ovanstående, det hade blivit mycket bättre om det varit mindre. Men i övrigt såg de bra ut.

Visa signatur

>>Bygglogg för Big Scilence<< Stort bygge i aluminium, från grunden. Update 16/8.
>>Feedback lämnas här, tack<<

Permalänk

Hade vi gjort den mindre hade inte nättaggregatet rymms.. :). Och vi hade ingen tid för att modifiera nättaggregatet. Men visst. Det kunde ha blivit bättre då kanske.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Mycket coolt bygge!

Har du inga bilder från undertiden ni byggde? Hade varit jäkligt kul att se.

//Jocke

Visa signatur

Något Asus MB | Intel i7 @ 4.35 Ghz | Gigabyte OC 580 GTX | Corsair Vengance 16Gb RAM | Corsair GT-Series 120Gb SSD
Det räcker för mig...

Permalänk
Avstängd

Hur startar ni datorn?...trycker ni på en av knapparna då eller....riktigt koolt isf!....en 8 lätt!

Visa signatur

•Alienware: Q9450 @ CoolIT-FreeZone, HD2900XT, Blitz Formula, Crucial Ballistix 8500(old rev), Raptor 36GB 16mb+560GB, Hipro5 PSU
•Lian-Li + VappoLS: E6300, P5B, 2GB KHX 800mhz CL4, X1600XT, Hiper 580w Modular
•Lanbox Lite All @ H2O: P4 CedarMill @3,2Ghz, GA-G33M-DS2R, 2GB-667mhz, 7300GS Passiv, 320GB, Hiper530w

Permalänk
Medlem

Är den skalenligt gjord efter handkontrollen?
Snyggt bygge, det var längesedan man såg en sådan kontroll.

Visa signatur

Ingenjör.

Permalänk

det här är nog den fränaste datorn jag nånsin sett!! 10 p lätt!!!

Visa signatur

Intel Pentium 4 3200 MHz, 1080gb hdd, BFG 8800GTS 320mb oc2 edition, Asus P5B-MX/WiFi-AP, corsair 2048 MB DDR2. chassi: specialmoddat raidmax scorpio.

Permalänk
Medlem

redigt coolt! Nintendo Dator, man ser ju att nintendo la ner pengar på sina handkontroller iaf

Visa signatur

DFI INFINITY NF Ultra M2, A64 X2 4600+ 65W, 4x1024Gb Kingston 533Mhz, NVidia GeForce 8800Ultra, 200+250Gb SATA Seagate

Permalänk
Medlem

Bra detaljerat! funkar datorn?

Visa signatur

LinuX

Permalänk

Datorn fungerar såklart.. Den kör Ubuntu Edgy Eft just nu:).

Jag kan nog slänga ihop lite bilder från bygget också.. Men de är inte specielt informativa bilder tror jag. Jag ansvarade inte för kameran:)

Det var meningen att datorn skulle gå att starta med start knappen på själva kontrollen. Och att resten av knapparna skulle fungera. Men tyvär tog projekt tiden slut. Så vi satsade på att få klart färgen och det istället.

EDIT: och just det.. Hela model är skalenlig ja

Visa signatur
Permalänk
Medlem

coolt, 8p D: , lite mer info om den kanske`?

Visa signatur

Asus Zenbook UX32VD-R4002V.

Permalänk
Medlem

Finns inget grymmare än den gamla retrodosan 10p.

Permalänk

Här har ni fler bilder för den som är intresserad av projektet..:)

http://www.foxure.com/pjnintendo/

Om själv datorn vet jag inte mycket om, om det var det du syftade på kon87..
Vi fick en dator av skolan bara. Sjävlklart har vi en nintendo emulator på den:)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Fan va fin den ble..!

Visa signatur

{{P180, p5k, q6600, 4x1GB ddr2 Dominator, Asus 8800gts 640MB, Raptor 150GB + randomdiskar},
{mbp e2011 13"},
{Asus 1005p},
{e2100, p5gz-mx, 2x2GB ddr2, 250GB}}

Permalänk
Medlem

Ifall ni hade haft lite mer tid på er att modifiera nätaggregatet så ni kunde gjort den lite mindre hade det varit en självklar 10:a. Men inte långt ifrån nu, bra jobbat! En 8:a är den lätt värd

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

är den till salu=

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem

ni kunde ha gjort den mindre och smallare och på så sätt biligare

Dessutom tror jag mycket väll at nätaget skulle få plats om ni tryckte ihop det hela lite mera, gjort den plattare skulle också gå

Permalänk

För att svara på lite frågar vill jag säga några ord.

Storleken har att göra med nätagget, vi villa göra det skalenlig och inte för hög i förhållande med längden osv. Och vi ville inte lägga ned tid och pengar på att köpa nya eller modifiera datorkomponenterna.Så den fick bli skala 6,5:1. Visst mindre chassi = billigare lexanglas, men isåfall nytt nätagg, eller om vi råkar "pilla sönder" det under modifieringen måste vi köpa nytt likförbannat :). En liten besvikelse dock med tanke på att vi fick ett micro-ATX MB.

Sen att vi inte har någon utförlig bygglogg kan förklaras på många sätt, ett av dom är vi var 6 st i gruppen, 4 st som arbetade, en som tog kort och förde loggbok och en som antingen satt och tittade på eller försvann innan lektionens slut.

Knapparna har ingen funktion på grund av tid/penga brist så vi fokuserade på att få utseendet klart, och installera ett OS på maskinen. Men tanken från början var hela tiden att vi inte skulle ordna knappfunktioner förrän lådan var klar och ifall vi hade tid och pengar över, men tyvärr vart det tvärtom, 3 av oss fick jobba 6-9 timmar på fritiden och vi fick lägga ut ungefär 100kr själv på färg, och jag en tjugolapp på maskering :D.

Om datorn kan jag inte säga särskilt mycket, vi fick en äldre stationär dell dator av skolan.

Och till sist, nej den är inte till salu, om jag inte missuppfattat det hela så ska datorn ställas ut nån gång i framöver.

Tack för alla röster och kommentarer, fortsätt gärna rösta på vårt första men kanske inte sista bygge

/MvH Pelvinauzer

Visa signatur

"Jag kastade en cykel på fet-ingvar" -Tobbe

Permalänk
Medlem

Otroligt snyggt chassi!! knapparna ser kanon ut j*vligt bra jobbat!!!

Visa signatur

Nej Slipknot är inte heavy metal!!!

Permalänk

Vi hade en otrolig tur med knapparna, vi skulle först göra dom i trä men när vi kom till verkstaden där vi skulle arbeta fick vi en uppenbarelse :). Dom hade en hemmagjord låda som man kopplade in i dammsugaren, la en form ovanpå och förde sen över mjuk, uppvärmd plast över formen. När dammsugan sög ut luft sjönk trycket och ´plasten lade sig utmed formen, så det var så vi gjorde knapparna.

Visa signatur

"Jag kastade en cykel på fet-ingvar" -Tobbe

Permalänk
Medlem

Fy fan va cool

Visa signatur

Dator 1 | E6600 2.4Ghz@3.0Ghz | Asus p5b Deluxe | Asus 8800GTX | 2 Gig ram dual | 3.7Tb HD|
-:ONLY ASUS:- 3dmark06 11238
Dator 2 | P4 "dual core" 3Ghz | Asus P4P800 | Asus 6800 Ge 256Mb | 1Gig Ram dual |

Permalänk
Medlem

Bra jobbat!

Visa signatur

!
!
!

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt!

Permalänk

vart sitter kärmen? Den är as cool

Permalänk
Medlem

Nice!

Visa signatur

Are you gonna bark all day little doggie, or are you gonna bite!

Permalänk
Medlem

Meeeeeeeen, precis vad jag hade tänkt att göra ju! Det var förövrigt jättesnyggt

Permalänk
Medlem

Nostalgi känsla Riktigt snyggt... 9/10

Visa signatur

Mom! KDE and GNOME are fighting again! And Linus is taking KDE's side!
If you kids don't shut up, you're going to go to bed without your supper!

Permalänk

nostalgivarningen infinner sig direkt. 8bitarn <3

Visa signatur

//I begynnelsen fanns enbart Yahoon.

Permalänk
Medlem

woh ! go nintendo