Permalänk
Medlem

Bryta äpplen med händer

Idag dök det upp ett ämne vid måltiden. Vi kände till vissa personer, som kunde dela äpplen med händerna och kom inte på hur man gjorde. Hur gör man?

Visa signatur

Laptop - MacBook 2.0GHz, 4GB ram, Intel GMA 950
Stationär - i5 3570k @ 4ghz, 8gb ram, 120gb ssd + 2tb hdd, Windows 8 64bit, fractal design arc
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Medlem

greppar och vrider utav helvete?:)

själv så har jag väl provat nån gång halvdant när man var mindre, men man ville ju inte förstöra sitt fina äpple

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av E_maN
Idag dök det upp ett ämne vid måltiden. Vi kände till vissa personer, som kunde dela äpplen med händerna och kom inte på hur man gjorde. Hur gör man?

Jag går på kraft iaf, funkar ibland, ibland inte.

Permalänk
Medlem

Min flickväns mormor är ju inte så himla stark, men kan det ändå.. utan bruteforce.

Visa signatur

Laptop - MacBook 2.0GHz, 4GB ram, Intel GMA 950
Stationär - i5 3570k @ 4ghz, 8gb ram, 120gb ssd + 2tb hdd, Windows 8 64bit, fractal design arc
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Medlem

Intressant ämne, testade nu, det gick fast det var fan inte lätt, stoppade ner tummen i översta hålet och sedan slet åt sidorna samtidigt som jag pressade ner tummen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Karim
Intressant ämne, testade nu, det gick fast det var fan inte lätt, stoppade ner tummen i översta hålet och sedan slet åt sidorna samtidigt som jag pressade ner tummen

Okej. Men behövde du slita rejält och ta i allt vad du orkade?
Ska testa det senare.

Visa signatur

Laptop - MacBook 2.0GHz, 4GB ram, Intel GMA 950
Stationär - i5 3570k @ 4ghz, 8gb ram, 120gb ssd + 2tb hdd, Windows 8 64bit, fractal design arc
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av E_maN
Okej. Men behövde du slita rejält och ta i allt vad du orkade?
Ska testa det senare.

Japp var tvungen att ta i lite ja

Permalänk
Medlem

Jag kör in naglarna runt dom nånstans på mitten och vrider, iofs bara gjort en gång och den gjorde ont, men det gick.

(har 1+ cm långar naglar innan nån säger att man inte kan köra in dom tillräckligt långt för att skära)

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem

Är det lättare med röda eller gröna äpplen?

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Hedersmedlem

Detta påminner om när jag tog reda på hur svårt det var att bryta en fet telefonkatalog i tu...Inte svårt alls faktiskt.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

uppifrån göra ett slag med öppen hand.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaLo
Detta påminner om när jag tog reda på hur svårt det var att bryta en fet telefonkatalog i tu...Inte svårt alls faktiskt.

Berätta ^^

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sanazin
uppifrån göra ett slag med öppen hand.

Wing-Chun :P?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Karim
Berätta ^^

Det var på den tiden man hade tjockare papper runt om och inte ett skyddsskikt somm idag och man böjde några gånger tills ryggen knäktse och då var det bara att slita isär den. De nyare katalogerna är svårare då man måste ha starka nypor för att knäcka dom.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Jag testade med ett Royal Gala-äpple (rött) i morse och det gick väldigt lätt. Började med att försöka vrida lite, men det fungerade inte. Testade sedan att dra och det gick mycket bättre, behövdes inte mycket kraft alls, faktiskt. Mycket smidigt, nu slipper jag använda kniven!

Visa signatur

ny signatur kommer snart

Permalänk
Hedersmedlem

Kan du skala den lika lätt?

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Röda äpplen är förmodligen lättare, iaf om man jämför med de gröna och surare äpplena då de i regel oftare är mycket hårdare.

Permalänk
Medlem

Att ha sönder frukt är ett akademiskt ämne..?

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kappy
Röda äpplen är förmodligen lättare, iaf om man jämför med de gröna och surare äpplena då de i regel oftare är mycket hårdare.

Ja det är det jag tror också. Men å andra sidan kanske ett rött äpple är segare? Ungefär som att det är enklare att knäcka en torr gren än en våt en.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Rispa skalet lite diskret med nageln, så blir det bra mycket enklare att vrida isär äpplet.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Halogen
Att ha sönder frukt är ett akademiskt ämne..?

Tja, det är ju inte direkt commie-bashing, men vad trodde du?

Visa signatur

Pang, pang!

2xMP2600+, K7D Master -L, 1 GB DDR, Radeon 9700 Pro, Adaptec 29160N, Samsung 172T

Permalänk
Medlem

Har aldrig hört talas om detta....måste tjacka äpplen imorgon o testa

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?