Permalänk
Robot

Datorhörnan - Cleant & Städat

Som så många andra före mig tänkte jag skicka upp lte bilder på min (hyfsat) nya dator, och hörnan den står i.
Trivs hyfsat bra med hur det ser ut nu - Men på sikt kommer IKEA-bordet bytas ut mot ett egendesignat arbetsbord med lite mer plats för annat än bara tangentbord och mus... Sommaren är ju ypperlig till att klura lite på hur jag vill att det ska se ut!

Själva burken är hur som helst lite drygt tre månader gammal, högtalarna tre år och det senaste tillskottet, skärmen, ca en vecka gammal.

Burken har jag slängt ihop själv. Eventuellt syns det på kabeljobbet här nedan!
Den består av:

---
LIAN LI PC-6070
Enermax Inifiniti 720W
EVGA 680i
Intel E6600
OCZ Platinum PC6400 4GB
Gainward 8800GTX
Raptor 150GB + Samsung 500GB
Soundblaster X-fi Gamer

24" EIZO Flexscan S2411W
Logitech DiNovo Desktop Laser
Wacom Graphire4 A5
Logitech Z640
---

Ännu så länge är ingenting klockat - Inte kännt att jag haft någon anledning ännu - men det kommer!

Besök albumet: Datorhörnan - Cleant & Städat av floppa

Permalänk
Medlem

Cleant & Städat ? Snarare sjukhuskliniskt och tråkigt
Fin specc dock

Visa signatur

MSi GT780R
MacBook Air 13.3" Mid 12
Nexus 4

Permalänk
Medlem

golvhögtalaren som står bredvid datorbordet till vänster, är den kopplad till datorn också eller har du en TV bredvid?

Visa signatur

Live for speed, Ventrilo, DC hub och Folding@sweclockers server @ bergkvara.no-ip.org

Permalänk

jag föredrar den lite mer ostädade gamer stilen.. och går efter måttot lite skit i hörnen har ingen dött av.

men visst det är upp till var och en hur man vill ha det..

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk

stilrent och maffigt

Permalänk
Medlem

Snyggt! Ser lite trångt ut bara

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt, skärmen måste vara något härlig?

Visa signatur

Phanteks Enthoo EVOLV | i5 4460 | Noctua NH-U9B SE2 |
Corsair 12GB@1866mhz | GTX 970 | SSDs: 3x120 raid, 1x 256 Win10

Permalänk
Avstängd
Permalänk

SNYGGT ! gillar din uppsättning där ja , ska nog försöka mig få upp min med , diggar att du "också" vill ha det stilrent och städat men du skulle nog dock valt ett diNovo Edge tagentbord . sen tycker jag att du skulle trimma upp din cpu till ca 3Ghz , pga att du släpper lös kraften i graffet då , har själv E6600,Evga mobo,8800 gtx och det gjorde mkt med den klockningen kan jag lova !!!! är dock VÄLDIGT avis på din skärm *morr * mkt snyggt lätt en 10:a

Visa signatur

Gigabyte Z87-X OC ,4770K@4.5,Vengance 16GB,Asus 980Ti Strix ,3x Dell Ultrasharp U2412M [5760x1200]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Highlaj
Cleant & Städat ? Snarare sjukhuskliniskt och tråkigt
Fin specc dock

Tja, alla har ju olika smak. Jag gillar det dock!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Creaton
golvhögtalaren som står bredvid datorbordet till vänster, är den kopplad till datorn också eller har du en TV bredvid?

Tja, både och i sånt fall. Högtalaren, en Monitor Audio, är kopplad till en Onkyo Amp som mest används som ren stereo, men även hemmabio och som lite kraftigare datorhögtalare.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rouge of Darkness
jag föredrar den lite mer ostädade gamer stilen.. och går efter måttot lite skit i hörnen har ingen dött av.
men visst det är upp till var och en hur man vill ha det..

Ja allting har ju sin tid! Jag har också kört på "ungkarlslooken" tidigare, men det känns lite skönare så här när man sitter och jobbar.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Applet
Snyggt! Ser lite trångt ut bara

Alldeles för trångt faktiskt. Ska som sagt försöka komma på hur jag vill ha mitt framtida skrivbord och sen beställa det. Bra med folk i släkten som är möbelsnickare!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mistard
Riktigt snyggt, skärmen måste vara något härlig?

Den är helt underbar! Sån j-vla skillnad mot den tre år gamla LG'n jag satt på tidigare! Den rekommenderas skarpt, även om den kostar alldeles, alldeles för mycket!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av yeahman
Häng upp lite tavlor vetja..

Nja. Jag räknar till 8st tavlor i vårt relativt lilla vardagsrum, varav den största - en oljemålning på 100x150cm - hänger precis utanför synfältet på bilden.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av soulblade
SNYGGT ! gillar din uppsättning där ja , ska nog försöka mig få upp min med , diggar att du "också" vill ha det stilrent och städat men du skulle nog dock valt ett diNovo Edge tagentbord . sen tycker jag att du skulle trimma upp din cpu till ca 3Ghz , pga att du släpper lös kraften i graffet då , har själv E6600,Evga mobo,8800 gtx och det gjorde mkt med den klockningen kan jag lova !!!! är dock VÄLDIGT avis på din skärm *morr * mkt snyggt lätt en 10:a

Givetvis ska den klockas! Har bara inte kommit så långt ännu... Förvisso inte haft någon direkt användning för nån snabbare dator so far.
Men processor, grafikkort och minne ska alla klockas lite lagom!
Och skärmen rekommenderas som sagt starkt!

Permalänk
Medlem

Ser mycket trevligt ut!
Det är bara att sätta igång och klocka. Ser ju ut som du fått ihop odentlig kylning så det skall förmodligen inte vara några problem och kräma ut ett par tusen poäng till ur 3D Mark ; )

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk

har du åxe en mx 100 jag älskar den musen

vill du se hur jag har proffslackat den i en kameleont färg förståss laddaren med har moddat med elwire åxå här har du min msn address
gummislangen_1991@hotmail.com

Permalänk

Snyggt och rent! Inte alls sjukhustråkigt som någon tidigare sa Jag har själv ett lika dant datorbord som du men med en 15" LCD-skärm på :D. Då ser det inte alls lika litet ut som det gör för dig. Snyggt jobbat hur som helst!!

Visa signatur

Bärbar: MacBook Pro, 1,83GHz CPU, 2GB RAM, ATI Mobility Radeon X1600 128MB GFX, 80GB 5400RPM HD
Stationär: P4 2,8, 2*512mb, Ungefär 2 TB HD...

Permalänk

Nice, ser du mycket film? Ett tips! Styla datorskrivbordet med

Visa signatur

AMD X2 4000+, 4096 MB Corsair Value, Leadtek 8800GT 512MB, GIGABYTE GA-MA770 DS3, ANTEC P180

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av heartbeat
Snyggt och rent! Inte alls sjukhustråkigt som någon tidigare sa Jag har själv ett lika dant datorbord som du men med en 15" LCD-skärm på :D. Då ser det inte alls lika litet ut som det gör för dig. Snyggt jobbat hur som helst!!

Hoppsan... Missade visst att du postat och kommenterat mitt innan jag skrev om ditt. Du var alltså först med att kommentera att vi hade samma bord!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av alienware
Nice, ser du mycket film? Ett tips! Styla datorskrivbordet med

Njae... Egentligen inte. Eller inte på datorskärmen i alla fall, utan på TV'n.
Dock måste jag väl erkänna att det ser rätt bra ut att titta på 1080p-filmer på skärmen!
Inte lika bra ljudsystem till datorn som till stereon dock, så upplevelsen blir lidande där istället!

Permalänk
Medlem

vart hittade du den bakrundsbilden?

Visa signatur

work:ACE SPADES-IV MIDITOWER, Aluminium, AMD Athlon64 3500+ @ 2200MHz, 2*1024MB Kingston HyperX PC3200, SAPPHIRE RADEON X1950 PRO,MSI K8N NEO4-F, MAXTOR 80GB 500W PSU.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xrever
vart hittade du den bakrundsbilden?

Deviantart skulle jag tro.
Nätet svämmar inte direkt över med 1920x1200 bakgrundsbilder, även om det blir bättre!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av floppa
Deviantart skulle jag tro.
Nätet svämmar inte direkt över med 1920x1200 bakgrundsbilder, även om det blir bättre!

Skulle vara tacksam om du kunde försöka hitta den och länka!

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem

Grymt stilrent, kanske inget för gaming men grym multimedia hörna!